// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

نگاه نزدیک زومجی به هدست واقعیت مجازی وی‌آر 360 ال جی

ورود ال‌جی به حوزه واقعیت مجازی با اینکه مسئله‌ی تعجب برانگیزی در نوع خود نبود، اما شیوه‌ی ورودش توجه همه را به خود جلب کرد. با ما همراه باشید تا نگاهی به هدست واقعیت مجازی LG VR 360 در حاشیه نمایشگاه MWC 2016 داشته باشیم و ببینیم این گجت چه چیزهایی برای ما دارد.

ال‌جی در این چند روز به خوبی نشان داده که سعی در متحول کردن خود‌ دارد. سال پیش اصلا برای ال‌جی به خصوص بخش موبایل اتفاقات جالبی نیفتاد و فروغ کم گوشی پرچمدار ال‌جی جی 4 طرفداران این برند کره‌ای را مایوس کرد. با این حال، ال‌جی سریع به خود آمد و تغییرات بسیاری را از بنیه لحاظ کرد تا به سرنوشت سونی و اچ‌تی‌سی که هر سال در حال درجا زدن و عقب‌گرد هستند دچار نشود. از گوشی هوشمند جی‌5 که قابلیت ماژولار بودنش هوش از سر همه برده تا گجت‌های جانبی جالب که بیشترین حد کاربردی بودن را دارا هستند، نشان از درایت مهندسان و مقامات ارشد ال‌جی دارد.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

از این حرف‌ها که بگذریم، می‌رسیم به موضوع اصلی این مطلب که در مورد هدست واقعیت مجازی ال جی وی‌آر 360 است. هدست جمع و جوری که سعی کرده تا المان‌ها و ویژگی‌های هر کدام از هدست‌های دیگر را در خود داشته باشد و همچنین استفاده از آن هم راحت و آسوده باشد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که دوست ندارید گذاشتن هدست واقعیت مجازی رو سر باعث به هم ریختن موهایتان شود و از طرفی، صفحه‌ی جلوی چشمتان خود گوشی نباشد (اشاره به گیر وی‌آر سامسونگ) هدست واقعیت مجازی وی‌آر 360 مانند یک عینک عمل می‌کند اما مانند هدست‌های پلی‌استیشن وی‌آر، آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو دارای صفحه‌نمایش‌های مجزا است.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

وی‌آر 360 فعلا برای استفاده با گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی5ساخته شده و به وسیله‌ی پورت USB Type-C به گوشی متصل می‌شود. تنها دلیل این مسئله هم می‌تواند عدم وجود یک چنین درگاهی در سایر گوشی‌های ال‌جی دانست و از طرفی این هدست فقط قرار است با گوشی‌‌های برند ال‌جی کار کند.

وی‌آر 360 تنها ۱۱۷ گرم وزن دارد و اصلا وسیله‌ای نیست که استفاده از آن بخواهد در کوتاه مدت و حتی بلند مدت باعث خستگی مضاعف شود، اما با این حال وقتی برای اولین بار از این هدست استفاده می‌کنید، حس غریبی نسبت به آن دارید و تا عادت کردن به آن مقداری زمان نیاز است.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

وی‌آر 360 را می‌توان مستقیما رقیب گیر وی‌آر سامسونگ دانست. بزرگترین مزیت هدست ال‌جی، عدم استفاده از صفحه نمایش گوشی به عنوان صفحه اصلی هدست واقعیت مجازی است. این مسئله سبب شده تا وی‌آر 360 به خانواده هدست‌های جدی‌تر مانند پلی‌استیشن وی‌آر نزدیک شود.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

دید شما در این هدست بر خلاف گیر وی‌آر کاملا ۳۶۰ درجه است و می‌توانید فیلم‌های این چنینی را به راحتی تماشا کنید. از طرفی شما فقط با یک اتصال یو‌اس‌بی این هدست را به گوشی وصل می‌کنید و نیاز نیست گوشی را به خود هدست بچسبانید و با خود این طرف و آن طرف ببرید! علاوه بر تماشای راحت فیلم‌های سه بعدی، می‌توانید فیلم‌های دو بعدی را هم مانند نشستن در سالن یک سینما به راحتی تماشا کنید و لذت ببرید. اما شاید مسئله‌ای که اینجا آزاردهنده باشد این است که وی‌آر 360 از رزولوشن 720p در صفحه‌نمایش‌های ۱/۸۸ اینچی‌اش بهره می‌برد که این مقدار در مقابل رزولوشن 1080p هدست‌هایی مانند اچ‌تی‌سی وایو بسیار کم است و تجربه‌ی آنچنان واضحی را رقم نمی‌زند.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

وی‌آر 360 ال‌جی تلفیقی از چند نکته مثبت و منفی است که شاید مارا ذوق زده و شاید ناامید کند، اما در نهایت با نگاه به آن و صد البته، گوشی خارق‌العاده‌ای که برای استفاده از هدست به آن نیاز است، حس خوبی به ما منتقل می‌کند. یکی از مزیت‌های خوب آن، شارژ مستقیم این هدست با گوشی است و از طرفی، محتواهای بسیاری برای آن در گوگل و یوتوب وجود دارد. اما جالب‌ترین نکته که بالاتر هم اشاره کردم، عدم نیاز به چسباندن گوشی جلوی چشمانتان است که همین باعث جمع و جور بودن آن شده است.

هدست واقعیت مجازی وی آر 360 ال جی

وی‌آر 360 ال‌جی  یک ایده‌ی خاص و هوشمندانه است که نشان می‌دهد می‌تواند در مراحل بعدی پخته‌تر شود. ال‌جی به خوبی سر عقل آمده و گجت‌هایی معرفی کرده که درست راست کار مخاطبانش است. وی‌آر 360 ال‌جی نه یک هدست کاملا حرفه‌ای و به قول معروف پرچم‌دار مانند اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت و پلی‌استیشن وی‌آر است، نه یک هدست واقعیت مجازی مقوایی و ارزان مثل کاردبرد گوگل، بلکه این هدست قصد دارد تا خانواده‌ای جدید از هدست‌های واقعیت مجازی جمع و جور و مناسب برای استفاده در گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. این یک راه درست و منطقی برای ال‌جی است و امیدواریم این خلاقیت همچنان ادامه دار باشد.

تهیه شده توسط زومیت و زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده