نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰

تلاش مایکروسافت برای عملی کردن امکان بازی بین ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

کمپانی مایکروسافت پس از تلاش برای ادغام کاربران ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان، پا را فراتر گذاشته و می‌خواهد امکان بازی بین شبکه‌ای ایکس‌باکس وان با دیگر پلتفرم‌ها، از جمله پلی‌استیشن 4 را فراهم کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پس از معرفی بازی مثل Quantum Break برای پی‌سی که امکان بازی بین پلتفرمی کاربران ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان را فراهم می‌کند، Microsoft قصد دارد تا با گسترش دادن شبکه ایکس‌باکس لایو بر روی پلتفرم‌های دیگر، امکان بازی کاربران ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 با کاربران دیگر کنسول‌ها، از جمله پلی‌استیشن 4، را از طریق شبکه Xbox Live فراهم کند. این خبر ساعاتی پیش توسط کریس کارلا، توسعه دهنده ID@Xbox، منتشر شد که گفت:

هدف ما فراهم کردن امکان بازی بین ایکس‌باکس وان و ویندوز 10، با کاربران دیگر شبکه‌های آنلاین است و از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند از این امکان در بازی‌هایشان استفاده کنند. به طور ساده‌تر، این ویژگی جدید، باعث می‌شود تا کاربرانی که در ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 از شبکه ایکس‌باکس لایو استفاده می‌کنند، بتوانند با کاربران دیگر شبکه‌های بازی آنلاین بر روی دیگر پلتفرم‌ها هم بازی کنند.

اولین بازی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، اثر Rocket League از استودیو سایانیکس است که از این پس کاربران پی‌سی (نه فقط بر روی ویندوز 10) و کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند با یکدیگر آن را بازی کنند. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که دیگر پلتفرم‌ها هم می‌توانند این ویژگی را به سادگی برای کاربران خود فراهم کنند تا آن‌ها هم بتوانند با کاربران پی‌سی یا ایکس‌باکس وان این بازی را در کنار هم تجربه کنند. البته نسخه پلی‌استیشن 4 بازی در حال حاضر هم از امکان بازی بین پلتفرمی با نسخه پی‌سی بهره می‌برد.

این خبر در حالی اعلام شده که هنوز سونی اظهار نظری در مورد آن انجام نداده است و باید منتظر ماند و دید که آیا این کمپانی حاضر است ویژگی بازی بین کاربران پلی‌استیشن 4 با ایکس‌باکس وان را فراهم کند یا خیر.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا تمایل دارید بازی‌های محبوب خود را در کنار کاربران دیگر کنسول‌ها تجربه کنید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده