نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

تماشا کنید: شبکه اچ‌بی‌او نسخه ۷ ساعته‌ای از قسمت های اول و دوم Godfather پخش کرد

فیلم‌های پدرخوانده یک و دو (Godfather)، ساخته فرانسیس فورد کاپولا، فیلم‌های فوق‌العاده قوی و دوران ساز تاریخ سینما محسوب می‌شوند. شبکه اچ‌بی‌او اخیرا یک نسخه ۷ ساعته از این دو شاهکار سینما را در قالب یک فیلم پخش کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

شبکه اچ‌بی‌او، اخیرا یک نسخه ۷ ساعته از دو فیلم اول و دوم پدرخوانده (Godfather) پخش کرده که شامل صحنه‌هایی است که تا به حال کمتر دیده شده‌اند. نام این فیلم، حماسه پدرخوانده (The Godfather Epic) است. نکته جالب در باره این فیلم ۷ ساعته، نحوه تدوین شدن آن است. در The Godfather Epic، وقایع دو فیلم به ترتیب زمانی رخ می‌دهد‌ (زیرا در قسمت دوم فیلم پدرخوانده، فلش‌بک‌هایی به زمان کودکی و جوانی ویتو کورلئونه در سیسیل و منطقه ایتالیای کوچک نیویورک زده می‌شود و به همین دلیل حماسه پدرخوانده، ابتدا با این صحنه‌ها شروع می‌شود) و مدت زمان کلی آن ۴۲۴ دقیقه است و دارای صحنه‌هایی است که در اکران سینمایی این دو فیلم وجود نداشت.

بنا به گزارش وب‌سایت کانسیکوئنس اف ساوند، شبکه ان‌بی‌سی در سال ۱۹۷۹ یک نسخه سانسور شده از حماسه پدرخوانده را پخش کرد و در سال ۱۹۸۱ نیز یک نسخه ۳۸۶ دقیقه‌ای روی VHS برای شبکه نمایش خانگی عرضه شد. نام آن فیلم The Godfather 1902 - 1959: The Complete Epic بود. مجموع زمان اکران نسخه‌های اکران شده دو فیلم ۳۷۷ دقیقه است و نسخه شبکه اچ‌بی‌او، بدون سانسور با رزولوشن HD و با صدای دالبی ۵.۱ کانال پخش شد. در انتها می‌توانید تیزر کوتاه فیلم حماسه پدرخوانده را مشاهده کنید:

نظر شما درباره نسخه ۷ ساعته یکی از شاهکارهای سینما چیست؟ آيا شما قصد دارید که این نسخه از فیلم را تماشا کنید؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده