نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵

فروش ۳۳ میلیون دلاری و رکورد شکنی The Force Awakens در روز اول اکران در چین

دیروز، فیلم جنگ ستارگان:‌ نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)، به صورت رسمی اکران خود را در کشور چین آغاز کرد و در همان روز اول توانست فروشی معادل با ۳۳ میلیون دلار داشته باشد و رکورد روز اول اکران در این کشور را بشکند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

روز ۹ ژانویه، روزی بود که قسمت هفتم جنگ ستارگان، اکران خود را در کشور چین آغاز کرد و بنا به گزارش وب‌سایت ددلاین، در همان روز اول توانست به فروشی معادل با ۳۳ میلیون دلار دست پیدا کند. این رقم فروش از آن جایی قابل توجه است که فیلم نیرو برمی‌خیزد توانست به پرفروش‌ترین فیلم در بازار چین در روز اول اکران در روز شنبه و پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی در روز اول در این کشور تبدیل شود.

برای مقایسه، فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) که در روز چهارشنبه در تابستان اکران خود را در این کشور آغاز کرد، در روز اول تنها توانست به فروشی معادل با ۱۷.۲۴ میلیون دلار دست پیدا کند.

در ادامه اعلام این خبر توسط وب‌سایت ددلاین، این وب‌سایت افزود که کمپانی دیزنی، برای تبلیغ هرچه بیشتر فیلم جدید خود، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی در کشور چین به راه انداخته است. یکی دیگر از دلایل استقبال زیاد تماشاگران از فیلم این است که در فیلم بعدی این مجموعه که اولین فیلم فرعی بر اساس دنیای جنگ ستارگان خواهد بود و جنگ ستارگان: روگ یک (Star Wars: Rogue One) نام دارد و قرار است اواخر امسال اکران شود، هنرپیشگان بومی چینی وجود دارند:

دیزنی برای آشنا کردن هرچه بیشتر چینی‌ها با دنیای جنگ ستارگان، در جریان فستیوال بین‌المللی فیلم شانگهای، هر ۶ فیلم این مجموعه را برای علاقه‌مندان پخش کرد. همچنین این کمپانی قراردادی با کمپانی تنسنت امضا کرد که به موجب آن یک وب‌سایت راه‌اندازی کرد که در آن هر ۶ فیلم این مجموعه در دسترس کاربران چینی قرار گرفت. علاوه بر تمام این اقدامات، به مناسبت پخش اولین تریلر رسمی فیلم، ۵۰۰ استورم‌تروپر معروف این مجموعه، برروی دیوار چین یک راهپیمایی انجام دادند. همچنین، لو هان، ستاره جوان چینی به عنوان سفیر این فیلم در این کشور برگزیده شد.

چندی پیش نیز اعلام شد که در سال ۲۰۱۶، پارک تفریحی دیزنی واقع در شانگهای به وسایل تفریحی مرتبط با مجموعه جنگ ستارگان مزین خواهد شد.

دو هنرپیشه بومی چینی نیز به نام‌های دانی ین و جیانگ ون نیز در فیلم جنگ ستارگان: روگ یک که قرار است اواخر سال جاری اکران شود، به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظر شما درباره فروش این فیلم در کشور چین چیست؟ پیش از این پیش‌بینی می‌شد که به دلیل عدم آشنایی چینی‌ها با این مجموعه، فیلم نتواند فروش خوبی را در این کشور تجربه کند که با توجه به فروش روز اول فیلم، به نظر می‌رسد که تمام این پیش‌بینی‌ها اشتباه درآمده‌اند. آیا این فیلم می‌تواند به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این فیلم، نیرو برمی‌خیزد چندی پیش توانست به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده