// سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: کمدی Ride Along 2 به حکمرانی «جنگ ستارگان» پایان داد!

این هفته «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بالاخره دست از سر حکمرانی بر جدول برداشت و «بازگشته» هم هفته‌ی دوم خیلی خوبی را تجربه کرد. همراه گزارش باکس آفیس زومجی باشید تا علاوه بر نگاهی کلی به فروش این هفته باکس‌آفیس، به معرفی کوتاه فیلم‌های تازه‌اکران‌شده هم بپردازیم.

The-Revenant

کمدی «گشت‌زنی‌۲» (Ride Along 2) اگرچه نتوانست از فروش افتتاحیه‌ی قسمت اولش عبور کند، اما همین ۳۴ میلیون دلار کافی بود تا فیلم را با اختلافی اندک بالاتر از «بازگشته» به صدر جدول منتقل کند. این درحالی بود که «بازگشته» در هفته‌ی دوم اکرانِ گسترده‌اش فقط با ۲۶ درصد افت فروش مواجه شد. اما نکته‌ی مهم این هفته‌ی باکس آفیس این است که این دو فیلم موفق شدند بالاخره پادشاه سینماهای این روزها، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» را بعد از چهار هفته‌ صدرنشینی به رده‌ی سوم منتقل کنند. البته خیالی نیست. چون «نیرو برمی‌خیزد» این هفته موفق شد با عبور از مرز یک میلیارد دلار درآمد خارجی به جمع پنج فیلم برتر این گروه وارد شود. در همین حین، «۱۳ ساعت» (13 Hours)، فیلم جدید مایکل بی را داریم که کمی پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شد و در عوض، انیمیشن Norm of the North به فراتر از ناامیدانه‌‌ترین پیش‌بینی‌ها قدم گذاشت.

file_612412_ride-along-2-poster-640x1013

قسمت اول «گشت‌زنی» در سال ۲۰۱۴ در جریان آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش ۴۸.۶ میلیون دلار فروخت. دنباله‌ی این اکشن/کمدی که مثل قست اول کوین هارت و آیس کیوب از ستارگان اصلی‌اش هستند، ضعیف‌تر ظاهر شد و به ۳۴ میلیون دلار رضایت داد. رقمی که به احتمال زیاد به‌علاوه‌ی فروش روز دوشنبه به ۳۹ میلیون دلار هم می‌رسد. شاید این رقم نسبت به فیلم اول کمتر باشد، اما آن‌قدری است که فیلم را به جمع پنج افتتاحیه‌ی برتر هفته‌ی ماریتن لوتر کینگ منتقل کند. این وسط، اگرچه فیلم شانس عبور از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی را دارد، اما نباید فراموش کنیم که ممکن است تبلیغات دهان به دهانِ فیلم با توجه به امتیاز B مثبت تماشاگران در مقایسه به A قسمت اول، چندان قوی نباشد.

در پله‌ی دوم جدول «بازگشته» قرار دارد که این روزها با ۱۲ نامزدی، سردمدارِ جوایز اسکار است و این هفته موفق شد پس از افتتاحیه‌ی گسترده‌ی طوفانی‌اش، ۲۹.۵ میلیون دلار دیگر به جیب بزند. این به معنای ۲۵.۹ درصد سقوط نسبت به هفته‌ی قبل است که راستش را بخواهید بهتر از افت فروشِ ۲۷.۶ درصدی هفته‌ی دومِ «تک‌تیرانداز امریکایی» در سال پیش است. در حال حاضر، کمپانی فاکس درآمد ۳۵ میلیون دلاری این فیلم را برای تعطیلات چهار روزه‌ی مارتین لوتر کینگ پیش‌بینی کرده است. اگر این پیش‌بینی به حقیقت تبدیل شود، «بازگشته» به جمع ۱۰ فیلم برتر آخرهفته‌ی مارتین لوتر کینگ می‌پیوندد. این را به‌ اضافه‌ی ۳۱.۵ میلیون دلاری که فیلم از بازارهای بین‌المللی کسب کرده کنید تا مجموع درآمد جهانی فیلم به ۱۵۱ میلیون دلار برسد.

«نیرو برمی‌خیزد» که بعد از اکرانش در ۱۸ دسامبر تازه برای اولین‌بار از جایگاه نخست جدول سقوط کرده، ۲۵.۱ میلیون دلار از سه روز آخرهفته‌اش کسب کرد و به دنبال این است تا در پایان تعطیلات چهار روزه به ۳۱ میلیون دلار هم دست پیدا کند. هم‌اکنون مجموع درآمد خانگی «نیرو برمی‌خیزد» روی رقم ۸۵۶.۹ میلیون دلار ایستاده است. این درحالی است که فیلم رسما با عبور از مرز یک میلیارد دلار فروش بین‌المللی به پنجمین فیلمی تبدیل شد که موفق به زدن چنین رکوردی شده است.

13_hours

فروش بین‌المللی «نیرو برمی‌خیزد» هم‌اکنون یک میلیارد و ۱۲ هزار دلار و فروش جهانی‌اش هم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است. «نیرو برمی‌خیزد» در این لحظه فقط ۴.۱ میلیون دلار نیاز دارد تا از درآمد بازارهای خارجی «دنیای ژوراسیک» عبور کند و بدون‌شک این فرصت را دارد تا با عبور از «خشمگین ۷» (یک میلیارد و ۱۶ میلیون دلار) به رده‌ی سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ برسد.

در جایگاه چهارم جدول «۱۳ ساعت»، یکی از اکران‌های گسترده‌ی این هفته قرار دارد. این فیلم ۱۶ میلیون دلار از سه روز آخرهفته‌اش کسب کرد و پارامونت پیش‌بینی می‌کند که فروش افتتاحیه‌ی فیلم در پایان روز چهارم به ۱۹ میلیون دلار هم می‌رسد. از زمان اکران «جزیره» در سال ۲۰۰۵ تاکنون، این اولین فیلم مایکل بی است که در سه روز اول افتتاحیه‌اش کمتر از ۲۰ میلیون دلار کسب کرده است. احتمال می‌رود این فیلم که ۵۰ میلیون دلار خرج ساختش شده، کارش را با مبلغی بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار فروش خانگی به پایان برساند.

انیمیشن Norm of the North موفق شد کمی بهتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شود. مسئله‌ای که مطمئنا به مزاق کمپانی لایزگیت که فقط خرج پخش و تبلیغات محدودش را بر گردن دارد، خوش خواهد آمد. فیلم در طول سه روز آخرهفته ۶.۶ میلیون دلار کسب کرد و پیش‌بینی می‌شود تا افتتاحیه‌اش را با چیزی نزدیک به ۸.۸ میلیون دلار تا پایان تعطیلات چهار روزه به اتمام برساند.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Ride Along 2۳۴  میلیون دلار
۲The Revenant۲۹.۵ میلیون دلار
۳Star Wars: The Force Awakens۲۵.۱ میلیون دلار
۴q13 Hours۱۶ میلیون دلار
۵Daddy's Home۹.۳ میلیون دلار
۶Norm of the North۶.۶ میلیون دلار
۷The Forest۵.۷ میلیون دلار
۸The Big Short۵.۲ میلیون دلار
۹Sisters۴.۴ میلیون دلار
۱۰The Hateful Eight۳.۴ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

13_hours-620x329

۱۳ ساعت: سربازان سری بنغازی

q13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

«۱۳ ساعت» اکشنی به کارگردانی مایکل بی است؛ کسی که بدجوری به خاطر اکشن‌های پُرسروصدای بی‌مغزِ تین‌ایجری‌اش معروف است. از همین رو، در برخورد با این فیلم قبل از هرچیز این سوال در ذهن‌مان زنگ می‌زند که آیا با یکی دیگر از فیلم‌های مشهور مایکل بی طرف هستیم؟ خب، طبق نظر اکثر منتقدان به نظر می‌رسد بی برای اولین‌بار در طول دوران کاری‌اش چیزی ساخته که کمی احساس و هیجان در آن یافت می‌شود. فیلم درباره‌ی یک پایگاه نظامی امریکای در لیبی است. پس از حمله‌ای که توسط نیروهایی ناشناس به آنجا صورت می‌گیرد، سفیر امریکا کشته می‌شود و تیم امنیتی آنجا که نمی‌داند با چه چیزی طرف است، باید در مقابل یک حمله‌ی همه‌جانبه دوام بیاورد.

ریچارد روپر از شیکاگوسان‌تایمز که فیلم را دوست داشته می‌نویسد: «این فیلم «۳۰ دقیقه‌ی نیمه‌شب» یا «گنجه‌ی درد» نیست. فیلم هم ظرافت آنها را کم دارد و هم هر از گاهی با دیالوگ‌های چرت‌و‌پرت ضربه می‌خورد، اما روی هم رفته، «۱۳ ساعت» یک اکشن سریع با تصویربرداری خوب و یک یادآوری مناسب و صادقانه برای آن سربازان سری است». تاد مک‌کارتی از هالیوود ریپورتر که فیلم را چندان دوست نداشته می‌نویسد: «مایکل بی دوست دارد در اسرع وقت از صفر تا صد شتاب بگیرد و با همان سرعت ادامه دهد. اما به جای این بهتر است دنده عوض کرد و با توجه به پیچ‌ها، تپه‌ها و شرایط جاده سرعت را تنظیم کرد. در این زمینه او شما را به مقصد می‌رساند، اما شما می‌دانید که این سواری می‌توانست خیلی متنوع‌تر و باظرافت‌تر از چیزی که هست باشد». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۴۸ است.

ride-al

گشت‌زنی۲

Ride Along 2

وقتی قسمت اول «گشت‌زنی» در سال ۲۰۱۴ اکران شد، از سوی منتقدان توفیقی کسب نکرد، اما به اندازه‌ای در گیشه موفق بود که ساخت ادامه‌ی آن فقط و فقط براساس این مسئله در دستور کار قرار بگیرد. خب، با چنین هدف درخشانی، چه انتظاری از نتیجه‌ی این محصول می‌توان داشت؟ «گشت‌زنی ۲» در بهترین حالت از لحاظ کیفی در حد همان قسمت اول است و در بدترین حالت، دنباله‌ی بزرگ‌تری است که فکر کرده با خرج اسکانس می‌توان بر کسل‌کنندگی فائق آمد.

کوین سالیوان از اینترتینمنت ویکلی که از فیلم راضی نبوده می‌نویسد: «گشت‌زنی۲ که ماجراهایش از آتلانتا تا میامی جریان دارد، بیشتر مثل یک بازسازی است تا دنباله». فرنک شِک از هالیوود ریپورتر هم می‌آورد: «با وجود داستانی که غیرچالش‌برانگیزتر از معمولی‌ترین سریال‌های جنایی شبکه‌ی سی.‌بی‌.اس است، «گشت‌زنی۲» چیزی بیشتر از تکرار قسمت اول نیست». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۳۲ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده