نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

داستان بازی Resident Evil 7 را برای اولین بار در این سری یک نویسنده غربی نوشته است

در کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016، نسخه‌ی هفتم مجموع بازی‌های Resident Evil با نمایش یک تریلر رسما معرفی شد. یکی از نکات جالب توجه در مورد Resident Evil 7 این است که داستان این نسخه را برای اولین بار در این مجموعه، یک نویسنده‌ی غربی نوشته است.

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کپ‌کام (Capcom) از جدیدترین نسخه‌ی اصلی در مجموعه بازی‌های فوق العاده محبوب و خاطره انگیز Resident Evil رو نمایی کرد. Resident Evil 7 که با نمایش یک تریلر متفاوت در کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 معرفی شد، یک نکته‌ی جالب دارد و آن هم اینکه داستان این بازی برای اولین بار در تاریخ این مجموعه از انحصار نویسندگان ژاپنی درآمده و به یک نویسنده‌ی غربی سپرده شده است.

ریچارد پیرسی نویسنده بازی Resident Evil 7داستان نسخه‌ی هفتم به ریچارد پیرسی (Richard Pearsey)، نویسنده‌ی داستان بازی Spec Ops: The Line و همچنین بازی خوش ساخت F.E.A.R.، سپرده شده است. پیرسی با اعلام مشارکتش با این پروژه در صفحه‌ی توییترش نوشته است:

مثل یک سفر بود. خیلی خوشحالم که توانستم بخشی از آن را بازی کنم.

یکی از نکات جالب این بازی این است که ببینیم این نویسنده‌ی غربی چه اِلِمان‌هایی را به مجموعه Resident Evil اضافه می‌کند. با نمایش تریلر جدید باز هم صدای تعداد زیادی از طرفداران پر و پا قرص این مجموعه درآمده که چرا این بازی (بر اساس آنچه که در تریلر مشاهده کردیم)، مثل نسخه‌ی قبل (Resident Evil 6) باز هم شباهتی به نسخه‌های اولیه و محبوب Resident Evil ندارد و از شخصیت‌های پرطرفدار آن در نسخه‌ی جدید خبری نیست. از تغییرات برجسته‌ی دیگر بازی می‌توان تغییر زاویه‌ی دوربین از سوم شخص به اول شخص و عرضه‌ی یک نسخه واقعیت مجازی از آن را نام برد.

بازی Resident Evil 7 در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۳ بهمن ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز عرضه خواهد شد. از این بازی یک نسخه‌ی دمو هم برای مشترکین پلی‌استیشن پلاس منتشر شده است اما به گفته‌ی کارگردان بازی، محتوای این نسخه‌ی آزمایشی در بازی اصلی وجود نخواهد داشت.

سازندگان بازی Resident Evil 7 شاید تلاششان را برای برگرداندن این سری به ریشه‌هایش کرده باشند، اما با توجه به اطلاعات منتشر شده و چیزی که در تریلر به نمایش درآمده از بازی دیدیم، شاید بهتر باشد بگوییم Resident Evil 7 یک بازی خوب خواهد شد، اما یک Resident Evil خوب نه. البته برای قضاوت کردن هنوز خیلی زود است و باید منتظر انتشار بازی اصلی بمانیم. نظر شما چیست؟ اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص این مجموعه هستید، به نظر شما نسخه‌ی هفتم ناکامی نسخه‌ی 6 را جبران می‌کند؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده