نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵

هفته نامه: قسمت ۴۸ - از شروع رای گیری انتخاب بهترین‌های ۲۰۱۵ در زومجی تا انتشار اطلاعات جدیدی از Far Cry Primal

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۶ میلادی را سپری می‌کنیم و مروری خواهیم بر اتفاقات آخرین هفته‌ی سال ۲۰۱۵ در قسمت چهل و هشتم هفته نامه! هفته‌ای که باتوجه‌به روزهای تعطیلی و مراسم کریسمس، خلوت‌تر از روزهای عادی سال بود. یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات کودکی که خیلی از ماها تجربه‌اش کرده‌ایم، زمانی بود که هدیه‌ی سال نو یا عیدی می‌گرفتیم. قطعا برای یک گیمر هیچ هدیه‌ای خاطره‌انگیزتر از یک کنسول بازی جدید نیست. این یک حس فراموش‌نشدنی است که حالا پس از سال‌ها، یکی از کاربران یوتیوب به نام iretrogamer آن را با ما به اشتراک می‌گذارد. ویدئوی زیر مربوط‌به کریسمس سال ۱۹۸۹ و کودکی این کاربر است و رویای قدیمی او برای داشتن کنسول NES نینتندو را روایت می‌کند. کلیپ زیر با اینکه کوتاه است اما شاید خاطره‌ی خیلی‌ها با اولین کنسول عمرشان را دوباره زنده کند:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

زومجی در این روزها با رای گیری از شما کاربران محترم، انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۵ را پیش گرفته و روزهای جذابی را سپری می‌کنیم. حتما در رای‌گیری‌ها شرکت کنید و اگر هم علاقه دارید تا با نحوه‌ی انتخاب‌ها و مراحل پیش رو آشنا شوید، علاوه‌بر خواندن راهنمای این رویداد در زومجی، می‌توانید ویدیوی راهنمای کامل این رویداد را نیز تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در روزهای آینده شاهد انتخاب‌های تیم زومجی نیز خواهید بود تا به‌صورت رسمی بهترین‌های ۲۰۱۵ از نگاه زومجی را نیز اعلام کنیم.

استیم امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه دیجیتالی بازی‌های پی‌سی شناخته می‌شود و به همین دلیل هم اکثر ناشران بزرگ بازی‌های خود را ازطریق این فروشگاه عرضه می‌کنند. حال این فروشگاه لیستی از پر‌فروش‌ترین بازی‌های خود در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است که براساس آن بازی Grand Theft Auto V از شرکت راک‌استار در صدر جدول قرار گرفته است. پس از این بازی حضورFallout 4 در رتبه دوم بسیار جالب توجه است؛ چرا که این بازی اخیرا عرضه شده و در همین مدت زمان کم خیلی بیشتر از بازی‌های دیگر فروش کرده است.

بازی اکشن-ماجراجویی Rise of the Tomb Raider بیشترین فروش دیجیتالی را در بین بازی‌های کنسول ایکس باکس وان در هفته‌ی کریسمس تجربه کرد. بر طبق صفحه بازی Rise of the Tomb Raider در استیم، نسخه رایانه‌های شخصی این بازی در ماه ژانویه ۲۰۱۶ (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۴) در اختیار علاقه‌مندان قرار ‌می‌گیرد. ما در زومجی هر دو نسخه‌ی ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان این بازی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. از آنجایی که این بازی هم یک محصول بزرگ است و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است، سازندگان آن علاوه‌بر انتشار نسخه معمول بازی، یک نسخه‌ی کالکتور نیز به‌صورت محدود برای طرفداران سفت و سخت توم ریدر و همه کسانی که قصد کلکسیون‌داری دارند، عرضه کرده که محتوای آن تا حد زیادی جذاب و به سلیقه‌ی طرفداران مجموعه Tomb Raider است. پس تماشای جعبه‌ گشایی این نسخه را نیز از دست ندهید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵، ظاهرا هیدئو کوجیما افسانه‌ای برای اهدای هدیه‌ای به تمام طرفداران خود، نخستین تصویر مفهومی از بازی کاملا جدید خود را به علاقه‌مندان نشان داده است. تصویر منتشرشده از کوجیما که یک دختر تقریبا عصبانی را نشان می‌دهد، احتمالا شخصیت اصلی یا یکی از شخصیت‌های اصلی بازی کاملا جدید وی باشد.

بااین‌حال باید بدانید که کوجیما به‌تازگی شروع به پردازش ایده‌های مختلف برای محصول جدید خود کرده است. بنابراین تا انتشار محصول نهایی که زمان بسیار زیادی تا آن باقی است، ممکن است عناصر مختلفی در این بازی تغییر کند. کوجیما در جدیدترین مصاحبه خود در رابطه با محصول جدیدش گفته بود هدف آن‌ها خلق دنیا و شخصیت‌هایی است که از مجموعه Metal Gear Solid شناخته‌شده‌تر و محبوب‌تر باشند. وی گفته بود زمانی‌که بحث به سمت طراحی‌ بازی می‌رود، این مسئله یکی از اهداف اصلی او و تیمی که برای تولید این بازی در اختیار دارد است.

ردی ات داون، سازنده بازی The Order: 1886، با انتشار توییتی اعلام کرد که بازی در هنگام عرضه، بسیار از چیزی که آن‌ها در ذهن داشتند دور بوده است. بازی The Order: 1886 اوایل سال ۲۰۱۵ به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و علی‌‌رغم هایپ شدیدی که پیرامون بازی وجود داشت، نتوانست انتظارات طرفدران را برآورده کند. همه از گرافیک فوق‌العاده بازی به‌شدت تعریف کردند اما گیم‌پلی بد و نبود محتوای کافی‌، باعث شد که بازی نتواند به موفقیت دست پیدا کند. این مسئله که آیا ردی ات داون قصد ساخت دنباله‌ای برای این The Order: 1886 را دارد یا خیر، هنوز مشخص نیست. حداقل می‌توانیم مطمئن باشیم که آن‌ها قصد دارند بازی بعدی خود را با درس گرفتن از اشتباهات خود بسازند.

2

یکی از اعضای تیم سازنده فیلم Resident Evil: The Final Chapter در طی آماده کردن یکی از صحنه‌های آن در آفریقای جنوبی، به‌دلیل بروز یک حادثه کشته شده است. ریکاردو کورنلیوس، یکی از عوامل فیلم‌برداری آخرین قسمت از سری فیلم‌های رزیدنت اویل بود که اوایل ماه قبل شایعات مرگش در فضای مجازی پیچید و حالا این خبر به‌صورت رسمی تایید شده است. جالب است بدانید که این اتفاق اولین حادثه‌ای نیست که در جریان فیلم‌برداری فیلم Resident Evil: The Final Chapter رخ می‌دهد. پیش از این هم دست چپ اولیویا جکسون، بدلکار میلا یوویچ،‌ سر یکی از صحنه‌ها دچار آسیب جدی شده بود. فیلم Resident Evil: The Final Chapter برای اکران در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۸ بهمن ۱۳۹۵) برنامه‌ریزی شده است و کارگردانی آن را پاول اندرسون به عهده دارد.

طی مصاحبه‌ای که به‌تازگی با اَندرو هاوس، مدیر بخش پلی استیشن شرکت سونی انجام شده، وی اعلام کرده مارک سِرنی، خالق کنسول پلی استیشن 4، بزرگ‌ترین حامی بازیسازان است. مهم‌ترین کار سرنی در زمان معماری پلی استیشن 4، تولید سخت‌افزار قدرتمندی بود که سازندگان بدون بروز هیچ‌گونه مشکل و چالشی بتوانند برای آن بازی تولید کنند. سرنی به این هدف خود دست یافت و همان‌طور که در طی این دو سال اخیر مشاهده کردید، اکثر بازیسازان بدلیل آسانی تولید بازی برای پلی استیشن 4 این کنسول را پلتفرم اصلی ساخت بازی خود انتخاب می‌کنند. طی مصاحبه‌ای که به‌تازگی با اَندرو هاوس (Andrew House)، مدیر بخش پلی استیشن شرکت سونی انجام شده، وی از نقش و تمرکز جداگانه خود و سرنی در زمان تولید کنسول پلی استیشن 4 گفته است.

3

گوشی‌های هوشمند نقشی اساسی در بازی‌های ویدیویی دارند و قشر عظیمی از گیمر‌ها بیشتر زمان خود را صرف بازی با این وسیله‌های قابل حمل می‌کنند. حال یکی از مدیران اپیک گیمز اعلام کرده که سخت افراز گوشی‌های همراه کم‌کم در حال نزدیک شدن به کنسول‌های خانگی است. تاکا کاوازاکی، یکی از مدیران شعبه ژاپن اپیک گیمز، اخیرا مصاحبه‌ای در مورد گوشی‌های هوشمند، سخت‌افزار آن‌ها و توان رقابتی آن‌ها با کنسول‌های خانگی داشته است. صحبت‌های کاوازاکی در حالی مطرح شده است که فروش عالی کنسول پلی استیشن 4، که اخیرا هم از مرز ۳۰ میلیون نسخه گذشته است، نشانگر محبوبیت بالای کنسول‌ها در میان گیمر‌ها است و به همین دلیل هم شاید حداقل در آینده‌ای نزدیک صحبت‌های وی رنگ واقعیت به خود نگیرند.

ویدیوی کوتاه از بازی Shenmue 3، نمونه‌ی اولیه از کلبه‌ای زیبا را در روستای بِیلو به تصویر می‌کشد:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود با رزولوشن 720p

این ویدیو به خوبی نکاتی از جزئیات گرافیکی، نورپردازی و پرتو‌های نور خورشید تابیده شده به داخل کلبه را به نمایش می‌گذارد. قابل ذکر است که این تصاویر تنها نمونه‌ای اولیه از بازی بوده و نسخه‌ی نهایی بازی به احتمال زیاد به مراتب زیباتر از ویدیوی منتشر شده خواهد بود. در خبری دیگر، توسعه‌دهندگان، صفحه‌ی کیک‌استارتر بازی را با خبری جدید به‌روزرسانی کرده‌اند. هرچند این به‌روزرسانی در رابطه با مسائل فنی بازی نیست اما توضیحاتی را در رابطه با پاداش‌های کیک‌استارتر ارائه می‌دهد. درنهایت، استودیوی وای‌اس نِت گواهی رکورد گینس مرتبط با Shenmue 3 را در رابطه با «بیشترین پول کمک شده توسط مردم برای یک بازی ویدیوی در کیک‌استارتر» و «سریع‌ترین یک میلیون دلار جمع‌آوری شده برای بودجه بازی ویدیویی» دریافت کرده است. Shenmue 3 در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۷ برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

8

زمان زیادی تا انتشار بازی Far Cry Primal باقی‌ نمانده است و اطلاعات تازه‌ای درباره هسته اصلی‌ گیم‌پلی و اهمیت تصمیمات گیمر در بازی منتشر شده است. توماس سایمون، کارگردان Far Cry Primal، درباره بازی گفته است که با اینکه بازی مطمئنا بازیکنان را به یاد Far Cry 4 خواهد انداخت اما تعدادی تغییر در آن‌ نیز وجود دارد. اسلحه‌ها کماکان جزو جداناپذیری از بازی هستند اما نکته‌ای‌ که در این‌باره تغییر کرده است، این است که شما می‌توانید از حیوانات نیز به‌عنوان اسلحه استفاده کنید. سایمون در ادامه افزود که در Primal شما توانایی اهلی کردن برخی‌ از موجودات را دارید و می‌توانید پس از رام کردن و آموزش دادن به آن‌ها، از این موجودات به‌عنوان اسلحه استفاده کنید. البته سایمون در انتها افزود که استفاده از این ویژگی‌ کاملا اختیاری خواهد بود و شما نیازی نیست که حتما برای پیشروی حیوانات را آموزش دهید.

چند روز پیش بود که وب‌سایت اینترتینمت ویکلی،‌ مصاحبه‌ای را با مایکل فاسبندر، هنرپیشه نقش اول فیلم Assassin’s Creed ترتیب داده بود و اولین عکس رسمی از فیلم را منتشر کرد. در آن مصاحبه فاسبندر اعلام کرده بود که پیش از اینکه برای ایفای نقش اول در این فیلم انتخاب شود، هرگز بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده بود. حال مجله معتبر امپایر در جدیدترین شماره خودش، دو تصویر جدید از فیلم را منتشر کرده که در این دو تصویر ما می‌توانیم فاسبندر را هم در نقش کالوم لینچ در زمان حال و هم در نقش آگیولار، جد وی در قرن پانزدهم میلادی در اسپانیا را مشاهده کنیم:

4

فیلم Assassin’s Creed قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱ دی‌ ۱۳۹۵) اکران شود. در راستای دیگر اخبار مربوط‌به این فیلم، چندی پیش تصاویری از سر صحنه فیلم‌برداری Assassin’s Creed Movie منتشر شده بود که مایکل فاسبندر را در لباس مخصوصش نشان می‌داد. هفته گذشته نیز کمپین تبلیغاتی جدید و جالب فیلم آغاز شد.

Fallout 4 یکی از بازی‌هایی است که حق انتخاب زیادی برای نحوه انجام دادنش در اختیار گیمر می‌گذارد. بااین‌حال خشونت جزئی جدایی‌ناپذیر از بازی است. ولی حال گیمری پیدا شده که این بازی را بدون کشتن دشمنان تمام کرده و باعث شگفتی بتسدا شده است. فردی به نام کایل هینکلی توانسته بازی را در مدت زمان ۷۵ ساعت و بدون کشتن دشمنی تمام کند. البته برخی مأموریت‌های بازی نیازمند کشتن گروه خاصی از دشمنان هستند که کایل برای تمام کردن آن‌ها واقعا هوش زیادی به خرج داده است و از تاکتیک‌های مختلفی بهره برده است. کایل همچنین ویدیویی از تمام کردن بازی در صفحه یوتیوب خود به اشتراک گذاشته که می‌توانید با مراجعه به صفحه مذکور آن را تماشا کنید.

یکی از بلاگ نویسان مرتبط با مایکروسافت، گزارشی در سایت Petri منتشر کرده که از احتمال عرضه نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر کنسول ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد که با هدف رقابت با Apple TV عرضه خواهد شد. همچنین با استناد به گزارش سم، این کنسول، در صورتی که به مرحله تولید برسد، قیمتی به مراتب پایین‌تر از ۳۵۰ دلار خواهد داشت که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل کنسول ایکس باکس وان است. به‌علاوه چندی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه مدل مینی ایکس باکس وان منتشر شده بود که فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس، اعلام کرد «فعلا» برنامه‌ای برای این کار ندارند. البته مایکروسافت در گذشته هم سابقه عرضه نسخه‌های متفاوت از کنسول‌های خود را داشته و نسخه الیت کنسول ایکس باکس 360 در سال ۲۰۰۷ و نسخه اسلیم آن هم در سال ۲۰۱۰ عرضه شدند. این شرکت در مورد این گزارش اعلام کرده که «هرگز در مورد شایعات اظهار‌نظر نمی‌کنند».

5

کنترلر الیت ایکس باکس وان فروشی عالی را تجربه می‌کند و اکثر خرده‌فروشی‌های بزرگ جهان با مشکل کمبود موجودی این کنترلر مواجه شده‌اند. حال مایکروسافت اعلام کرده که آن‌ها هرگز انتظار چنین فروش بالایی را نداشتند. کریس کاپوسِلا، مدیر بازاریابی مایکروسافت، اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده زمانی‌که برای اولین‌بار این کنترلر‌ها در جریان E3 2015 و با برچسب ۱۵۰ دلاری معرفی شدند، اکثریت حضار با «گران» خطاب کردن آن باعث شدند تا مایکروسافت قید تولید انبوه آن را بزند و فقط تعداد محدودی از آن تولید و عرضه کند. ولی باتوجه‌به وضعیت بازار و کمیاب شدن این کنترلر، تنها نکته‌ای که فروشگاه‌ها به ما متذکر می‌شوند این است که باید کنترلر الیت بیش‌تری تولید و عرضه می‌کردیم.

شرکت پی‌دی‌پی (PDP) که در زمینه‌ی ساخت لوازم جانبی مرتبط با بازی فعالیت می‌کند، یک شارژر جدید برای دسته‌های کنسول ایکس باکس وان ساخته که آن‌ها را در کمتر از یک دقیقه شارژ می‌کند. از قرار معلوم پس از هر بار شارژ کردن با این دستگاه، بازیکن‌ها می‌توانند به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت با دسته‌ بازی کنند. طبق ادعای پی‌دی‌پی این اولین‌بار در تاریخ بازی‌های ویدئویی است که یک دستگاه امکان شارژ دسته‌ی کنسول را با چنین سرعتی فراهم می‌کند. انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2015 که هفته‌ی آینده در لاس وگاس امریکا برگزار می‌شود جزییات بیشتری درباره‌ی این دستگاه و قیمت و تاریخ انتشار آن مشخص شود.

در روز کریسمس، اتفاق عجیبی برای تعدادی از کاربران استیم رخ داد. آن‌ها با وارد شدن به حساب خود در این پلتفرم، به اطلاعات حساب کاربری افراد دیگری دسترسی پیدا می‌کردند. این اطلاعات شامل آدرس، تاریخچه خرید، ۴ رقم آخر شماره تلفن فرد صاحب حساب و دو رقم آخر کارت اعتباری این افراد می‌شد. تمام این اتفاقات در بازه زمانی یک ساعت و نیمه در ظهر روز کریسمس رخ داد. ولو مشکل امنیتی به وجود آمده را به باگی که در سیستم کَشینگ وجود داشت، ربط داد و اعلام کرد کسانی که در این بازه زمانی به حساب خود وارد نشده‌اند، از این مشکل در امان هستند.

6

به‌تازگی وارد سال ۲۰۱۶ شدیم و قطعا یکی از فناوری‌های مورد انتظار امسال، هدست‌های واقعیت مجازی هستند. در همین راستا یکی از نویسندگان وَلو حرف‌های جالبی زده و گفته است که چون این فناوری محبوب سیستم بسیار بالایی را می‌طلبد، امسال شاهد گسترش پی‌سی‌های های-اِند خواهیم بود. جالب است بدانید براساس تخمینی که شرکت انویدیا زده است (و در خبرگزاری معتبر بلومبرگ هم انعکاس یافته)، تنها ۱۳ میلیون دستگاه از پی‌سی‌های دنیا کشش استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را دارند. براساس آمار گروه تحقیقاتی گارتنِر، این تعداد حتی کمتر از یک درصدِ ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون پی‌سی موجود در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. شرکت آمریکایی انویدیا همچنین پیش از این کارت‌های گرافیکی پیشنهادی خودش را برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرده بود.

اخیرا استودیو پولی‌فونی دیجیتال، سازنده Gran Turismo Sport تصاویری از این بازی انحصاری کنسول پلی استیشن 4 منتشر کرده است. این تصاویر در طی مراسم سالانه کریسمس در دفتر ژاپن این استودیو منتشر شده‌اند. بر طبق اخبار منتشر شده، Gran Turismo Sport دارای سه حالت “Campaign”، “Sports Mode” و “Arcade Mode” بوده و از هر دو حالت آنلاین و آفلاین بهره خواهد برد. این بازی متفاوت از قسمت‌های قبلی سری خواهد بود و محتوای بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر پشتیبانی می‌کند و بر طبق برنامه‌ریزی نسخه بتا بازی در سه ماه اول یا دوم سال ۲۰۱۶ در دسترس خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با Gran Turismo Sport می‌توانید تریلر معرفی بازی را مشاهده کنید.

7

با فرارسیدن سال نوی میلادی، شرکت سونی سراغ چند بازی با حال و هوای کلاسیک رفته تا آن‌ها را به‌صورت رایگان در ماه ژانویه در اختیار کاربران سرویس پلی استیشن پلاس قرار دهد. بر این اساس، بازی‌های Grim Fandango Remastered وHardware Rivals برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. سونی در ماه ژانویه برای دارندگان کنسول خانگی نسل هفتمی خود هم دو بازی کلاسیک، ولی عالی را از محصولات شرکت الکترونیک آرتز تدارک دیده است که Dragon Age: Origins و Medal of Honor: Warfighter هستند.

کن لوین، خالق مجموعه بایوشاک، درباره بازی جدید خود صحبت‌هایی کرد. وی در صحبت‌های خود گفته برای تولید این محصول جدید که در سبک اول‌شخص، علمی-تخیلی و نقش‌آفرینی است از چندین بازی بزرگ الهام گرفته است. لوین با واردشدن به جزئیات، اعلام کرده برای تولید بازی جدید خود از بازی‌هایی مانند Dark Souls, System Shock, Fallout, Middle-earth: Shadow of Mordor, Civilization و حتی Dying Light الهام گرفته است. لوین درادامه صحبت‌های خود گفته است که نام‌گذاری بازی پروسه پیچید‌ه‌ای خواهد بود، چراکه وی هنوز مطمئن نیست چگونه می‌تواند بازی جدید خود را در نام آن توصیف کند. خالق مجموعه بایوشاک همچنین گفته بازی جدیدش یک محصول طراز اول (AAA) بزرگ نیست. لوین قصد دارد نخستین قدم خود برای ساخت بازی اختصاصی را آهسته بردارد.

تِرویوکی توریاما، تهیه‌کننده بازی Bloodborne که نقش به‌سزایی در موفقیت این بازی داشت، ظاهرا قرار است در سال ۲۰۱۶ یک بازی جاه‌طلبانه‌ی دیگر منتشر کند. اگرچه توریاما هیچ نامی از این بازی نبرده، اما باید دید این بازی می‌تواند مانند بلادبورن به یک محصول موفق تبدیل شود یا خیر. بازی Bloodborne، جدیدترین محصول توریاما و استودیو فرام‌سافت‌ویر، هم‌ اکنون به‌صورت جهانی برای کنسول پلی استیشن 4 در دسترس است.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهم‌ترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

ممنون!


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده