نویسنده: معین کلهری
// یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

کانال ESPN بخش اختصاصی ورزش‌های الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کند

کانال ESPN که یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین کانال‌های پخش زنده رقابت‌های ورزشی دنیا محسوب می‎شود، بخش اختصاصی خودش را مرتبط با ورزش‎های الکترونیکی در هفته جاری راه‎اندازی می‎کند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

شبکه تلویزیونی ESPN که یکی از معروف‌ترین شبکه‎های کابلی به‌حساب می‎آید، در هفته جاری بخش اختصاصی خودش را مرتبط با ورزش‎های الکترونیکی راه‎اندازی خواهد کرد.

به صورت کلی، این یک حرکت رو به جلو برای غول‎های رسانه‎ای است که به همکاری توسعه دهندگانی مانند ولو و اکتیویژن بلیزارد، برای پخش ورزش‎های الکترونیکی ختم خواهد شد. البته در اوایل  سال جاری، مباحثی در خصوص ورزش‎های الکترونیکی نیز در مجلات ESPN مطرح شد.

بابی کوتیک، رئیس کمپانی اکتیوِیژن بلیزارد، از تصاحب کمپانی بزرگ Major League Gaming که اوایل همین این ماه اتفاق افتاد به عنوان «معامله‎ای در جهت پیشبرد اهداف شرکت برای خلق ESPN از ورزش‎های الکترونیکی» یاد کرد.

در حالی که کانال ESPN  بخش اختصاصی خودش را مرتبط با ورزش‎های الکترونیکی در هفته جاری راه‎اندازی می‎کند، عمل‎کرد آن به مراتب جالب‎تر خواهد بود. علی‌الخصوص از آن جهت که کمپانی اکتیویژن بلیزارد، در جهت راه اندازی جوخه رقابتی مخصوص خود برای توسعه بازی‌های جدید، سال گذشته استیو بورن استاین، مدیر عامل پیشین ESPN را به استخدام خود درآورد.

همچنین این کانال، در راستای گسترش فعالیت‎های خود، تعدادی خبرنگار را به استخدام خود در آورده است که از آن‎ها می‎توان به راد برسلا (سردبیر بخش ورزش‎های الکترونیکی  گیم‎اسپات)، تایلر ارزبرگر و دارین ویلینسک (سردبیر اسبق آزبو) اشاره کرد.

البته این تصمیم نیز در تضاد با نظر جان اسکپیر، رئیس ESPN است؛ چراکه او اعتقاد دارد eSports به هیچ یک از شاخه‎های ورزش مربوط نمی‎شود.

شما چه فکری می‎کنید؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده