نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

تماشا کنید: تریلر بازی‌ های ساخته شده توسط سونی برای پلی استیشن VR

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی،‌ سونی قیمت و تاریخ عرضه هدست پلی‌استیشن VR را اعلام کرد و همچنین تعدادی بازی جدید را که توسط خود آنها برای این هدست در دست توسعه است، معرفی کرد. با زومجی و تماشای تریلر این بازی‌ها همراه باشید.

کمپانی ژاپنی Sony، بالاخره چندی پیش و در جریان GDC 2016، اعلام کرد که پاییز سال ۲۰۱۶، هدست واقعیت مجازی Playstation VR با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. پس از اعلام این خبر، این کمپانی از چند بازی جدید نیز برای این هدست رونمایی کرد. اولین این بازی‌ها، Playstation VR Worlds محصول استودیو لندن سونی است. این بازی شامل پنج بازی The London Heist، Into The Deep، VR Luge، Danger Ball و Scavenger's Odyssey است.

در بازی London Heist که از دو کنترلر پلی‌استیشن Move (که به صورت جداگانه فروخته می‌شوند) یا کنترلر دوال‌شاک 4 استفاده می‌کند، شما یک دزدی را شبیه‌سازی می‌کنید. این بازی به شدت یادآور بازی The Getaway، محصول سال ۲۰۰۲ استودیو سوهو برای پلی‌استیشن 2 است.

در بازی Into The Deep، شما در نقش یک غواص به اعماق دریا سفر می‌کنید و با انواع و اقسام زندگی‌های زیر دریا مواجه می‌شوید.

VR Luge نیز شما را در نقش یک مسابقه‌دهنده غیرقانونی خیابانی قرار می‌دهد که در خیابان‌های کالیفرنیا به مسابقه می‌پردازد.

Danger Ball، یک بازی ورزشی تخیلی است که شما باید با استفاده از سر خود، به توپ بزرگی ضربه بزنید و امتیاز کسب کنید.

Scavenger's Odyssey نیز یک ماجراجویی علمی تخیلی است که شما را در نقش یک جوینده گنج بیگانگان قرار می‌دهد. در ویدیو زیر، می‌توانید تریلر این پنج بازی را تماشا کنید:

|

بازی بعدی این هدست، Tumble VR، یک بازی در سبک پازل است. این بازی مهارت‌های فیزیکی و ذهنی شما را به چالش می‌کشد. این بازی ابتدا قرار بود برای پلی‌استیشن 3 عرضه شود اما سوپرمسیو، استودیو سازنده آن، Tumble VR را برای هدست پلی‌استیشن وی‌آر از ابتدا بازسازی کرده است. این بازی از ویژگی Social Screen پلی‌استیشن VR بهره می‌برد و به یک بازیکن دوم که از این هدست استفاده نمی‌کند اجازه می‌دهد که بازیکن هدست دار را از طریق تلویزیون همراهی کند:

|

بازی The Playroom VR توسط استودیو ژاپن سونی ساخته شده است که یک بازی واقعیت مجازی مخصوص مهمانی‌ها و دورهمی‌های چندنفره است. یک بازیکن هدست پلی‌استیشن VR را بر سر می‌گذارد و بازیکنان دیگر از طریق دوال‌شاک 4 بازی می‌کنند. در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه بازی را مشاهده کنید:

|

بازی دیگری که قبلا نیز برای این هدست معرفی شده بود، RIGS ساخته استودیو گوریلا کمبریج (Guerrilla Cambridge) است که یک بازی مسابقه‌ای سراسر هیجان است:

|

علاوه بر این بازی‌ها، بازی Until Dawn: Rush of Blood نیز برای این هدست توسط سازنده بازی انحصاری Until Dawn یعنی Supermassive Games در دست ساخت است. Rush of Blood یک بازی شوتر فرعی از Until Dawn است که به هیچ‌وجه شباهتی به «تا سپیده دم» ندارد.

انتظار می‌رود که تمام این ۵ بازی هم‌زمان با عرضه هدست Playstation VR در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ (مهر / آبان ۱۳۹۵) در دسترس گیمرها قرار بگیرند.

نظر شما درباره این بازی‌ها چیست؟

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده