نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

مایکروسافت نسخه آموزشی بازی Minecraft را معرفی کرد

مایکروسافت با خرید نسخه‌ی MinecraftEdu که توسط یک Third-party developer ساخته شده است و در کلاس های درس برای تدریس دروس مختلف استفاده می‌شد، از نسخه‌ی جدیدی با نام Education Editon رونمایی کرد. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

بازی ماینکرفت از آن دسته بازی‌هایی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا دنیای خودش را هر طور مایل است بسازد. یکی از مشهور‌ترین نسخه‌های این بازی سَند‌باکس که MinecraftEdu نام دارد و توسط یکی از استودیو‌های third-party (استودیوهایی که برای پلتفرم‌های دیگر هم بازی می‌سازند) ساخته شده است، از سال ۲۰۱۱ در کلاس‌های درس به کار گرفته می‌شود. اکنون خود شرکت مایکروسافت که استودیو موجانگ، سازنده‌ی بازی ماینکرفت، را در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۲.۵ میلیارد دلار خریده بود، نسخه‌ی MinecraftEdu را از سازندگانش خریداری کرده و قصد دارد تا با کار بر روی آن یک نسخه‌ی اختصاصی برای آموزش با نام Minecraft: Education Edition را عرضه کند. اطلاعاتی از نحوه‌ی خریداری نسخه‌ی آموزشی MinecraftEdu و قیمت آن اعلام نشده است.

اُوِن هیل، مدیر ارتباطات خلاق استودیو موجانگ در این زمینه می‌گوید:

قطعا هرکسی که این بازی را بازی می‌کند مهارت‌هایی مثل tree-punching و Creeper-defence را در بازی یاد می‌گیرد، اما اگر از این بازی در مسیر درستی استفاده شود، ماینکرفت می‌تواند به مردم سرتاسر دنیا در یادگیری چیز‌های زیادی کمک کند.

minecraft - 1_Educator_in_Ireland.0.0

استودیو موجانگ در مورد نسخه‌ی MinecraftEdu می‌گوید که این یک نسخه‌ی ثبت شده‌ی رسمی است که توسط TeacherGaming (که در زمینه‌ی مشاوره ی تحصیلی فعالیت می‌کند) در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و در بیش از ۴۰ کشور دنیا برای تدریس به دانش آموزان استفاده می‌شود. هرکسی هم که پیش از این نسخه‌ی MincraftEdu را خریداری کرده است می‌تواند یک سال به مدت رایگان از نسخه‌ی Education Mode استفاده کند.

هدف از اینکار در دسترس قرارگیری هرچه ساده‌تر نسخه‌ی جدید عنوان شده است. مایکروسافت اعلام کرده است که برنامه‌اش برای این نسخه فعلا قیمت ۵ دلار به ازای هر کاربر در یک سال است. بعلاوه، برای نهاد‌های بزرگ دانشگاهی لایسنس والیوم هم در دسترس خواهد بود. سایر اطلاعات بعدا اعلام خواهد شد. بازی Minecraft: Education Edition را می‌توان برای مدارس، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و تدریس در خانه خریداری کرد. برای سایر اطلاعات می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.minecraft

نسخه‌ی آزمایشی رایگان این نسخه نیز در تابستان در دسترس خواهد بود. موجانگ درباره‌ی ساخت این نسخه می‌گوید:

روند ساخت این نسخه به صورت تعاملی خواهد بود. پس از ساخت این نسخه گروهی از مدرسان نیز از سایت education.minecraft.net به ما کمک خواهند کرد. این سایت مرجعی برای برنامه‌های درسی و بستری برای تبادل ایده‌ها و دریافت بازخورد‌ها خواهد بود. ما می‌دانیم که معلمان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت، بنابراین از همین حالا مشغول مناسب سازی انجمن‌ها هستیم. برای ما آرزوهای خوب بکنید.

شما همچنین می‌توانید برای سایر اطلاعات به سایت رسمی Minecraft: Education Edition سر بزنید.

این بازی و این نسخه قطعا کاربردهای فراوانی در زمینه‌ی آموزش دروس مختلف به دانش‌آموزان دارد. پیش از این هم محققانی در دانشگاه هال در کشور انگلستان یک دنیای ساخته شده به وسیله‌ی این بازی را منتشر کردند که می‌توان از آن برای آموزش بیوشیمی به دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده کرد. نظر شما درمورد اینگونه شیوه‌های مدرن آموزشی چیست؟ نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده