نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴

بررسی بازی The Witcher 3: Blood and Wine از دید وبسایت‌ های معتبر دنیا

بسته الحاقی Blood and Wine به عنوان بزرگ‌ترین و آخرین DLC بازی The Witcher 3 چند روز پیش منتشر شد و حال نگاهی خواهیم داشت به نمرات آن از دید سایت‌های معتبر دنیا. با زومجی همراه باشید.

The Witcher 3: Wild Hunt آن‌قدر بازی بزرگی بود که تا ساعت‌ها و روز‌ها توانست عطش طرفداران سبک نقش آفرینی را سیراب کند. با این حال سی‌ دی پراجکت رد به همین هم قانع نشد و ابتدا چند بسته الحاقی رایگان برای بازی منتشر کرد و سپس خبر از عرضه دو DLC پولی داد که از حق نگذریم، می‌توان هر دو آن‌ها را در بین چند بسته الحاقی انگشت شمار با‌ارزش بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر قرار داد. Hearts of the Stone که اولین DLC پولی بازی بود، «گرالت» را وارد یک ماجراجویی تاریک کرد و نزدیک به ۱۰ ساعت داستان جدید برایمان به ارمغان آورد. ولی دومین بسته الحاقی بازی یعنی Blood and Wine، حداقل در ظاهر از آن تاریکی فاصله گرفته و منطقه «توسان» یک قسمت عاری از جنگ و خونریزی است که مردمانش به عیش و نوش و خوش‌گذرانی مشهور هستند.

CD Projekt RED برای اینکه بتواند پای گرالت را به این منطقه باز کند، سراغ یک داستان متفاوت رفته است؛ جایی که اعتقادات مذهبی باعث شده تا یک راز عجیب برای مدت‌های طولانی در این منطقه سر به مهر بماند و حال زمان آن فرا رسیده تا این راز فاش شود. این بسته الحاقی نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ ساعت گیم‌پلی به بازی اضافه می‌کند و گرافیک بازی حتی از نسخه اصلی نیز بهتر شده و شبیه به نمایش‌های اولیه ویچر 3 در نمایشگاه E3 شده است.

از نمره‌های بازی پیداست که استودیوی لهستانی باز هم تمام سعی خود را کرده تا یک محتوای ارزشمند را تقدیم طرفداران کند. در ادامه مروری خواهیم داشت به نمرات این بازی از دید سایت‌های معتبر نقد و بررسی دنیا:

The Witcher 3: Blood and Wine

  • سازنده: سی‌دی پراجکت رد
  • ناشر: سی‌دی پراجکت رد
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 - ایکس‌باکس وان - پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد

بسته الحاقی Blood and Wine

پی‌ سی گیمر: ۹۴ از ۱۰۰

Blood and Wine یک پایان عالی برای ویچر ۳ است که تمامی طرفداران این مجموعه باید آن را تجربه کنند. بازی دارای شخصیت‌هایی است که شخصا پس از مدتی دلتنگ آن‌ها خواهم شد و در مجموع با یک بازی عالی طرف هستیم که سازندگان به تمامی وعده‌های خود در قبال آن عمل کرده‌اند.

گیم‌ اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

بسته الحاقی در تمام مدت زمان گیم‌پلی خود باعث ترشح آدرنالین در گیمر خواهد شد و برای من یاد‌آور لحظات هیجان‌انگیز و جذاب پایانی نسخه اصلی ویچر ۳ است. همچنین شخصیت‌پردازی گرالت و دوستانش چیزی است که طرفداران قدیمی این سری بدون شک از آن لذت خواهند برد؛ چرا که کاراکتر‌های قدیمی مجموعه به طور کاملا سورپرایز کننده‌ای در بازی ظاهر می‌شوند یا حداقل شاهد ارجاعی به آن‌ها هستیم. دنیای بازی هم بسیار غنی و پر‌جزییات است و در مجموع می‌توان گفت که Blood and Wine بهترین روش برای سپری کردن آخرین لحظات حضور گرالت در بازی ویچر است.

آی‌ جی‌ ان: ۹۰ از ۱۰۰

Blood and Wine ماجراجویی‌های گرالت را به زیبا‌ترین شکل ممکن به پایان می‌رساند و داستانی عالی با حضور خون‌آشام‌ها و دوستان قدیمی این شخصیت در منطقه‌ای بسیار زیبا روایت می‌کند که تا به امروز مشابه آن را ندیده‌ایم. این DLC همچنین بهبود‌هایی هم در گیم‌پلی بازی اعمال می‌کند که از آن‌ها می‌توان به اضافه شدن Mutations، امکان رنگ کردن زره و اضافه شدن یک تاکستان اشاره کرد. در مجموع، شاهد یک پایان عالی برای شخصیت گرالت هستیم.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰:

با اینکه هنوز هم از نظر من سری ویچر مشکلاتی دارد (مثل سیستم مبارزات بیش از حد ساده بازی)، ولی Blood and Wine بهترین نسخه در کل سری The Witcher از اولین بازی تا به امروز است. ابتدا انتظار داشتم که در بهترین حالت با چیزی بزرگ‌تر از Hearts of Stone روبرو شوم، ولی Blood and Wine به‌مراتب بهتر از انتظاراتم عمل کرد و هر جزء آن بزرگ‌تر و بهتر از DLC قبلی است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

بدون شک گرالت یک شخصیت افسانه‌ای است؛ چرا که در یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ ایفای نقش کرده است. شاید در آینده بتوانیم دوباره شاهد ماجراجویی‌های این کاراکتر باشیم، ولی اگر Blood and Wine آخرین همراهی ما با «گرگ سفید» است،‌ می‌توان گفت که وی یک خداحافظی باشکوه با طرفدارانش دارد. داستان اصلی بازی و شخصیت‌های مرتبط با آن خیلی جذاب نیستند و جک‌هایی که در بازی می‌شنویم هم گاهی بی‌معنی است، ولی در کل با یک بازی جذاب طرف هستیم که در دنیایی بسیار زیبا رخ می‌دهد و مملو از ماموریت‌های جذاب ریز و درشت است.

بررسی The Witcher 3: Blood and Wine

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده