// چهار شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵

پایان پشتیبانی از فیس‌بوک روی پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا با انتشار تازه‌ترین بروزرسانی

اگر از جمله علاقمندان استفاده از فیس‌بوک برروی پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا هستید خبر بدی را برای شما داریم. سونی امروز رسما با انتشار بروزرسانی جدید این دو کنسول، به پشتیبانی از لینک فیس‌بوک پایان داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

هرچند کنسول‌ها عمدتاً به عنوان دستگاه‌هایی برای انجام بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند با این حال، شرکت‌ها برای راحتی بازیکنان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اجتماعی را همواره در برنامه‌ی خود گنجانده‌اند. اکنون اما سونی با انتشار بروزرسانی جدید ۴.۷۸ برای پلی‌استیشن 3 و بروزرسانی ۳.۵۷ برای پلی‌استیشن ویتا تصمیم به پایان پشتیبانی از فیس‌بوک گرفته است. البته این دو کنسول تنها دستگاه‌هایی نیستند که این قابلیت را از دست می‌دهد. شرکت سونی پشتیبانی از فیس‌بوک را برروی پلتفرم پلی‌استیشن تی‌وی نیز پایان داده است.

سونی در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن ژاپن با اشاره به انتشار تازه‌ترین بروزرسانی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ویتا، پلی‌استیشن تی‌وی و پلی‌استیشن 3 در کنار اعلام پایان یافتن پشتیبانی از این شبکه اجتماعی رسما بابت این اتفاق عذرخواهی کرده است. سونی در این پیام اشاره‌ای به دلایل این تصمیم نکرده است.

البته این اولین بار نیست که سونی پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها را برروی کنسول‌های نسل گذشته قطع می‌کند. این کمپانی ژاپنی در سال ۲۰۱۵ نیز پشتیبانی از یوتیوب و اپلیکیشن Maps را برروی پلی‌استیشن ویتا قطع کرده بود. این شرکت همچنین به پشتیبانی از اپلیکیشن near پایان داده بود. near به کاربران امکان جستجوی پلی‌استیشن ویتا‌های اطراف را جهت بازی کردن می‌داد. در همین حال این موضوع کنسول پلی‌استیشن 4 را شامل نخواهد شد، ویژگی‌هایی مانند اتصال پروفایل کاربر به فیس‌بوک و اشتراک‌گذاری و آپلود مستقیم نیز به قوت خود در پلی‌استیشن 4 باقی می‌ماند.

سونی اخیرا نیز بروزرسانی ۳.۱۵ را برای پلی‌استیشن 4 منتشر کرد. این بروزرسانی هیچگونه تغییراتی را در ویژگی‌های کنسول ایجاد نکرده بود.

منبع: Gematsu و Tech News Today


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده