نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

نسخه‌های کنسولی بازی The Division دارای تنظیمات گرافیکی اختصاصی هستند

نسخه بتا بازی The Division چند روزی است که در دسترس است و بررسی آن شناخت نسبتا خوبی از بازی به ما می‌دهد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این بازی این است که نسخه‌های کنسولی آن هم دارای تنظیمات گرافیکی پیشرفته هستند. با زومجی همراه باشید.

یکی از تفاوت‌های اصلی پی‌سی و کنسول‌هایی مثل ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، این است که نسخه پی‌سی بازی‌ها از تنظیمات گرافیکی بهره می‌برند که به کاربر اجازه می‌دهد به تناسب سخت‌افزار خود جزییات مختلف را کم یا زیاد کند و بهترین کیفیت تصویر ممکن را از بازی بگیرد. حال به نظر می‌رسد که جدید‌ترین محصول کمپانی یوبی‌سافت قصد دارد تا قابلیتی مشابه را برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت هم ارائه دهد. The Division بازی است که پس از معرفی در سال ۲۰۱۳، افراد زیادی انتظار یک شاهکار گرافیکی را از بازی دارند و علی‌رغم این‌که کیفیت نسخه نهایی کمی با چیزی که در E3 2013 نمایش داده شده بود تفاوت دارد، ولی  هنوز هم با یکی از بهترین بازی‌ها از نظر جلوه‌های بصری روبرو هستیم و نسخه بتا بازی هم همین امر را تایید می‌کند.

گزارش‌های ارائه شده از نسخه بتا بازی The Division، نشان می‌دهند که نسخه‌های کنسولی این اثر هم دارای یک بخش تنظیمات گرافیکی هستند که با دستکاری آن می‌توان جزئیات بیشتری از بازی دریافت کرد. اولین گزینه در این بخش از منو بازی، یک تکنیک پسا-پردازشی با نام Chromatic Aberration است که در فارسی هم به آن کج‌نمایی رنگی گفته می‌شود. این تکنیک عملکردی نزدیک به Bloom دارد و باعث می‌شود تا رنگ‌های سبز، قرمز و آبی در نقاط با کنتراست بالا کمی پخش شده و متمایز از هم نشان داده شوند که این مسئله حالتی سینمائی‌تر به تصویر می‌دهد. پیش از این در آثار بزرگی مثل Bloodborne و Grand Theft Auto V هم از این تکنیک استفاده شده بود و هر دو نسخه کنسولی The Division نیز آن را به صورت فعال‌شده دارند که می‌توان این ویژگی را غیر‌فعال هم کرد. غیر‌فعال کردن این گزینه برای افرادی مناسب است که از تاثیر سینمایی این افکت راضی نیستند و دوست دارند بازی را بدون آن تجربه کنند.

گزینه بعدی Sharpen Image نام دارد که می‌توان آن را از طریق نوار موجود کم یا زیاد کرد. این گزینه باعث می‌شود تا لبه‌ها، علی‌الخصوص در دور‌دست، صاف‌تر باشند و به طور تخصصی‌تر تاثیرات Anti Aliasing را بیش‌تر نمایان می‌کند. البته کم و زیاد کردن این تنظیم هیچ تاثیری بر تعداد فریم بازی ندارد و بیش‌تر یک گزینه کیفیت تصویری سلیقه‌ای است که هرکاربر مناسب با شفافیت (Sharpening) مورد‌نیازش می‌تواند آن را تغییر دهد.

جالب است بدانید که پیش از این فقط در بازی Project Cars تنظیمات گرافیکی مشابهی را دیده بودیم که به گیمر اجازه می‌داد تا افکت‌های مختلفی را بر حسب سلیقه خود برای تصویر استفاده کند. در ادامه می‌توانید تاثیر این تنظیمات در گرافیکی نسخه‌های کنسولی The Division را تماشا کنید:

فعال و غیر‌فعال بودن Chromatic Aberration:

تنظیمات مربوط به Image Quality و میزان Sharpness:

آیا شما هم نسخه بتا این اثر را بازی و تنظیمات فوق را تجربه کرده‌اید؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده