نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

در سال ۲۰۱۶ منتظر دیدن شخصیت های محبوب نینتندو برروی موبایل باشید

تاتسومی کیمیشیما، مدیر عامل جدید نینتندو، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمپانی آنها، قصد دارد برنامه‌هایی برای تلفن‌های هوشمند با حضور شخصیت‌های معروف و محبوب نینتندو بسازد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

چندی پیش بود که کمپانی نینتندو اعلام کرد که قصد دارد وارد بازار بازی‌های موبایل شود و افزود که تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵)، ۴ بازی برای تلفن‌های هوشمند عرضه خواهد کرد. امروز،  تاتسومی کیمیشیما، رئیس جدید نینتندو که پس از مرگ ساتورو ایواتا، جانشین وی شده‌ است، در مصاحبه‌ای که با روزنامه ژاپنی مینیچی شیمبان انجام داده، اعلام کرد که کمپانی آنها، قصد دارد تا آخر سال ۲۰۱۶، برنامه‌های موبایلی با حضور شخصیت‌های معروف و محبوب این کمپانی منتشر کند. وی از ارائه اطلاعات بیشتر درباره این شخصیت‌ها خودداری کرد.

سال گذشته، نینتندو اعلام کرد که قصد دارد با همکاری کمپانی DeNA، وارد بازار ساخت اپلیکیشن برای تلفن‌های هوشمند شود و اولین برنامه آنها، یک اپلیکیشن رایگان به نام Miitomo است که قرار است اسفند سال جاری منتشر شود. نکته مهم درباره این اپلیکیشن، این است که هیچ‌کدام از شخصیت‌های محبوب نینتندو مانند ماریو و پیکاچو در آن حضور نخواهند داشت و Miitomo بیشتر تمرکز خود را برروی آواتارهای ساخته شده توسط کاربران گذاشته است.

ساتورو ایواتا، مدیر عامل فقید نینتندو، پیش از این درباره ورود این کمپانی به بازار برنامه‌های موبایل گفته بود که آنها قصد ندارند تحت هیچ شرایطی به با ورود به این بازار به وجهه نینتندو ضربه بزنند. همچنین چندی پیش نیز این کمپانی با نیانتیک لبز، یکی از استودیوهای فرعی گوگل، برای ساخت بازی واقعیت افزوده Pokemon Go قرارداد همکاری امضا کرده بود.

کیمیشیما، در ادامه این مصاحبه درباره کنسول نینتندو NX نیز صحبت‌هایی کرد و گفت طرفداران باید منتشر شنیدن اخبار جدید و هیجان‌انگیزی درباره این کنسول که به نطر می‌رسد قرار است جایگزین Wii U و 3DS شود، باشند. شایعات بسیار زیادی پیرامون این کنسول مطرح شده است و بسیاری اعتقاد دارند که NX، دستگاهی است که هم می‌توان از آن به عنوان یک کنسول خانگی استفاده کرد و هم می‌توان به صورت یک کنسول قابل حمل با آن بازی کرد و اعلام شده که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، توانایی رقابت با کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت را دارد. کیمیشیما پیشتر اعلام کرده بود که NX، کاملا با Wii و Wii U فرق خواهد داشت و یک کنسول متفاوت و منحصر به‌فرد خواهد بود.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما هم بی‌صبرانه منتظر هستید که شخصیت‌های معروف این کمپانی نظیر ماریو را برروی دستگاه موبایل خود ببینید؟

منبع: Yahoo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده