// سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: «ددپول» به نزدیکی مرز ۵۰۰ میلیون دلار درآمد جهانی رسید!

این هفته علاوه‌بر اینکه «ددپول» در صدرجدول باقی ماند، بقیه‌ی تازه‌اکران‌ها نیز خوب ظاهر شدند. همراه گزارش باکس زومجی و نگاهی به پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته باشید.

مدت زمان پخش فیلم Deadpool

بعد از غوغایی که اکشن ابرقهرمانی «ددپول» در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌‌اش‌ به راه انداخت، انتظار داشتیم کسانی که کمی در دیدن فیلم شک داشتند با این سروصداها شک‌شان به یقین تبدیل شود. ظاهرا این اتفاق افتاده است. چون «ددپول» موفق شد برای دومین هفته‌ی متوالی صدرجدول باکس آفیس را به دست بیاورد. اما خوشبختانه، تمام خبرهای این هفته به «ددپول» ختم نمی‌شود. درام تاریخی «برخاسته» (Risen) و فیلم ترسناک «جادوگر» (The Witch) نیز عملکرد بسیار خوبی را در افتتاحیه‌شان به نمایش گذاشتند. این درحالی بود که «مسابقه» (Race) در هفته‌ی آغازینِ اکرانش در رتبه‌ی ششم قرار گرفت و اکران محدود فیلم چینی «پری دریایی» (The Mermaid) که در باکس آفیس چین رکوردزنی کرده است، با استقبال شگفت‌انگیزی در امریکای شمالی روبه‌رو شد.

thewitch_online_teaser_01_web_large

«ددپول» با کسب ۵۵ میلیون دلار در هفته‌ی دومش در جایگاه اول قرار گرفته است. این رقم به معنی ۵۸ و نیم درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی اول است؛ از آنجایی که فیلم در آغاز کارش بالای ۱۰۰ میلیون دلار فروخته بود، چنین افت فروشی قابل‌درک است. مثلا اگر به «ماتریکس بارگذاری مجدد» که قبل از این بهترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های درجه‌‌ی R را در اختیار داشت، نگاه کنیم با آمار مشابهی روبه‌رو می‌شویم. آن فیلم نیز در هفته‌ی دوم اکرانش در سال ۲۰۰۳ با ۵۹.۸ درصد افت فروش مواجه شد. این درحالی است که افت فروش «ددپول» خیلی بهتر از «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades of Grey) است که سال پیش در هفته‌ی دومش با سقوط عظیمِ ۷۳ درصدی مواجه شد.

«ددپول» همچنین ۸۵ میلیون دلار هم از بازارهای بین‌المللی کسب کرد و دریافتی خارجی‌اش را به رقم ۲۵۶ و نیم میلیون دلار رساند. این رقم به‌علاوه‌ی ۲۳۵.۴ میلیون دلاری که این فیلم از گیشه‌ی خانگی کسب کرده، مجموع درآمد جهانی‌اش را تنها بعد از دو هفته به ۴۹۱.۹ میلیون دلار می‌رساند. در حال حاضر، «ددپول» بدون در نظر گرفتنِ تورم بهتر از تمام فیلم‌های «افراد ایکس» فروخته است و فقط در زمینه‌ی مجموع فروش جهانی بعد از «افراد ایکس: روزهای گذشته‌ی آینده» (۷۴۷.۹ میلیون دلار) در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

بالاترین تازه‌اکران این هفته در گیشه‌ی خانگی «برخاسته»، محصول سونی است که ۱۱.۸ میلیون دلار فروخت و نمره‌ی A منفی را از تماشاگران دریافت کرد. اکران خوبی برای فیلم در جریان ماه مارس و اوایل آپریل پیش‌بینی می‌شود. چون این رقم «برخاسته» را تبدیل به یکی از بهترین افتتاحیه‌ها در میان فیلم‌های دینی و ایمان‌محور کرده است. «برخاسته» بعد از فیلم‌هایی همچون «مصائب مسیح»، «پسر خدا» و «بهشت واقعی است» و همچنین هر سه فیلم تریلوژی «نارنیا» در رده‌ی هفتم قرار می‌گیرد.

Risen_poster_goldposter_com_1

بالاخره به «جادوگر» می‌رسیم که این روزها طرفداران سفت و سختی را بین وحشت‌دوستان پیدا کرده است. فیلم پس از سه روز اکران در حدود دو هزار و ۴۶ سینما ۸.۶۸ میلیون دلار کسب کرد. در تاریخ استودیوی A24 این بهترین افتتاحیه‌ی گسترده‌ی آنها محسوب می‌شود. البته همه‌چیز برای «جادوگر» عالی به نظر نمی‌رسد. چون اگرچه منتقدان حسابی از فیلم تعریف کرده‌اند، ولی نمره‌ی C منفی تماشاگران نشان می‌دهد که فیلم آینده‌ی چندان درخشانی در پیش ندارد. چون به‌طور میانگین فیلم‌هایی با نمره‌ی C منفی در هفته‌ی دومشان با ۵۳ درصد افت فروش مواجه می‌شوند. هرچند فیلم‌های ترسناک با میانگین ۵۱ و نیم درصد آمار بهتری در این زمینه دارند. البته استثنا هم وجود دارد؛ مثلا فیلم «از تاریکی نترس» (Don’t be Afraid of the Dark) در هفته‌ی افتتاحیه‌اش ۸.۵ میلیون دلار فروخت و نمره‌ی C منفی را دریافت کرد، اما در هفته‌ی دومش فقط ۳۹ درصد سقوط کرد. بنابراین برای پیش‌بینی آینده‌ی «جادوگر» باید منتظر فروش هفته‌ی دومش باشیم. اگر فیلم با درصد بالایی سقوط کند، می‌توان رقم ۱۹ میلیون دلار را برای پایان دوره‌ی اکرانش پیش‌بینی کرد و اگر فیلم بهتر ظاهر شود، این شانس را دارد تا خودش را به بالای ۲۵ میلیون دلار هم برساند. در هر صورت از آنجایی که استودیوی A24 حق پخش فیلم را با قیمت یک میلیون دلار خریده‌، آنها همین الانش هم در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

آخرین اکران گسترده‌ی این هفته «مسابقه» است که پس از اکران در دو هزار و ۳۶۹ سینما ۷.۲۷ میلیون دلار فروخت. این فیلم زندگینامه‌ای بهترین نمر‌ه‌ی تماشاگران (A) این هفته را به‌دست آورد و با توجه به این موضوع می‌توان فروش نهایی ۲۰ میلیون دلار را برای «مسابقه» پیش‌بینی کرد.

در اکران محدود، «پری دریایی» اکران خارجی‌اش را آغاز کرد. این فیلم علمی‌تخیلی/فانتزی در حال حاضر با کسب ۴۱۹.۴ میلیون دلار رکورددار بازار چین است و سونی آن را در ۳۵ سینمای خانگی اکران کرد و ۱ میلیون و ۱۵ هزار دلار کسب کرد. این بهترین افتتاحیه‌ی محدود یک فیلم چینی‌زبان در امریکای شمالی محسوب می‌شود.

در پایان به فیلم «آغوش ابلیس» (Embrace of the Serpent)، یک از نامزدان شاخه‌ی بهترین فیلم‌های خارجی‌زبان اُسکار می‌رسیم که پس از دو روز اکران در دو سینما ۱۱ هزار و ۲۰۹ دلار کسب کرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Deadpool۵۵  میلیون دلار
۲Kung Fu Panda 3۱۲.۵ میلیون دلار
۳Risen۱۱.۸ میلیون دلار
۴The Witch۸.۶ میلیون دلار
۵How to Be Single۸.۲ میلیون دلار
۶Race۷.۲ میلیون دلار
۷Zoolander 2۵.۵ میلیون دلار
۸Star Wars: The Force Awakens۳.۸ میلیون دلار
۹The Revenant۳.۸ میلیون دلار
۱۰Hail, Caesar!q۲.۶ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

witch

جادوگر

The Witch

در سال ۱۹۳۰ زن و شوهری همراه با پنج فرزندشان مجبور به نقل مکان به محل دورافتاده‌ای در نیوانگلند شده و در اطراف جنگل شیطانی و شومی ساکن می‌شوند. به سرعت اتفاقات وحشتناک و غیرقابل‌توضیحی به وقوع می‌پیوندند. حیوانات رفتارهای عجیبی پیدا می‌کنند. یکی از بچه‌ها ناپدید می‌شود و دیگری توسط نیرویی شیطانی تسخیر می‌شود. در این زمان است که اعضای خانواده از شدت بدگمانی و ترس فکر می‌کنند کوچک‌ترین عضو خانواده با استفاده از جادوگری مسبب تمام این اتفاقات است.

منتقد وال‌استریت ژورنال که فیلم را فوق‌‌العاده دوست داشته می‌نویسد: «اگرچه داستان روانشناسانه‌ی فیلم آشنا به نظر می‌رسد، اما آقای اگرز (کارگردان) کاری می‌کند که احساس کنیم انگار آنها به تازگی کشف شده‌اند. قدرتِ نویسندگی و کارگردانی او به‌علاوه‌ی حس وهم‌آور فیلمبرداری جارین بلشکا، طراحی تولید کریگ لاثروپ و موسیقی مارک کوروِن، همه و همه برای خلق یک فیلم استثنایی و اریجینال دست به دست یکدیگر می‌دهند». مایکل فیلیپس از شیکاگو تریبون که بسیار فیلم را دوست داشته می‌آورد: «افسانه‌ی راجرِ اگرزِ نویسنده و کارگردان به احتمال زیاد فیلمی نیست که همچون «جادوگر بلر» تبدیل به یک بمب فرهنگی پرطرفدار شود، اما این بی‌نهایت غنی‌تر، بسیار ظریف‌تر، زیباتر و فیلم ترسناکِ استرس‌آورتری نسبت به آن است؛ بهترین فیلم ترسناکی که از زمان «بابادوک» آمده و به احتمال فراوان یکی از کلاسیک‌های این ژانر سخت اما قابل‌انعطاف در قرن بیست و یکم». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۸۴ است.

 

walk

مسابقه

Race

«مسابقه» داستان واقعی جسی اوونز است که تلاش او برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ورزشکارِ دو و میدانی تاریخ را در المپیک ۱۹۳۶ دنبال می‌کند؛ زمانی که نژادپرستی‌های آدولف هیتلر تبدیل به سد راهی برای رسیدن به این موفقیت می‌شود. «مسابقه» اگرچه از سوی اکثر منتقدان به خاطر روایتِ دوره‌ی تکان‌دهنده‌ای از تاریخ بشر مورد ستایش قرار گرفته، اما بدون کمبودها و نقاط ضعف هم نیست. جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که دو و نیم ستاره به فیلم داده می‌نویسد: «مسابقه از آنجایی که بدون سرپیچی، از فرمول فیلم‌های زندگینامه‌ای پیروی می‌کند، نمی‌تواند انتظارات ما را به چالش بکشد. هدف فیلم روایت یک داستان سرراست (تقریبا) واقعی بوده است. «مسابقه» مثل «۴۲» موفق می‌شود به شخصیت اصلی‌اش زندگی ببخشد و اهمیت دوره‌ی تاریخی‌اش را توضیح دهد، اما در پیشبرد ژانر شکست می‌خورد». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۷ است.

 

hero_Risen-2016

برخاسته

Risen

داستان درباره‌ی کلاویوس، یک فرمانده‌ی قدرتمند رومی و دستیارش لوسیوس است که باید از حقیقت پشت‌پرده‌ی هفته‌‌های بعد از مصلوب شدنِ عیسی مسیح پرده‌برداری کنند و قبل از شورش مردم، به شایعه‌های مربوط به زنده شدن مسیح خاتمه دهند. «برخاسته» به خاطر اضافه کردن عناصر پلیسی/کاراگاهی به داستان‌های تاریخی موردتوجه قرار گرفته، اما ظاهرا در نهایت از یک فیلم دینی کلیشه‌ای فراتر نمی‌رود. کریستین هولوب از اینترتینمنت ویکلی که فیلم را کم‌و‌بیش دوست داشته، می‌نویسد: «برخاسته برخلاف چیزی که معمولا در داستان‌های انجیلی می‌بینیم، سرگرم‌کننده‌تر است». فرنک شک از هالیوود ریپورتر که فیلم را دوست نداشته، می‌نویسد: «برخاسته در بخش‌های دلهره‌آورش تاحدودی جذاب است اما به محض اینکه لحن فیلم وارد قلمروی الهام‌بخشی می‌شود، بودجه‌ی کم و عدم خلاقیت در نمایش معجزه‌های مسیح باعث شده فیلم طوری کسل‌آور شود که به سختی بتواند کسی را مجبور به ایمان‌آوری کند». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۷ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده