نویسنده: deleted account
// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۲

God of War جدید جهان‌ باز نخواهد بود [E3 2016]

معرفی نسخه جدید مجموعه محبوب God of War را می‌توان نقطه قوت کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 2016 دانست. در جدیدترین خبر مربوط به این بازی، اعلام شده است که این بازی قرار نیست جهان باز (Open World) باشد. با زومجی و جزییات خبر همراه شوید.

کنفرانس امسال سونی در E3 2016 سورپرایز ویژه‌ای به‌همراه داشت و آن هم معرفی نسخه جدید بازی God of War بود؛ خبری که سالن نمایش را منفجر کرد و عده کثیری از طرفداران را به وجد آورد. در نمایش بازی مشاهده کردیم که چگونگی حرکت دوربین در نسخه جدید تغییر کرده و حقیقتا جذاب‌تر شده است. به علاوه دیدیم که بر خلاف نسخه‌های قبلی، این بار در بسیاری از مواقع شاهد لحظاتی ساکت و بدون زد و خورد هستیم و قهرمان اصلی این مجموعه، یعنی کریتوس، پیر شده است؛ اما هنوز توان و قدرت قبلی را دارد.

God of War جدید وسیع است، اما یک بازی جهان‌باز نیست

کوری بارلوگ، مدیر نوآوری استودیو سونی سانتا مونیکا، پس از به پایان رسیدن کنفرانس سونی در E3 2016 در مصاحبه‌ای با YouTube Live اطلاعات جدیدی، ازجمله زمان به وقوع‌پیوستن بازی God of War را منتشر کرد. او رسما تایید کرد که God of War جدید، سال‌ها پس از وقایع God of War 3 اتفاق خواهد افتاد و شما در سراسر بازی، فقط کنترل کریتوس را در اختیار خواهید داشت. بزرگ‌ترین تغییر نسخه جدید نسبت به نسخه‌های قبلی، گیم‌پلی آن است که به‌طور کامل بازسازی شده است و تغییراتی بنیادی در آن صورت گرفته است. او درمورد گیم‌پلی بازی گفت:

کار اصلی که ما در حال انجام آن هستیم، این است که قصد داریم گیم‌پلی بازی را از نو بسازیم؛ چگونگی تخریب بازی [و دیگر مواردِ مربوط،] از اول بازسازی شده‌اند و خط داستانی، با آن‌ها روایت خواهد شد. ما قصد داریم میتولوژی‌هایی (اسطوره‌ها) را که در دنیای God of War ساخته‌ایم به نسخه جدید بیاوریم و آن‌ها را وارد اساطیر نورس کنیم.

وقتی که از بارلوگ درمورد میزان وسیع‌بودن دنیای God of War جدید سوال شد، او در جواب گفت:

God of War جدید وسیع است، اما یک بازی جهان‌باز نیست.

او در ادامه درمورد تغییر زاویه دوربین در نسخه جدید و رفتن آن به پشت کریتوس صحبت کرد. همانطور که می‌دانید در نسخه‌های قبلی، زاویه دوربین همیشه ثابت بود و چنین تغییری، می‌تواند بسیار بنیادی باشد؛ چراکه بسیاری از کسانی که با این مجموعه خاطره دارند، به زاویه دوربین آن عادت کرده‌اند و ممکن است زاویه دوربین جدید، کمی برای آن‌ها اذیت‌کننده باشد و نتوانند خود را با آن هماهنگ کنند. بارلوگ گفت:

ما می‌خواستیم [در God of War جدید] تجربه‌ای صمیمی‌تر [بین گیمر و شخصیت اصلی بازی] رقم بزنیم. ما می‌خواستیم آن‌ها را بیشتر به هم نزدیک کنیم و بازیکن کنترل بیشتری بر روی کریتوس داشته باشد؛ دوربین بازی واقعا یک مکانیک اصلی است ما در همه چیزهای موجود در بازی [برای عملی ساختن هدف خود] به‌شدت بر آن تکیه کرده‌ایم.

سازندگان می‌خواهند گیمر، به کریتوس احساس نزدیکی بیشتری کند

او در ادامه درمورد پیشرفت برخی ویژگی‌های موجود در نسخه‌های قبلی در این بازی گفت:

به عقیده من، شما می‌توانید انتظار همان سیستم Pick up and Play قبلی که در بازی‌های گذشته پیاده‌سازی کرده بودیم را داشته باشید؛ اما چشم‌انداز جدید بازی این امکان را به شما می‌دهد که با دید تازه‌ای به آنچه در بازی رخ می‌دهد، نگاه کنید.

بارلوگ در سخنان پایانی خود درمورد دکمه‌زنی‌ها (QTE) گفت که به گفته او، آن‌ها قرار است در God of War جدید دچار تحول شوند. او گفت که تیم سازنده نمی‌خواهد این رویدادها شبیه رویدادهای موجود در نسخه‌های قبلی باشند. بارلوگ اطلاعات دیگری از بازی منتشر نکرد؛ البته او در پایان صحبت‌های خود گفت که تیم سازنده می‌‌خواهد مبارزات جذاب بازی را از نزدیک نظاره کنید.

این بازی به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

نظر شما در این‌مورد چیست؟ آیا با تغییرات بوجود آمده در نسخه جدید موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot

برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه، به صفحه اختصاصی نمایشگاه E3 2016 مراجعه کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده