نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۶

مورد‌انتظار‌ترین بازی سال ۲۰۱۶

بازی‌های ویدیوی هر ساله در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل هم با گذشت هر سال و با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعت بازی‌سازی رخ می‌دهد، شاهد آثار بهتر و متنوع‌تری هستیم.

بازی‌های ویدیوی هر ساله در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل هم با گذشت هر سال و با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف صنعت بازی‌سازی رخ می‌دهد، شاهد آثار بهتر و متنوع‌تری هستیم. سال ۲۰۱۶ هم بازی‌های بزرگی عرضه خواهند شد که در میان آن‌ها نام‌هایی مثل Uncharted 4: A Thief’s End از ناتی‌داگ، Quantum Break از رِمِدی، No Man’s Sky از هِلو گیمز، Dark Souls 3 از فرام‌سافت‌ویر و Horizon Zero Dawn از گوریلا گیمز دیده می‌شود. همین اسامی کافی است تا بدانیم که سونی برنامه‌های زیادی برای بازی‌های انحصاری خود در این سال دارد و در حال حاضر فقط Quantum Break به‌عنوان انحصاری ایکس باکس وان در بین آن‌ها دیده می‌شود. ولی بدون شک آنچارتد 4 نامی فراتر از دیگر بازی‌های انحصاری سونی است که قرار است حسن ختامی برای ماجراجویی‌های نیتن دریک و شاید هم پایانی بر سری بازی‌های آنچارتد استودیو ناتی‌داگ باشد.

صحنه‌های سینمایی هیجان انگیز، لذت یک ماجراجویی گاها دشوار در دل مقبره‌های و محیط‌های مختلف و قسمت‌های تیر‌اندازی لذت‌بخش درکنار گرافیک و صدا‌گذاری عالی المان‌هایی هستند که همواره از بازی‌های آنچارتد اثری موفق تحویل طرفداران داده‌اند و این اثر که در نسخه اول به‌عنوان یک مقلد سری بازی‌های Tomb Raider شناخته می‌شد، امروز به‌حدی رسیده است که حتی سری مذکور نیز سعی می‌کند تا از عناصر موفقیت‌آمیز آن در بازی‌های خود استفاده کند! حال قسمت چهارم قرار است تا تمام این المان‌ها را وارد سطحی جدید کند و یک داستان احساسی را همراه‌با یک گیم‌پلی لذت‌بخش ارائه دهد و اگر تریلر جدید این بازی را در جریان پلی استیشن اکسپرینس دیده باشید، دیگری نیازی هم به تعریف کردن من از گرافیک بازی نیست. ولی ناتی‌داگ به این المان‌های امتحان پس داده هم قناعت نکرده و قرار است در این نسخه شاهد یک بخش چند نفره به مراتب جذاب‌تر نسبت به نسخه‌های پیشین باشیم که با الهام از بخش مولتی‌پلیر بازی The Last of Us و توسط تیم بخش چند‌نفره ناتی‌داگ ساخته می‌شود که پیش از این در نسخه‌های دوم و سوم آنچارتد و همچنین TLOU شاهد هنرنمایی آن‌ها در خلق بخش چند‌نفره لذت بخش بودیم.

به‌علاوه یکی دیگر از مواردی که ناتی‌داگ تاکید زیادی روی آن داشته، خلق یک داستان غنی در این نسخه است. آنچارتد 4 قرار است پایانی بر ماجراجویی‌های نیتن دریک باشد و باید منتظر ماند و دید که در پایان بازی چه سرنوشتی در انتظار وی خواهد بود. همچنین در این نسخه برادر نیتن هم نقشی مهم در بازی ایفا می‌کند و در تریلر اخیر بازی شاهد بودیم که نیتن ترجیح می‌دهد تا به‌جای گرفتن یک سکه قیمتی جان برادرش را نجات دهد.

البته شاید بد‌ترین خبر برای طرفداران سونی و این بازی، خبر تأخیر مجدد آن بود. به این ترتیب عرضه آنچارتد 4 که پیش از این یک بار برای اعمال تغییرات در نحوه اتمام داستان بازی تا ۲۷ اسفند ۹۴ تأخیر خورده بود، مجددا به تعویق افتاده است و در تاریخ ۷ اردیبهشت عرضه خواهد شد. ناتی‌داگ دلیل این کار را نیاز به منابع بیشتر برای تکمیل‌تر کردن برخی قسمت‌های بازی اعلام کرده است. از طرفی دیگر این تاریخ انتشار آن را در نزدیکی‌های عرضه Quantum Break، بزرگ‌ترین انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، قرار می‌دهد و به این ترتیب شاهد یک رقابت جذاب بین این دو بازی بزرگ در سال ۲۰۱۶ خواهیم بود که می‌توانند عطش عشاق آثار انحصاری را تا مدت‌ها سیراب کنند! به‌دلیل تمام موارد ذکر شده، بازی آنچارتد 4 به‌عنوان مورد‌انتظار‌ترین بازی سال ۲۰۱۶ از طرف تیم زومجی انتخاب شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده