نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲

تصاویر جدیدی از بازی The Last Guardian منتشر شد

دو روز پیش اعلام شد که بازی The Last Guardian پس از سال‌ها تاخیر بالاخره قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ منتشر شود. به تازگی سایت IGN در پیش‌نمایشی از این بازی تصاویر جدیدی را از آن منتشر کرده است. با تماشای این تصاویر و جزئیات خبر با زومجی همراه باشید.

بازی The Last Guardian جدیدترین اثر فومیتو اوئدا است. اوئدا علاوه بر کارگردانی و مدیر طراحی این بازی، در بازی تحسین شده‌ی Ico and Shadow of the Colossus هم همین نقش را بر عهده داشته است. به تازگی سایت IGN در پیش‌نمایشی از The Last Guardian تصاویر جدیدی از آن را منتشر کرده است.

در The Last Guardian شما نقش یک پسر بچه را بر عهده دارید که به ماجراجویی می‌پردازد و از یک گروفون (شیر‌دال) به نام تریکو هم مراقبت می‌کند. هنوز چیز زیادی از داستان این بازی نمی‌دانیم؛ تنها در سال ۲۰۱۰ بود که کارگردان بازی اعلام کرد احساسات و پیوند‌های عاطفی یکی از محور‌های اصلی داستان خواهد بود.

بازی The Last Guardian سال‌های سال است که با تاخیر‌های پیاپی و تایید و لغو شدن‌های پی در پی مواجه می‌شود. درحالیکه تصاویر قبلی منتشر شده از بازی اشتیاق زیادی برای آن ایجاد کرد اما این پروژه‌ی استودیو جن دیزاین (Gen Design) تاخیر خورد. در سال ۲۰۰۷ حدود یک سال پس از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 3 نیز چیزهای زیادی از بازی رونمایی شد و حتی اعلام شد که The Last Guardian قرار است بازی انحصاری این کنسول باشد. در طول سال‌های متمادی به صورت نامنظم فرایند ساخت این بازی پی گرفته می‌شد. در سال ۲۰۰۹ یک تریلر دیگر از بازی به نمایش درآمد و در سال ۲۰۱۱ هم یک شرح پروژه از این بازی منتشر شد اما با توجه به عدم تمدید نشان تجاری این بازی در آمریکای شمالی در اوایل سال ۲۰۱۵، گویا The Last Guardian هم قرار بود مثل Half Life 3 به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شود. اما پس از مدت کوتاهی با یک بازنگری نشان تجاری بازی دوباره ثبت و اعلام شد که بازی در حال طی کردن مراحل ساخت است.

پس از اینکه اوئدا در اواسط ساخت بازی در سال ۲۰۱۱ سونی را ترک کرد تا یک شرکت جدید را به نام جن دیزاین با دوستانش در استودیو Team Ico تاسیس کند، اعلام شد که بازی The Last Guardian قرار است آخرین همکاری اوئدا با شرکت سونی باشد. اوئدا پس از این اتفاقات اعلام کرد که تا پایان پروژه‌ی The Last Guardian به همکاری خودش با سونی ادامه خواهد داد و نسبت به اتمام آن متعهد خواهد ماند.

در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی که توسط وب‌سایت IGN منتشر شده است را تماشا کنید:

خوشبختانه این بازی نمایش خوبی در نمایشگاه E3 سال گذشته داشت و به تازگی هم اعلام شده است که بالاخره پس از مدت‌ها انتظار این انحصاری پلی‌استیشن 4 تا پایان سال جاری میلادی (تا دی ماه) توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت منتشر خواهد شد. چندی پیش هم مایکل پچتر، یکی از تحلیل‌گران نام‌آشنای صنعت بازی‌، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت اعلام کرده بود که به نظر او بازی‌های Shenmue 3 و The Last Guardian فروش زیادی نخواهند داشت. حالا باید صبر کرد و دید که بالاخره پس از این همه سال تاخیر و طول کشیدن فرایند ساخت، آیا The Last Guardian بازی موفقی خواهد شد یا خیر.

منبع: OnlySP


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده