نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

گزارشی از عملکرد کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۵

وبسایت کیک‌استارتر که معروف‌ترین پلتفرم جمع‌آوری بودجه برای ساخت پروژه‌های مختلف با کمک مردم است، گزارشی از عملکرد خود در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد که حاوی اطلاعات جالبی است. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

کیک‌استارتر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ مجموعا ۴۶٫۱۷۷٫۷۰۵ دلار به وسیله‌ی ۴۸۰٫۳۸۲ نفر برای ساخت پروژه‌های بازی‌سازی جمع‌آوری شده و بودجه‌ی ۴۲۱ پروژه نیز به‌صورت موفقیت‌آمیز تأمین شده است.

shenmue-3

بالاترین بودجه‌ی جمع‌آوری شده در سال گذشته مربوط‌به بازی Shenmue III است که ۶۹٫۰۰۰ نفر در کمپین کیک‌استارتر این بازی شرکت کرده‌اند و مبلغ ۶.۳ میلیون دلار را در اختیار سازندگان بازی گذاشته‌اند. همچنین Bloodstained: Ritual of the Night بازی جدید کوجی ایگاراشی، سازنده‌ی مجموعه‌ی Castlevania با حدود ۵.۵ میلیون دلار به‌عنوان دومین بازی بزرگ کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۵ شناخته می‌شود. این دو بازی در مجموع نزدیک به یک چهارم از کل بودجه‌ی بازی‌های کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۵ را در اختیار دارند.

بخش بازی‌ها در وبسایت کیک‌استارتر شامل بازی‌های رومیزی هم می‌شود. در سال گذشته مبلغ ۸۸٫۹۱۶٫۰۳۹ دلار به وسیله‌ی ۵۲۲٫۰۶۱ نفر برای این بازی‌ها جمع شده است. ضمن اینکه کمپین ۱٫۲۳۰ بازی رومیزی با موفقیت به پایان رسیده است.

به‌طور کلی با درنظرگرفتن بازی‌های ویدئویی و رومیزی، در سال گذشته حدود ۱۴۴.۴ میلیون دلار به وسیله‌ی بیش از ۹۷۸٫۰۰۰ نفر در بخش بازی‌های کیک‌استارتر جمع‌آوری شده که بنابر اعلام این وبسایت، نزدیک به دو برابر ارقام سال ۲۰۱۴ است.

با اینکه کیک‌استارتر بزرگ‌ترین پلتفرم برای تأمین بودجه‌ی بازی‌ها ازطریق مردم و هواداران است، اما وبسایت‌های دیگری مثل فیگ هم این کار را انجام می‌دهند. حتی بعضی از بازیسازها ازطریق وبسایت خودشان بودجه‌ی لازم برای ساخت بازی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که برای نمونه می‌توان به بازی Star Citizen اشاره کرد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده