نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

بازی DC Universe Online به زودی برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد

بر اساس اعلام استودیو دی‌برِیک گیمز، بازی MMO سوپر‌قهرمانی DC Universe Online به زودی برای کنسول ایکس‌باکس وان هم عرضه خواهد شد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی DC Universe Online یک بازی MMO است که با حضور شخصیت‌های مشهور دنیای کمیک‌های دی‌سی ساخته شده است. این بازی در سال ۲۰۱۱ و توسط بخش بازی‌های آنلاین سونی ساخته و برای پلی‌استیشن 3 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد و پس از ورود به نسل هشتم، برای پلی‌استیشن 4 هم منتشر شد. پس از تعطیلی بخش بازی‌های آنلاین سونی، اعضای سابق آن، استودیو دی‌بریک را تشکیل دادند و امتیاز این بازی را هم دریافت کردند. این استودیو که در حال حاضر به صورت مستقل کار می‌کند، قصد دارد تا به مناسب سالگرد ۵ سالگی بازی، آن را برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان هم عرضه کند و دارندگان این کنسول می‌توانند این اثر را در بهار ۲۰۱۶ تجربه کنند.

به‌علاوه دی‌بریک یک خبر خوش هم برای دارندگان رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر کرده است که بر اساس آن قابلیت کراس پلی (Cross Play) این بازی بر روی این دو پلتفرم از تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ماه) فعال خواهد شد و دارندگان این دو پلتفرم علاوه بر این‌که می‌توانند با یکدیگر بازی کنند، قادر خواهند بود شخصیت‌های ساخته شده در روی هریک از پلتفرم‌ها را هم به دیگری انتقال دهند.

سازندگان البته اعلام کرده‌اند که نسخه ایکس‌باکس وان بازی از یک سرور کاملا مجزا استفاده خواهد کرد و به همین دلیل هم امکان اجرای کراس پلی بر روی آن وجود ندارد. همچنین این استودیو اعلام کرده که فعالیت مستقل از سونی، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌های خودشان را به شکل دلخواه برای پلتفرم‌های دیگر هم عرضه کنند و انتشار DC Universe Online برای ایکس‌باکس وان هم به همین دلیل ممکن شده است.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده