نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶

اسکار 2016: انیو موریکونه، اسکار بهترین موسیقی متن را دریافت کرد

انیو موریکونه،‌ آهنگساز بسیار معروف ایتالیایی،‌ اوایل صبح امروز و در جریان مراسم اسکار 2016، جایزه بهترین موسیقی متن را برای فیلم هشت نفرت‌انگیز از آن خود کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یکی از افرادی که علی‌رغم ۶ بار نامزدی،‌ هرگز نتوانسته بود جایزه اسکار را از آن خود کند،‌ انیو موریکونه، آهنگساز ۸۷ ساله و معروف ایتالیایی بود که عمده شهرت خود را مدیون آهنگسازی برای سه‌گانه سرجیو لئونه (خوب، بد، زشت - به خاطر یک مشت دلار و به خاطر چند دلار بیشتر) بود که این طلسم بالاخره شکست و وی توانست در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار بالاخره این مجسمه طلایی را به خاطر آهنگسازی برای فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) ساخته کوئنتین تارانتینو به خانه ببرد. با این حال وی در سال ۲۰۰۷ از طرف آکادمی یک اسکار افتخاری به دلیل یک عمر فعالیت هنری دریافت کرده بود. وی در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه چنین گفت:

بدون یک فیلم خوب، هرگز یک موسیقی متن خوب وجود نخواهد داشت.

از رقبای موریکونه برای به دست آوردن جایزه این شاخه، می‌توان به جان ویلیامز برای آهنگسازی فیلم جنگ ستارگان نیرو برمی‌خیزد اشاره کرد. دیگر نامزدهای این بخش کارتر بورول برای فیلم کارول، توماس نیومن برای فیلم پل جاسوسان و یوهان یوهانسون برای فیلم سیکاریو بودند.

[alert variation="alert-warning"]شما می‌توانید برای مطلع شدن از آخرین اخبار اسکار 2016، به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید.[/alert]

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده