نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

کارگردان Star Wars: Episode IX به درخواست برای بازگشت جورج لوکاس واکنش نشان داد

فیلم Star Wars: The Force Awakens رکورد‌های زیادی را شکست و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ امریکا و همچنین سومین فیلم پرفروش دنیا تبدیل شد؛ با این حال تمام طرفداران «جنگ ستارگان» از The Force Awakens رضایت کامل ندارند.

Colin Trevorrowهفته‌ی گذشته یک درخواست‌نامه‌ی آنلاین به وسیله‌ی هواداران مجموعه جنگ ستارگان ایجاد شد که نشان می‌داد آنها تمایل دارند تا به جای کالین تروورو، کارگردان فعلی Star Wars: Episode IX، جورج لوکاس کارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرد. این درخواست‌نامه تا کنون بیش از ۲۰ هزار امضا جمع‌آوری کرده است.

تروورو که دومین فیلم بزرگ سال ۲۰۱۵ یعنی دنیای ژوراسیک (Jurassic World) را ساخته است، به این موضوع واکنش نشان داد و در مصاحبه با وب‌سایت اینترتینمنت تونایت گفت:

این مسئله خیلی جالب است؛ من همان روزی این خبر را دیدم که در لوکاس‌فیلم قصد داشتم درباره این موضوع که چگونه می‌‌خواهیم خلاقیت و جسارتی را که جورج به این فیلم‌ها آورده هدایت کنیم و از شرمنده شدن به خاطر انجام کاری که ممکن است دیوانه‌وار باشد نترسیم.

تروورو در طول این مصاحبه ناراحت یا عصبانی به نظر نمی‌رسید. او در ادامه توضیح داد زمانی که لوکاس ایده‌ی ساخت فیلم‌های جنگ ستارگان را مطرح کرد، دنیا برای این موضوع آمادگی لازم را نداشت:

وقتی جورج لوکاس جنگ ستارگان را ساخت بسیاری از مردم گمان می‌کردند که این احمقانه است. اگر شما قبلا درباره‌ی جنگ ستارگان نشنیده باشید و بخواهید در مورد آن توضیح بدهید، می‌گویید: «اینجا یک شخصیت داریم؛ بخشی از بدن پدرش مکانیکی است اما او می‌تواند از جادو هم استفاده کند. همچنین یک مرد وجود دارد که می‌تواند در یک سفینه فضایی پرواز کند.» این احمقانه به نظر می‌رسد، ولی عالی‌ترین داستانی است که تاکنون روایت شده. من فقط می‌خواهم ابداع و خلاقیتی را که او به این فیلم آورده را درک کنم و در آغوش بگیرم.

به نظر می‌رسد تروورو بیش از اینکه نگران مسائل حاشیه‌ای مثل همین درخواست‌نامه باشد، بر روی ساخت یک فیلم قوی از سری جنگ ستارگان تمرکز کرده است. Star Wars: Episode IX در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد.

جورج لوکاس پس از اینکه امتیاز مجموعه‌ی جنگ ستارگان را به کمپانی دیزنی فروخت دیگر به شکل مستقیم در روند ساخت فیلم‌های این مجموعه دخالتی ندارد. به نظر می‌رسد که لوکاس از سیاست‌های دیزنی و برنامه‌ی این شرکت برای آینده‌ی سری جنگ ستارگان ناراضی باشد. او چندی پیش مسئولین این کمپانی را «برده‌داران سفید» نامید و خیلی زود بابت این موضوع از آنها عذرخواهی کرد.

دیزنی پس از اکران موفقیت‌آمیز The Force Awakens قصد دارد امسال قسمت بعدی جنگ ستارگان را با نام Rogue One: A Star Wars Story عرضه کند و اپیزود هشتم این مجموعه (Star Wars: Episode VIII) را در سال ۲۰۱۷ روی پرده‌ی سینماها به نمایش در بیاورد. اخیرا جان بویگا، بازیگر نقش «فین» در فیلم The Force Awakens که در اپیزود هشتم نیز حضور خواهد داشت، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که این اپیزود تاریک‌تر از قسمت‌های قبلی مجموعه خواهد بود.

برای اطلاع بیشتر درباره‌ی ۵ فیلم مجموعه‌ی جنگ ستارگان که قرار است امسال و سال‌های آینده اکران شوند می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده