نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

Jurassic World چهارمین فیلم تاریخ با فروش بین‌المللی بیش از ۱ میلیارد دلار

تابستان امسال فروش فیلم پرطرفدار Jurassic World در خارج از مرز‌های ایالات متحده از ۱ میلیارد دلار گذشت و با این رکورد، این فیلم به چهارمین فیلم تاریخ که فروش جهانی آن از مرز ۱ میلیارد دلار گذشته تبدیل شد. با زومجی و اخبار سینما و تلویزیون همراه باشید.

زمانی که در ماه ژوئن سال جاری میلادی شاهد اکران فیلم Jurassic World بودیم، فروش این فیلم تنها در عرض ۱۳ روز به یک میلیارد دلار رسید. با این آمار، Jurassic World پس از فیلم‌های Avatar, Titanic و Fast & Furious 7، به چهارمین فیلم تاریخ که این رکورد را ثبت کرده تبدیل شده است.

Jurassic World اگرچه با درآمدی بالغ بر ۱.۶۴ میلیارد یورو به عنوان سومین فیلم موفق تاریخ محسوب می‌شود، اما همچنان از فیلم آواتار جیمز کامرون (درآمدی بالغ بر ۲.۷۹ میلیارد دلار) و تایتانیک (۲.۱۹ میلیارد دلار) از نظر کسب درآمد عقب است. در ادامه می‌توانید آمار ۵ فیلم پرفروش برتر تاریخ را مشاهده کنید:

۱- آواتار: ۲.۷۹ میلیارد دلار

۲- تایتانیک: ۲.۱۸ میلیارد دلار

۳- دنیای ژوراسیک: ۱.۵۲ میلیارد دلار

۴- انتقام جویان: ۱.۵۲ میلیارد دلار

۵- سریع و آتشین ۷ : ۱.۵۱ میلیارد دلار

این آمار، باری دیگر موفقیت کمپانی یونیوِرسال را نشان می‌دهد. یونیورامسال با فروش خیره‌کننده Jurassic World، پر درآمدترین استودیو فیلم‌سازی شناخته می‌شود. این کمپانی همچنین اولین استودیویی است که در یک سال سه فیلم را اکران کرده و فروش هر سه فیلم، از مرز ۱ میلیارد دلار گذشته است. انیمیشن Minions و دو فیلم دنیای ژوراسیک و سریع و خشمگین ۷ سه فیلم ذکرشده هستند که درآمد بسیار زیادی را برای این کمپانی و استودیوهای فیلم‌سازی آن‌ها به دست آورده‌اند.

فیلم Jurassic World که با هنرنمایی کریس پِرَت و بِرایس دالاس هاوارد تولید شده، دنباله فیلم Jurassic Park اِستیوِن اِسپِلیبِرگ به حساب می‌آید.  قسمت بعدی این فیلم هم در دست تولید قرار دارد و در سال ۲۰۱۸، در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.

در راستای اخبار مربوط به موفقیت‌های فیلم دنیای ژوراسیک، طی ماه‌های اخیر مطلع شدیم فروش این فیلم به قدری بالا بوده که توانسته از قسمت اول فیلم Avengers مارول که در سال ۲۰۱۲ اکران شد هم پیشی بگیرد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده