نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

کمپانی وَلو: سال ۲۰۱۶، سال رستاخیز پی‌سی‌های قدرتمند خواهد بود

به تازگی وارد سال ۲۰۱۶ شدیم و قطعا یکی از فناوری‌های مورد انتظار امسال، هدست‌های واقعیت مجازی هستند. در همین راستا یکی از نویسندگان وَلو حرف‌های جالبی زده و گفته است که چون این فناوری محبوب سیستم بسیار بالایی را می‌طلبد، امسال شاهد گسترش پی‌سی‌های های-اِند خواهیم بود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

فناوری و هدست‌های واقعیت مجازی یکی از موضوعاتی بود که در سال ۲۰۱۵ اخبار زیادی از آن منتشر شد و افراد مختلفی از جزئیات و موفقیت یا عدم موفقیت آن صحبت کرده‌اند. به عقیده‌ی بسیاری هدست‌های واقعیت مجازی انقلابی را در دنیای فناوری و سرگرمی به پا خواهند کرد و در mifcom_high-end-pc_tj11-red-2صورت محقق شدن تمام پتانسیل‌هایشان، نقطه‌ی عطفی را در سیر پیشرفت تکنولوژی و سرگرمی در زندگی انسان‌ها بوجود خواهند آورد.

اما با تمام این اوصاف، چت فلیشِک، یکی از نویسندگان شرکت ولو، یکی از شرکت‌هایی که بر روی این فناوری سرمایه‌گذاری کرده، در صحبت‌های جالبی عنوان کرده است به دلیل محبوبیت و اشتیاقی که بین کاربران برای استفاده از این فناوری وجود دارد، با عرضه‌ی این هدست‌ها در سال ۲۰۱۶ شاهد گسترش پی‌سی‌های های-اِند (سیستم هایی که از سخت افزار بسیار بالایی بهره می برند) خانگی در جهان خواهیم بود. وی در این زمینه در صفحه‌ی توییتر خود گفته است:

به لطف واقعیت مجازی، در سال پیش رو شاهد رستاخیز پی‌سی‌های های-اِند در خانه‌ها خواهیم بود. تاثیرات این مساله چه خواهند بود؟ فرصت‌ها و پتانسیل‌های حاصل از این گسترش چه مواردی هستند؟

فلیشِک که نام او را در کنار بازی‌های مشهوری چون Half-Life، Portal و Left 4 Dead میبینیم، البته جوابی به سوالاتی که مطرح کرده نداده است. اما این سوالات موضوعات هیجان انگیزی برای فکر کردن هستند.HTC Vive

جالب است بدانید براساس تخمینی که شرکت  انویدیا زده است (و در خبرگزاری معتبر بلومبرگ هم انعکاس یافته)، تنها ۱۳ میلیون دستگاه از پی‌سی‌های دنیا کشش استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را دارند. بر اساس آمار گروه تحقیقاتی گارتنِر، این تعداد حتی کمتر از یک درصدِ ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون پی‌سی موجود در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. شرکت آمریکایی انویدیا همچنین پیش از این کارت‌های گرافیکی پیشنهادی خودش را برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی کرده بود.

شرکت ولو یکی از شرکت‌ها پیشرو در تهیه‌ی یکی از هدست‌های واقعیت مجازی است که با کمک شرکت HTC قرار بود هدست خود را با نام HTC Vive در آخر سال ۲۰۱۵ عرضه کنند، اما به دلیل آنچه که دستاورد جدید بزرگی برای شرکت HTC عنوان شد و همچنین دلایل دیگر، این پروژه تاخیر خورد. HTC قرار است از این دست آورد در نمایشگاه فناوری CES در هفته‌ی آینده رونمایی کند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده