نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

میاموتو: علت سکوت خبری نینتندو در قبال NX، کار روی یک ایده جدید است

کنسول بعدی نینتندو که فعلا با نام نینتندو NX شناخته می‌شود، بسیار مرموز و ناشناخته است و بسیاری از علاقه‌مندان و منتقدین درباره اطلاعات کم آن گمانه‌زنی می‌کنند. حال شیگرو میاموتو، خالق سری بازی‌های ماریو و زلدا درباره عدم پرداختن نینتندو به اطلاعات نینتندو NX صحبت کرده است.

بسیاری از علاقه‌مندان به کنسول‌های خانگی و البته طرفدارن شرکت محبوب نینتندو منتظر هستند تا دست‌پخت بعدی این کمپانی در حوزه کنسول‌های بازی را ببینید. با توجه به شایعات و اخبار پیرامون این کنسول، شاید این‌بار با کنسولی قوی و هم‌طراز با کنسول‌های دیگر روبه‌رو باشیم؛ اگرچه همه این‌ها شایعه‌ای بیش نیستند و نینتندو هم تا به اینجا علاقه چندانی به ارائه اطلاعات راحع به این کنسول نشان نداده است.

شیگرو میاموتو، خالق افسانه‌ای سری بازی‌های Mario و Zelda در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس راجع به سکوت خبری نینتندو در قبال NX صحبت کرده است. او اعتقاد دارد که علت این بی‌خبری از NX این است که آن‌ها در حال کار روی یک ایده هستند.

در قبال نینتندو NX، ایده‌ای وجود دارد که ما در حال کار روی آن هستیم. به همین دلیل است که در این  نقطه نمی‌توانیم اطلاعات خاصی را با علاقه‌مندان و رسانه‌ها به اشتراک بگذاریم و من نمی‌خواهم راجع به دیگر کمپانی‌ها صحبت کنم. موضوع این است که اگر بحث فقط بر سر ادامه‌ دادن تکنولوژی حاضر بود، خروجی مورد نظر می‌توانست خیلی زودتر به نمایش دربیاید.

صحبت‌های میاموتو هم اطلاعات خاصی را به ما نمی‌دهد جز این‌که نینتندو در حال کار روی یک ایده به خصوص است و همین می‌تواند سوژه جالبی برای حدس و گمانه‌زنی درباره NX باشد.

 

Nintendo NX

کنسول جدید نینتندو که فعلا با اسم رمز NX شناخته ی‌شود، طبق شایعات قرار است یک دستگاه هیبریدی کنسول/موبایل باشد که از تکنولوژی‌های پیشرو در این حوزه استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ مالی منتشر شده توسط نینتندو، NX ماه مارس سال ۲۰۱۷ یعنی اسفند ۹۵ - فروردین ۹۶ عرضه خواهد شد. با این حساب نینتندو NX حدود ۹ ماه دیگر عرضه خواهد شد، کنسولی که نینتندو از آن به عنوان یک سیستم با ایده‌ای کاملا جدید یاد می‌کند.

وقتی نینتندو در خلال گزارش مالی خود، تاریخ عرضه نینتندو NX را اعلام کرد؛ به این نکته‌ هم اشاره کرد که بازی جدید سری زلدا که با نام Beath of the Wild شناخته می‌شود، علاوه بر Wii U برای NX هم عرضه خواهد شد. 

به نظر می‌رسد نینتندو می‌توانست حتی NX را در تاریخی زودتر از موعد مقرر شده به بازار عرضه کند اما آن‌ها ماه مارس ۲۰۱۷ را برای عرضه کنسول جدیدشان انتخاب کردند تا لیست خوبی از بازی‌های هنگام عرضه را داشته باشند.

تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل کمپانی نینتندو در مصاحبه‌ای که ماه پیش در این‌باره داشت، گفت:

ما اعتقاد داریم که وقتی سخت‌افزار (NX) عرضه می‌شود، کیفیت و میزان نرم‌افزارهایی که برای آن وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و ما هم تاریخ عرضه کنسول جدید خود را بر پایه همین اعتقاد مشخص کردیم.

او در ادامه صحبت‌های خود گفته بود:

این حقیقت که مشتریان پول بیشتری را در تعطیلات سال نو میلادی خرج می‌کنند شاید یکی از فاکتورهایی باشد که نشان می‌دهد ممکن است عرضه در این بازه زمانی، یک شروع خوب را به همراه داشته باشد. با این حال، ساز و کار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ما در پایان سال تمام نمی‌شود. ما می‌خواهیم که مخاطبان‌مان به بازی‌ کردن با این سیستم برای سال‌ها ادامه دهند. برای همین ما اعتقاد داریم که نقطه شروع باید گام محکمی باشد. با ایمان به همین رویکرد، ما هم سعی کردیم تا همه چیز را تا جای ممکن عالی و آماده کنیم و برای عرضه محصول جدیدمان در فصل تعطیلات سال نو میلادی عجبه نکنیم.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده