نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

پاسخ فیل اسپنسر به اعتراض طرفداران در مورد عرضه نسخه پی‌سی Quantum Break

پس از تایید انتشار بازی Quantum Break برای رایانه‌های  شخصی، شاهد اعتراض دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان به این تصمیم مایکروسافت بودیم. حال فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، به این اعتراضات واکنش نشان داده است. با زومجی همراه باشید.

تایید انتشار بازی Quantum Break برای رایانه‌های شخصی ویندوز 10 همزمان با نسخه کنسولی، واکنش‌های متفاوت دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان را در پی داشته که این بازی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین انحصاری‌های خود در سال ۲۰۱۶ می‌دانستند. این واکنش‌های ضد و نقیض در سراسر فضای مجازی دیده می‌شوند و حتی برخی از کاربران پیش خرید بازی Quantum Break را لغو کرده‌اند. تمامی این موارد واکنش فیل اسپنسر را در پی داشته که با انتشار توییت‌های به آن‌ها پاسخ داده است:

دقیقا از زمان رویداد GDC، هدف اصلی ما خلق یک اکو سیستم بهتر برای گیمر‌ها است تا بازیکنان بیشتری را جذب کنیم و بازی‌های بیشتری برای همه ارائه دهیم. در آینده هم تمرکز ما بر روی گیمر‌هایی خواهد بود که بر روی ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 بازی می‌کنند. نکته‌ای که باید طرفداران به آن توجه داشته باشند، تفاوت قیمت یک کنسول با پی‌سی مخصوص بازی است و در نتیجه عرضه اثری عالی مثل Quantum Break برای هر دو پلتفرم باعث می‌شود تا دسته‌های مختلف گیمر‌ها با هر سلیقه‌ای بتوانند بازی را بر روی کنسول یا پی‌سی تجربه کنند.

ما به دفعات اعلام کردیم که هدف‌مان خلق جامعه‌ای مشترک برای گیمر‌ها است و هرگز قصد نداریم با محدود کردن بازی‌ها بین اقشار مختلف از گیمر‌ها تفرقه ایجاد کنیم. شما پیش خرید یک بازی را لغو می‌کنید چون اکنون افراد دیگری هم شانس تجربه آن را خواهند داشت؟ من این عمل را درک نمی‌کنم.

ما همواره بر روی توسعه کنسول ایکس‌باکس وان تمرکز داشتیم و این رویه کماکان و حتی با اهمیتی بیش از پیش ادامه خواهد داشت. این کنسول هیچ وقت به اندازه الان برای ما مهم نبوده است. با این حال سعی خواهیم کرد تا تعامل بهتری بین دارندگان کنسول و پی‌سی ایجاد کنیم و این افراد بتوانند لحظات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

بدون شک عرضه Quantum Break و احتمالا دیگر انحصاری‌های مایکروسافت برای پی‌سی، شانسی است که به موجب آن افراد بیشتری می‌توانند این آثار را تجربه کنند و به نظر می‌رسد که هدف اصلی مایکروسافت و فیل اسپنسر هم همین باشد.

نظر شما در مورد اظهار نظر‌های رییس ایکس‌باکس چیست؟

منبع: Dual Shockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده