// سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

شایعه: تصمیم اچ‌تی‌سی برای جدا کردن بخش واقعیت مجازی Vive VR

اخیرا شایعاتی مبنی بر تصمیم کمپانی اچ‌تی‌اس برای جدایی وایو وی‌آر از این کمپانی و استقبال این هدست واقعیت مجازی در قالب یک کمپانی مستقل پخش شده است. با زومجی و جزئیات بیشتر همراه باشید.

براساس گزارش 9to5Google، وب‌سایت Focus Taiwan ادعا می‌کند که کمپانی اچ‌تی‌سی «به صورت جدی در حال بررسی جوانب و برنامه‌ریزی» برای جدایی وایو وی‌آر از این کمپانی است. در صورت به حقیقت پیوستن این شایعه و عملیاتی شدن این تصمیم، هدست واقعیت مجازی وایو بدون نام و برند اچ‌تی‌سی به بازار عرضه و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. برخی اعتقاد دارند که تصمیم اچ‌تی‌سی نسبت به جدایی وایو وی‌آر به این دلیل گرفته شده است که در صورت شکست در تجارت گوشی‌های هوشمند تلاش‌های این کمپانی در حوزه واقعیت مجازی به مخاطره نیفتاده و با بن‌بست روبه‌رو نشود. با این‌حال دلیل حقیقی این تصمیم اچ‌تی‌سی به صورت رسمی اعلام نشده است.

htc-vive-

با این وجود که قیمت یا تاریخ عرضه وایو وی‌آر اعلام نشده، طبق صحبت‌های سران کمپانی اچ‌تی‌سی در هفته گذشته، پیش‌فروش این هدست از تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند ۱۳۹۴) آغاز می‌شود. همچنین این کمپانی در نمایشگاه CES 2016 نسل دوم سیستم‌های واقعیت مجازی با نام Vive Pre را برای توسعه‌دهندگان و با هدف طراحی کاملا جدید و نمایش بهتر معرفی کرد. پیش از این در تریلر Vive Pre نشانه‌ای از بازی Portal 3 را ارائه شده و کمپانی اچ‌پی نیز کامپیوتر Envy Phoenix با قابلیت پشتیبانی از وایو را معرفی کرده است.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده