نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۹

معرفی بازی موبایل ایرانی «شهر مرده»؛ زامبی‌های ایرانی

شهر مرده که توسط استودیو آرمان گیمز توسعه یافته، از معدود بازی‌های ایرانی به شمار می‌رود که زامبی‌ها و دوران آخرالزمانی را برای حال و هوای بازی خود برگزیده است. در ادامه به معرفی کوتاهی از این اثر می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

The Walking Dead، اثر رابرت کیرکمن، این روزها توانسته با روایت داستانی متفاوت از وقایع آخرالزمانی، به یکی از محبوب‌ترین آثار تبدیل شود. تقریبا می‌توان گفت هر چه نام Walking Dead را به دنبال خود بکشد، می‌تواند از فروش و محبوبیت خوبی برخوردار شود. اما موضوع بحث ما مربوط به Walking Dead و محبوبیت بی حد و اندازه آن نمی‌شود. برخلاف چند سال گذشته که توسعه‌دهندگان ایرانی میلی به ساخت بازی‌های ترسناک نداشتند، اینک شاهد آثاری هستیم که در این سبک روانه بازار بازی‌های ویدیویی می‌شوند و به دلیل محبوبیت این سبک از بازی‌ها، با استقبال خوبی از سوی مردم نیز رو به رو می‌شوند.

Dead City 3

یکی از این آثار که می‌توان از آن به عنوان یک بازی متفاوت در میان آثار ایرانی یاد کرد، «شهر مرده» است. استودیو آرمان گیمز هیج داستانی برای بازی خود در نظر نگرفته و تمامی تمرکز خود را روی گیم‌پلی و گرافیک بازی قرار داده است. بازی از گیم‌پلی بسیار ساده‌ و جذابی برخوردار است و تنها کافی است از دید اول شخص بازی به سوی زامبی‌ها نشانه گیری کنید و با شلیک گلوله به سمت مغز آن‌ها به زندگی نکبت‌بارشان پایان دهید. همانطور که گفته شد، بازی از هیچ داستانی در روند گیم‌پلی خود بهره نمی‌برد و اگر قصه‌ای برای گفتن در کار نباشد هدفی نیز در بازی وجود نخواهد داشت. تنها هدف شما در بازی کشتن زامبی‌ها است و باید آنقدر این کار را ادامه دهید تا به امتیازی خیره کننده دست پیدا کنید و بتوانید خود را در جدول رده‌بندی در جایگاه مناسبی قرار دهید.

Dead City 4

یکی از نکات خیره کننده شهر مرده، گرافیک سه‌بعدی و طراحی بسیار خوب آن است که شاید در کمتر بازی ایرانی شاهد آن باشیم. جالب است بدانید که در تنظیمات بازی بخشی برای تغییرات گرافیکی بازی قرار گرفته و می‌توانید برای برخورداری از نرخ فریم بهتر روی سخت افزار خود از آن استفاده کنید. شهر مرده بازی جالبی است و خوشبختانه با استناد به اخباری که از سوی توسعه دهندگان انتشار یافته، در بروزرسانی‌های آینده این بازی می‌توانیم در محیط بازی حرکت کنیم و از این اثر لذت بیشتری ببریم. در پایان باید گفت که اثر شهر مرده، بازی بسیار خوش ساختی است و اگر به این سبک از بازی‌ها علاقه دارید می‌توانید از آن لذت زیادی ببرید.

دانلود از کافه بازار

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده