نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

تماشا کنید: ساخت بازی برای درمان بیماری سل

گروهی از دانشجویان دانشگاهی در اسکاتلند، اقدام به ساخت بازی Sanitarium کرده‌اند که به بازیکنان امکان امتحان کردن روش‌های مختلف را برای درمان بیماری سل می‌دهد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

سل یکی از بیماری‌های تنفسی است که ریه‌های فرد آلوده در اثر ویروس بسیار ضعیف می‌شوند و همین عامل باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شخص می‌شود. در این بازی گیمر‌ها باید سعی کنند با منابعی که در اختیار دارند تعداد بیش‌تری از مبتلایان به این بیماری را درمان کنند. تصمیماتی که در بازی برای چگونگی مصرف منابع و ترکیب دارو‌ها گرفته می‌شود بسیار حیاتی است و در این بین ۳ مینی‌گیم هم سعی می‌کنند تا چگونگی تاثیر دارو‌ها را بر بیماران نشان دهند.

البته در پشت پرده این مسایل، سازندگان از روابط ریاضی در ساخت بازی استفاده کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد چگونگی پخش شدن ویروس سل و سلول‌هایی را که این بیماری به آن‌ها حمله می‌کند، بهتر بشناسند و سپس از نتایج به دست آمده برای ساخت روش‌های واقعی درمان سل استفاده کنند. دلیل استفاده از بازی برای این امر، هزینه بسیار بالای تحقیقات در مورد نمونه‌های واقعی این بیماری است که بالغ بر ۵۰ میلیون دلار ارزیابی می‌شود. و همین امر باعث می‌شود تا تحقیق در مورد ترکیبات مختلف دارویی برای درمان سل در دنیای واقعی بسیار دشوار باشد، پس استفاده از بازی برای یافتن این ترکیبات یک روش معقول به نظر می‌رسد. دانشمندان می‌توانند ترکیباتی که بیش‌تر در بازی ساخته می‌شود را بررسی کنند و در حالت خوش‌بینانه دارویی برای درمان بیماری سل پیدا کنند.

به هر حال این بازی با ایده‌های بلند پروازانه خود، سعی دارد تا علاوه بر ایجاد سرگرمی برای کاربران، از نتایج به دست آمده برای یافتن راهی برای درمان بیماری سل استفاده کند. البته Sanitarium فعلا در مراحل ساخت است و تاریخ انتشار مشخصی ندارد ولی می‌توانید نسخه آزمایشی آن را از این لینک دانلود کنید. همچنین در دیگر اقدام انسان دوستانه در دنیای بازی‌های ,ویدیویی، گروهی از بازی‌سازان در تلاش برای ساخت بازی در راستای منافع کودکان جنگ زده هستند. در پایان می‌توانید تریلر معرفی بازی را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

منبع: RockPaperShotgun

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده