نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۷

جزییات بروزرسانی بعدی کنسول ایکس باکس وان مشخص شد

در حالی که چند روز پیش مایکروسافت وعده داده بود به زودی از جزییات بروزرسانی جدید کنسول خود رونمایی خواهد کرد، حال این جزییات منتشر شده‌اند و می‌توانید در ادامه مطلب زومجی آن‌ها را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

پس از این‌که مایکروسافت نزدیک به دو ماه آپدیت خاصی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر نکرد، بالاخره آپدیت جدید این کنسول رسما تایید شده و از همین امروز هم برای کاربران نسخه‌های پیش‌نمایشی بروزرسانی‌ها در دسترس است. مایک ایبرا، برنامه‌نویس ارشد بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، ضمن رونمایی از جزییات بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان اعلام کرده که تمرکز این آپدیت بیش‌تر بر روی قابلیت‌های اجتماعی کنسول خواهد بود.

اولین قابلیتی که همراه با آپدیت بعدی به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد، ویژگی قبلا معرفی شده قسمت پارتی کنسول است که از این پس می‌توان پیش از پیوستن به هریک از گروه‌ها، افراد حاضر در آن را مشاهده کرد و سپس وارد گروه شد.

ویژگی بعدی این آپدیت این است که از این پس در قسمت اچیومنت‌های حساب کاربری یک Leaderboard خواهد بود که افراد بر اساس امتیازاتی که در بازی‌ها کسب کرده‌اند در آن رتبه‌بندی می‌شوند و می‌توان انتظار داشت که این قابلیت رقابت جالبی بین گیمر‌ها ایجاد کند. ویژگی بعدی و جدید این بروزرسانی به کاربر اجازه می‌دهد تا جایگاه پین‌های خود را در صفحه اصلی به دلخواه تغییر دهد و همچنین موارد پین شده را به شکل آفلاین هم اجرا کند. البته ویژگی‌های بروزرسانی جدید کنسول ایکس‌باکس وان فقط به این موارد محدود نمی‌شود و در ادامه می‌توانید تمام قابلیت‌هایی را مشاهده کنید که با این آپدیت به کنسول اضافه خواهند شد:

  • قسمت Activity Feed بهبود یافته: از این پس قسمت Activity Feed کنسول تمامی فید‌های جدید را به کاربر اطلاع می‌دهد و با کلیک بر روی هریک از لینک‌ها به قسمت ابتدایی فید هدایت خواهید شد و می‌توانید جدید‌ترین رویداد‌ها را مشاهده کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران هیچ خبری را از دست ندهند.
  • محتوای استریم‌شده توسط دوستانتان را راحت‌تر تماشا کنید: با بروزرسانی جدید اگر هریک از دوستان شما محتوایی را از بازی‌هایشان استریم کند، می‌توانید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از طریق قسمت Game Hub آن را با استفاده از برنامه توییچ تماشا کنید.
  • بهبود‌های قسمت پیشنهاد دوستان جدید: کنسول ایکس‌باکس وان همواره سعی می‌کند افرادی را که ممکن است به نوعی با گیمر مرتبط باشند به وی معرفی کند و این ویژگی از این پس هوشمند‌تر خواهد شد و از طریق نام‌کاربری، تصویر آواتار کاربر و نام واقعی (در صورتی که ارائه شده باشد) افراد مختلف را به کاربر معرفی می‌کند تا شاید از این طریق دوستان خود را پیدا کند. همچنین دلیل پیشنهاد هریک از افراد هم از این پس مشخص خواهد شد.
  • بازی‌ها را در لیست «بازی‌های منتظر برای نصب شدن» پنهان کنید: ممکن است تعدادی بازی یا برنامه آماده برای نصب داشته باشید که فعلا تمایلی برای نصب کردن آن‌ها ندارید و از طرفی هم بودنشان باعث شده تا لیست بازی‌های آماده نصب شما شلوغ باشد؛ با بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان می‌توانید هریک از آیتم‌های این بخش را که نیاز ندارید مخفی کنید تا لیست خلوت‌تر شود.
  • اضافه شدن فروشگاه مخصوص آواتار: از این پس می‌توانید با خرید آیتم‌های مختلف در بخش فروشگاه آواتار، آواتار خود را شخصی سازی کنید. برنامه این فروشگاه علاوه بر ایکس‌باکس وان برای گوشی‌ها و پی‌سی‌هایی با ویندوز ۱۰ هم عرضه خواهد شد و از تمامی دستگاه‌های خود می‌توانید آواتار خود را شخصی‌سازی و مشاهده کنید. هم‌چنین در این فروشگاه در کنار آیتم‌های پولی، آیتم‌های رایگانی هم وجود خواهند داشت و در حین گردش در فروشگاه و پیش از خرید می‌توانید اول آیتم‌ها را بر روی آواتار امتحان و در صورت رضایت آن‌ها را خریداری کنید.
  • اضافه شدن Xbox News: پس از نصب بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان به قسمت اخبار ایکس‌باکس دسترسی خواهید داشت که آخرین اخبار مرتبط با سخت‌افزار‌ها، بازی‌های جدید و بروزرسانی‌های آثار مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • بهبود‌های قسمت Trending: افرادی که از طریق برنامه پیش‌نمایشی بروزرسانی جدید را نصب می‌کنند و افرادی که از ویندوز ۱۰ در رایانه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند، شاهد تغییراتی در قسمت Trending خواهند بود که این تغییرات در قسمت راست برنامه Comunity Tab کنسول و منو سمت چپ برنامه ایکس‌باکس در ویندوز قابل مشاهده خواهند بود و از طریق آن‌ها می‌توانید از آخرین رویداد‌ها مطلع شوید یا جدید‌ترین تصاویر، ویدیو‌ها و اچیومنت‌های کاربران انجمن را مشاهده کنید.
  • نسخه کامپکت اپلیکیشن ایکس‌باکس: پس از بروزرسانی جدید کنسول ایکس‌باکس وان، دارندگان ویندوز ۱۰ هم یک بروزرسانی جدید برای برنامه ایکس‌باکس دریافت خواهند کرد که نسخه کامپکت این برنامه را در اختیار‌شان قرار می‌دهد و می‌توانند در حالی که کار‌های روزمره خود را انجام می‌دهند، آخرین اتفاقات رخ داده را هم از طریق این برنامه مشاهده کنند.

بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان هم اکنون به شکل آزمایشی برای افراد محدودی عرضه شده است و هنوز تاریخ عرضه همگانی آن مشخص نیست. با این حال می‌توان در ماه فوریه ۲۰۱۶ (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند) منتظر عرضه آن بود.

نظر شما در مورد تغییرات این بروزرسانی چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده