نویسنده: میثم علی حسنی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

گزارش روز چهارم مسابقات شانگهای بازی Dota 2

آخرین روز مرحله گروهی مسابقات شانگهای بازی Dota 2 با صعود تیم‌های EG و Liquid به جدول برنده‌ها و سقوط Virtus.Pro و Complexity Gaming به جدول بازنده‌های مرحله اصلی به پایان رسید. همراه زومجی باشید.

در روز چهارم رقابت‌های زمستانی شانگهای تیم‌ها عملکرد و نمایش خوبی از خود نشان دادند و طرفداران خود را حسابی به وجد آوردند. Liquid انتقام شیرینی از VP گرفت و EG خیال دوستداران خود را با صعود به عنوان تیم اول راحت کرد. به بررسی بازی‌های روز چهارم خواهیم پرداخت:

CompLexity-Gaming-VS-Evil-Geniuses-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Evil Geniuses VS Complexity Gaming

نتیجه: ۱-۲ به نفع EG

شروعی طوفانی

در اولین مسابقه روز چهارم مرحله گروهی در ابتدا همه احتمال می‌دادند که Complexity قرار است شگفتی ساز این گروه باشد ولی بعد از بازی اول بازیکنان EG به خودشان آمدند و دو دیدار بعدی را با فاصله‌ای بسیار زیاد به نفع خود تمام کردند.

complexity-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

تیم Complexity دیدار اول را از همان ابتدا قوی و هماهنگ آغاز کرد و مانع اجرای هرگونه تاکتیک یا گنک بازیکنان خود شد. EG امید داشت بتواند با فارم بیشتر Suma1l و هماهنگی تیمی بهتر روند بازی را به نفع خود برگرداند ولی دو برادر حاضر در تیم حریف یعنی Limmp و Chessie نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان دادند تا تمام تلاش‌های EG به هدر رود و این تیم پیروز دیدار اول باشد.

complexity-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

در این رقابت با توجه به پیک‌های دو تیم مشخص بود که هدف Complexity اجرای نقشه دیدار اول است و EG کاملا تهاجمی بازی خواهد کرد. در دیدار دوم به حدی نمایش EG خیره کننده بود که تیم حریف فقط موفق به دریافت دو کیل در کل این مسابقه شد و بازیکنان Complexity خیلی سریع مجبور به گفتن کلمه GG شدند تا Fear و همراهانش باخت بازی اول را به خوبی جبران کنند.

complexity-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-game-3-Zoomg

دیدار سوم:

آخرین مسابقه بین دو تیم محل درخشش Universe و Ulti های  زیبای او با هیروی Void بود. Complexity سعی کرد تمام تمرکز خود را روی فارم Chessie بگذارد تا بتواند بازی را به درازا بکشد؛ اما بازیکنان EG چنین فکری در ذهن نداشتند و رو به پوشنیگ سنگین و حمله به سمت تاورهای پایانی هر مسیرآوردند. تلاش‌های Chessie برای فارم قابل تقدیر بود ولی با هماهنگی بازیکنان EG، او در مبارزات زودتر از همراهانش کشته می‌شد و تکرار چند باره این روند امید پیروزی را برای تیم Complexity کمرنگ کرد و آن‌ها مجبور به تسلیم و قبول شکست در این رقابت شدند.

Team-Liquid-VS-Virtus.Pro-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Team Liquid VS Virtus.Pro

نتیجه: ۲-۱ به نفع Vritus.Pro

پیروزی متزلزل

بدون شک از همان اول معلوم بود با توجه به قرعه کشی ابتدایی مسابقات یکی از زیباترین بازی‌های مرحله گروهی، جدال این دو تیم خواهد بود. هرچند در نسخه ۶.۸۶ بازی‌های زیادی از VP ندیده بودیم اما در قدرت بالای آن‌ها در نسخه‌های قبلی بازی هیچ حرفی نیست. در مقابل تیم Liquid به لطف ترکیب با استعداد خود می‌توانست یک حریف شایسته برای این تیم باشد. هر سه بازی بین این دو تیم جذاب و پرتنش بود و VP به خاطر بازی خوب GOD این مرحله را با پیروزی پشت سر گذاشت.

Virtus.pro-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

رقابت اول بین این دو تیم تا ۹ دقیقه اول بدون حادثه خاصی پیگیری می‌شد؛ اما درست در همین دقایق یک حرکت تیمی برای گنک God در پایان تبدیل به یک Triple kill زیبا برای Fata شد. در ادامه روند بازی، درگیری‌های تیمی Liquid بسیار هماهنگ و عالی بود تا VP راهی جز قبول به شکست با گفتن کلمه GG نداشته باشد.

Virtus.pro-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

از ابتدای این مسابقه Liquid عملکرد کرد خود را مانند دیدار اول بهتر آغاز کرد و تا اواسط بازی نیز از نظر تعداد کیل، فارم و پوشینگ از حریف خود بسیار جلوتر بود. در ادامه اشتباهات فردی بازیکنان Liquid و به درازا کشاندن مسابقه باعث شد تا آیتم‌های مورد نیاز Silent و God توسط آن‌ها خریداری شود. با یک پوش سنگین و درگیری در Base حریف VP به هدف خود دست یافت و برکس‌های Liquid را یکی پس از دیگری تخریب کرد تا آن‌ها با شکست در این دیدار منتظر بازی سوم شوند.

Virtus.pro-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-game-3-Zoomg

دیدار سوم:

سومین رقابت این دو تیم اروپایی پر از صحنه‌های جالب و حرکات زیبای بازیکنان دو تیم بود. از حرکت عالی Silent در پشت تاور دوم مسیر بالا که موفق به کشتن دو بازیکن حریف با میزان سلامتی بسیار پایین شد تا فرار زیبا God با سلامتی بسیار کم، نمایش زیبایی را از هر دو تیم شاهد بودیم. ولی باز هم اشتباهات فردی مثل مرگ‌های پیاپی jerAx و دیر خریدن آیتم‌های BKB توسط Matumbaman مانع از رسیدن Liquid به پیروزی شد و تا Kuro و همراهانش شانس صعود به جدول برنده‌های مرحله اصلی را در بازی‌های بعدی به دست آورند.

CompLexity-Gaming-VS-Liquid-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Team Liquid VS Complexity

نتیجه: ۰-۲ به نفع Liquid

امید به صعود همچنان برای Liquid وجود دارد.

بازی بازنده‌های گروه چهارم با توجه به نمایش هر دو تیم باید مهیج و دیدنی برگزار می‌شد ولی در هر دو دیدار Liquid نشان داد از حریف خود بسیار قوی‌تر است و هر چند بازی اول با نتیجه‌ای نزدیکی به پایان رسید؛ اما رقابت دوم نتیجه مطلوبی برای تیم آمریکایی و اروپایی نداشت.

complexity-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

دلیل شکست Complexity در این دیدار نه اشتباهات فردی، نه ضعف فارم  و یا شروع بد آن‌ها نبود بلکه پیک‌های بسیار بد در مقابل انتخاب‌های Liquid این تیم را به سمت تباهی کشید. Liquid نیز فقط به دنبال ایجاد فضا برای هیروی Antimage بود و توانست به هدف خود دست یابد و پیروز رقابت باشد. هر چند از نظر مبارزات و هماهنگی به هیچ وجه اشکالی در روش بازی Complexity دید نمی‌شد اما پیک‌های نامناسب برای کانتر کردن هیروی Antimage در پایان مسابقه پیروزی را تقدیم Liquid کرد.

complexity-VS-Liquid-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیداردوم:

بازی بعدی بین دو تیم دیگر مکانی برای آزمون و خطا نبود و پیک‌های Liquid مسلما برای پیروزی انتخاب شده بود. Fata یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و Liquid با خیالی آسوده کنترل مسابقه را با روحیه‌ای که از بازی اول به دست آورده بود، پیش می‌برد. ادامه دیدار نتیجه مثبتی برای Complexity نداشت  تا اینکه آن‌ها با گفتن کلمه GG به حضور در جدول بازنده‌ها در مرحله بعدی تورنمنت رضایت دادند.

Viryus.pro-VS-Evil-Geniuses-shanghai-major-Dota-2-zoomg

Virtus.Pro VS Evil Geniuses

نتیجه: ۲-۰ به نفع EG

صعود مقتدرانه قهرمان TI5

مسابقه بین برنده‌های مرحله گروهی روز آخر تورنمنت شانگهای در حالی بین نمایندگانی از اروپا و آمریکا برگزار شد که EG با عملکردی وصف ناشدنی در هر دو جدال این مرحله به عنوان تیم اول راهی مرحله اصلی مسابقات شد. VP اصلا حریف آسانی برای EG نبود اما شکست مدعی بزرگی مثل قهرمان TI5 نیز در توان آن‌ها نبود.

Virtus.pro-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

مسابقه اول واقعا هواداران هر دو تیم را به زمین میخکوب کرده بود. هر دقیقه که می‌گذشت احساس می‌شد یکی از تیم‌ها بالاخره پیروز این رقابت خواهد بود. پیک‌های EG برای بازی‌های طولانی موثرتر بود و هر چه زمان رقابت بیشتر می‌گذشت این تیم کنترل بهتری روی مبارزات بازی پیدا می‌کرد. در یکی از صحنه‌های زیبای بازی Swap به موقع FNG باعث ربودن Ankh توسط او از تیم EG شد که در ادامه، درگیری این لحظه از بازی به نفع VP تمام شد. هر چند حتی این حرکت نیز کافی نبود تا تیم آمریکایی ۱-۰ از آن‌ها پیش بیافتد.

Virtus.pro-VS-EG-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

در این مسابقه Virtus.Pro به سیم آخر زده بود و مشخص بود می‌خواهد به هر نحوی شده پیروز این رقابت باشد. God به مانند بازی با Liquid با تمام توان در این دیدار سعی کرد ولی باز هم نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند. EG با پوشینگ سنگین خود و غافلگیری بازیکنان دشمن در حال اداره بازی بود. VP نیز به امید اشتباه بازیکنان EG سعی کرد تا از Base خود به بهترین شکل ممکن دفاع کند. Silent متوجه شد در درگیری‌های مهم مسابقه نیاز به از میان برداشتن سریع بازیکنان حریف دارد و به همین دلیل آیتم Divine را خریداری کرد. بازیکنان VP امیدوار به پیروزی با تمرکز بر Silent به پیشواز آخرین درگیری مسابقه رفتند که باز هم مغلوب توانایی و هماهنگی عالی بازیکنان EG شدند.

Team-Liquid-VS-Virtus.Pro-Shanghai-Major-Dota-2-Zoomg

Liquid VS Virtus.Pro

نتیجه: ۰-۲

حس شیرین انتقام

به مانند روز قبل باز هم شاهد تکرار یکی از رقابت‌ها بین دو تیم از یک گروه بودیم. ولی اینبار همه چیز فرق داشت Liquid به وضوح بهتر از دیدار اولش ظاهر شد و با تلاش بسیار بالاخره توانست انتقام شیرینی از VP‌ بگیرد. اینبار Kuro و همراهانش در هر دو دیدارمقتدرانه پیروز شدند و حریف خود را به جدول بازنده‌ها فرستادند تا نشان دهند که اشتباهات بازی اول دلیل شکست آن‌ها بوده است.

Liquid-VS-Virtus.pro-Shanghai-Major-Dota-2-game-1-Zoomg

دیدار اول:

باید اعتراف کرد در دیدار اول Liquid بسیار خوش شانس بود و صد البته سهل انگاری بازیکنان VP نیز نقش مهمی در شکست آن‌ها داشت. Kuro عملکرد خوبی از خود نشان داد و شاید اگر پیک‌های VP کمی بهتر انتخاب می‌شد شانس برنده شدن این تیم وجود داشت. یکی از اشتباهات مهم VP مربوط به پوشش آن‌ها در مسیر پایینی بازی می‌شد که بعد به منظور دفاع تاورهای خود در حال Teleport به سمت Base خود بودند اما برای یک درگیری ساده سه نفر از بازیکنان Teleport خود را کنسل کردند که هم به مرگ همه آن‌ها انجامید و هم برکس‌های مسیر بالایی را به خاطر مرگ دو نفر باقی مانده از دست دادند. در پایان به لطف فارم بهتر بازیکنان Mid و Carry تیم Liquid آن‌ها فاتح این رقابت شدند.

Liquid-VS-Virtus.pro-Shanghai-Major-Dota-2-game-2-Zoomg

دیدار دوم:

VP باید این بازی را می‌برد تا به جدول بازنده‌ها سقوط نکند و به همین خاطر سعی کرد در پیک‌های خود دقت بسیاری داشته باشد. از همان ابتدا هر دو تیم یک رقابت نزدیک را به نمایش گذاشتند و واقعا تشخیص تیم پیروز میدان سخت بود. VP سعی کرد به تاکتیک پوش بیشتر تکیه کند؛ اما بازیکنان Liquid نیز در مبارزات با تمرکز بر Silent او را ابتدا از دور خارج می‌کردند و بلافاصله به سراغ دیگر بازیکنان حریف می‌رفتند. God واقعا عملکرد خوبی در این رقابت داشت ولی متاسفانه برای پیروز شدن در این رقابت کافی نبود تا بالاخره با پیروزی Liquid  شاهد پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها باشیم.

بعد از دو روز استراحت با آغاز مسابقات مرحله اصلی در ابتدا دو بازی جدول برنده‌ها و در ادامه ۴ بازی جدول بازنده‌ها تورنمنت به کار خود ادامه خواهد داد. مرحله اصلی رقابت ها از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.

شما می‌توانید گزارش روز اول، دوم و سوم مسابقات را نیز مطالعه کنید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده