نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

جورج لوکاس به صورت رسمی از دیزنی عذرخواهی کرد

دیروز جورج لوکاس، خالق مجموعه جنگ ستارگان و صاحب امتیاز اسبق این مجموعه، سران دیزنی (صاحب امتیاز فعلی این مجموعه) را به برده‌داران سفید تشبیه کرده بود. وی، امروز به صورت رسمی از این کمپانی عذرخواهی کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

جورج لوکاس، دیروز در مصاحبه‌ای که در برنامه چارلی رز انجام داد، به سران دیزنی لقب برده‌داران سفید را داد. وی امروز در بیانیه‌ای که در وب‌سایت ورایتی منتشر کرد، ضمن عذرخواهی از بر زبان آوردن این جمله، گفت که از این مساله که دیزنی می‌خواهد این مجموعه را به مسیرهای جدیدی ببرد، بسیار هیجان‌زده است:

من بیش از ۴۰ سال است که در حال همکاری با کمپانی دیزنی هستم و به همین دلیل آنها را به عنوان متولیان مجموعه استار وارز انتخاب کردم. همچنین من احترام زیادی برای دیزنی و به خصوص باب ایگر، رئیس فعلی این کمپانی،‌ قائل هستم. دیزنی در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای با مجموعه جنگ ستارگان است و آنها دارند به بهترین شکل این مجموعه را گسترش می‌دهند. خیلی به ندرت پیش ‌می‌آید که من در مورد احساساتم بیانیه صادر کنم اما لازم دیدم که به همه اعلام کنم که من بسیار از روشی که دیزنی برای این مجموعه اتخاذ کرده و برنامه دارد فیلم‌ها، سریال‌ها و شهربازی‌هایی بر اساس دنیای استار وارز بسازد، هیجان‌زده هستم.

وی در ادامه افزود:

بیشتر از همه، من واقعا از موفقیت فوق‌العاده قسمت هفتم شگفت‌زده و خوشحال هستم و خیلی به جی جی آبرامز (کارگردان فیلم) و کتلین کندی (رئیس لوکاس‌ فیلم) افتخار می‌کنم.

در مصاحبه‌ای که لوکاس روز گذشته با برنامه چارلی رز انجام داده بود، علاوه بر خطاب کردن دیزنی با لقب برده‌داران سفید، گفته بود که از حس قدیمی‌ای که در فیلم جنگ ستارگان:‌ نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) وجود دارد، خوشش نمی‌آید و فیلم بسیار از چشم‌انداز او از این دنیا،‌ به دور است:

آنها می‌خواستند فیلمی با حال و هوای قدیمی بسازند و من اصلا این مساله را دوست ندارم. من هر فیلمی که می‌خواستم از این مجموعه بسازم، به سختی کار می‌کردم تا بتوانم چیز جدیدی بسازم و هر کدام از فیلم‌های من، با دیگری بسیار فرق داشت. من سعی داشتم سیاره‌ها و سفینه‌های مختلفی برای هرکدام از قسمت‌ها بسازم تا کاری کنم که مجموعه جدید و تازه به نظر برسد.

در سال ۲۰۱۲، جورج لوکاس تمام امتیاز این مجموعه را با مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار به دیزنی فروخت.

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و اخیرا توانسته تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم کمپانی دیزنی در ایالات متحده شود. از بازیگران قدیمی این مجموعه که دوباره به فیلم بازگشته‌اند، می‌توان به هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر اشاره کرد. از بازیگران جدید این فیلم هم می‌توان از آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا نام برد.

نظر شما درباره صحبت‌های لوکاس درباره دیزنی چیست؟

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده