// چهار شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

جایزه بهترین داستان سال به بازی Everybody's Gone to the Rapture تعلق گرفت

اخیرا انجمن نویسندگان بریتانیا، جایزه امسال بهترین داستان بازی‌های ویدیویی را به بازی Everybody's Gone to the Rapture محصول مشترک استودیو‌های چاینیز روم و سانتا مونیکا اهدا کرده است. با زومجی همراه باشید.

انجمن نویسندگان بریتانیا به پاس تقدیر بهترین داستان در بین محصولات متعددی از جمله آثار تلویزیونی، سینمایی، بازی‌های ویدیویی، تئاتر و رادیویی جوایزی را اهدا می‌کند و جایزه بهترین داستان در بین بازی‌های ویدیویی امسال هم به Everybody's Gone to the Rapture تعلق گرفته است. رقبای این بازی Her Story و Sunless Sea هستند که در دریافت جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا ناکام بوده‌اند. بازی Everybody's Gone to the Rapture به نویسندگی دان پینچبک، داستان روستایی کوچک در انگلیس را روایت می‌کند که ساکنانش به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند.

این بازی با استفاده از پی‌ریزی عالی در خلق فضا، چیدمان درست عناصر خیال و واقعیت در کنار قدرت روایت داستانی بی‌مانند توانسته نظر مثبت منتقدین را جلب کند. بازی  Everybody's Gone to the Rapture که دنباله معنوی Dear Esther محسوب می‌شود، بر خلاف این بازی بر روی رایانه‌های شخصی منتشر نشده و به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است. با این‌حال احتمال انتشار بر روی رایانه‌های نیز وجود دارد. تیم سازنده به این دلیل که احساس کردند هزینه لازم برای ساخت این بازی از طریق فروش نسخه‌های آلفا و سرمایه‌های عمومی تامین نخواهد شد، تصمیم به همکاری با سونی و تبدیل  Everybody's Gone to the Rapture به یک بازی انحصاری گرفتند. سازندگان این بازی در ساخت آن از آثار ادبی علمی تخیلی و آخرالزمانی بریتانیایی در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ از جمله  The Death of Grass و A Wrinkle in the Skin اثر جان کریستوفر، The Day of the Triffids اثر جان ویندهام و The Tide Went Out اثر چارلز اریک مین الهام گرفته‌اند. همچنین موسیقی‌های  Everybody's Gone to the Rapture که توسط جسیکا کوری، کارگردان بازی، ساخته شده‌اند، در قالب یک آلبوم مجزا با ۲۸ ترک توسط سونی کلاسیکال در بریتانیا عرضه شد.

بازی Everybody’s Gone to the Rapture

مدتی قبل نیز انجمن نویسندگان آمریکا لیست نامزدهای دریافت جایزه «موفقیت برجسته در زمینه داستان‌نویسی در بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵» را اعلام کرد. لیست نامزدهای بهترین داستان در بین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۵ از نظر انجمن نویسندگان آمریکا شامل بازی‌های Assassin's Creed: Syndicate، Pillars of Eternity، Rise of the Tomb Raider و The Witcher 3: The Wild Hunt است.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده