نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

درگذشت صداپیشه اصلی شخصیت Boba Fett فیلم جنگ‌ ستارگان در سن ۹۵ سالگی

جیسون وینگرین، صداپیشه اصلی شخصیت بوبا فت (Boba Fett) در دنیای جنگ ستارگان، امروز و در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

امروز روز ناراحت کننده‌ای برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان است زیرا بنا به گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر، جیسون وینگرین، صداپیشه شخصیت بوبا فت این مجموعه که یک بانتی هانتر (شخصی که برای گرفتن جایزه مجرمین تحت تعقیب را دستگیر می‌کند) بود، در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

علاوه بر ایفای نقش در فیلم جنگ ستارگان: قسمت پنجم - حمله دوباره امپراتوری، وی در سریال‌های کمدی معروفی مانند All in the Family و Archie Bunker's Place نیز بازی کرده بود. همچنین وی سابقه حضور در چند قسمت از سریال‌های ساینفلد و بخش توایلایت را نیز در کارنامه خود داشت.

نکته جالب در مورد وینگرین این است که وی ابتدا برای صداپیشگی شخصیت یودا تست داده بود. در هنگام تست برای شخصیت یودا، وی چهار خط از دیالوگ‌های بوبا فت را نیز روخوانی کرد و آنجا بود که برای صداپیشگی این شخصیت برگزیده شد. وی درباره صداپیشگی این شخصیت چنین گفته بود:

من فکر می‌کنم کل زمانی که من برای این شخصیت صداپیشگی کردم، جدای از سلام و خداحافظی‌های که با عوامل فیلم داشتم، به زور به ۱۰ دقیقه برسد!

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: IGN