نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

توضیحات کارگردان بتمن علیه سوپرمن در مورد دلایل نشان دادن Doomsday در تریلر فیلم

هنگامی که تریلر دوم فیلم مورد انتظار بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) پخش شد، بسیاری از طرفداران احساس کردند که قسمت زیادی از داستان فاش شده است. زک اسنایدر، کارگردان فیلم، در این‌باره توضیحاتی داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپین‌های بازاریابی برای فیلم‌های بزرگ و مورد انتظار، بسیار سخت هستند. در سال‌های اخیر رسم بر این شده که تا پیش از اکران این‌گونه فیلم‌ها، ۳ تریلر از آن پخش می‌شود و در هر کدام از آنها، بخش‌های کوچکی از داستان مشخص می‌شود. در رابطه با فیلم بتمن علیه سوپرمن نیز این قضیه صادق است. چندی پیش بود که تریلر دوم فیلم منتشر شد و بسیاری از طرفداران اعتقاد داشتند که این تریلر، زیادتر از آن چیزی که باید از داستان نشان می‌داد، نشان داده است. اما زک اسنایدر، کارگردان فیلم با این مسئله موافق نیست.

در مصاحبه‌ای که وی اخیرا با وب‌سایت دیلی بیست درباره نشان دادن شخصیت دوومزدی در تریلر دوم فیلم انجام داده، چنین گفته:

من می‌دانم که چه چیزهایی در فیلم وجود دارد و می‌دانم که در فیلم موارد بسیار بیشتری برای نشان دادن است. ما درباره نشان دادن دوومزدی در تریلر دوم فیلم خیلی با عوامل حرف زدیم و تصمیم گرفتیم که به یک حالت کنترل شده وی را به تماشاگران نشان دهیم و من فکر می‌کنم تریلر دوم فیلم، کاملا هم‌خوان با کمپین تبلیغاتی فیلم است.

شخصیت دوومزدی، اسرار خودش را دارد که باید کشف شوند. به نظر ما، نشان دادن او به تماشاگران در این تریلر کاملا کار منطقی و درستی بود. من می‌خواستم با اینکار به طرفداران این نوید را بدهم که آن‌ها در این فیلم فقط رویارویی بتمن و سوپرمن در مقابل همدیگر را نخواهند دید و فیلم یک دنیای وسیع دیگر نیز دارد.

منظور اسنایدر از دنیای وسیع، دنیای بزرگ کمپانی دی‌سی است که قرار است کم کم با ساخت و انتشار فیلم‌های مختلف، بزرگتر شود و اسنایدر از این بابت بسیار هیجان‌زده است:

دنیای دی‌سی، دنیایی است که مدام در حال تغییر و تحول است اما ما کم کم در حال پیدا کردن یک رویکرد مناسب برای این دنیا هستیم. با این همه ما باید به قوانین احترام بگذاریم و تمام فیلم‌های مربوط به دی‌سی را در یک دنیای محدود بسازیم. این مسئله به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم تمامی فیلم‌ها را به هم ربط دهیم و باعث می‌شود که یک دنیای منسجم داشته باشیم که بسیار نکته مهمی است. به نظر من این مسئله بسیار لذت‌بخش است زیرا مسیرمان مشخص شده و ما می‌دانیم که به چه سمتی در حال حرکت هستیم.

از طرفی با توجه به سخنان اسنایدر، اگر خط داستانی دوومزدی نیز در فیلم وجود داشته باشد، این نگرانی به وجود می‌آید که فیلم بتمن علیه سوپرمن،‌ بیش از حد شلوغ باشد. از طرف دیگر، اسنایدر در مقام کارگردان فیلم، آن را چندین بار دیده و مسلما بهتر از افرادی که فقط ۵ دقیقه از فیلم را دیده‌اند، می‌تواند درباره آن نظر دهد.  به هر حال برای رسیدن به پاسخ تمام این سوال‌ها باید تا زمان اکران فیلم منتظر بمانیم.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این فیلم، چندی پیش دو تبلیغ جدید تلویزیونی از فیلم منتشر شد و  پیشتر نیز پوستر جدید آیمکس فیلم منتشر شد. همچنین قبلا بن افلک اعلام کرده بود که فشار بسیار زیادی برروی این فیلم وجود دارد  و در مصاحبه دیگری از تفاوت‌های بتمن خود با بتمن‌های دیگر تاریخ سینما صحبت کرده بود. همچنین کریستین بیل به شایعات حضورش در فیلم خاتمه داد. پیش از آن هم تهیه کننده فیلم درباره داستان فیلم حرف‌هایی زده بود.

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۶ (۶ فروردین ۱۳۹۵) اکران خواهد شد. در این فیلم بن افلک در نقش بتمن، هنری کاویل در نقش سوپرمن و گل گدوت در نقش واندر وومن بازی خواهند کرد.

منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده