نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

استفاده از «سیستم فالتون» بازی MGS V: The Phantom Pain در زمان جنگ جهانی دوم

اکثر سیستم‌هایی که در مجموعه بازی‌های متال گیر و بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مشاهده می‌کنید، در دنیای واقعی وجود دارند. یکی از این سیستم‌ها «فالتون» نام دارد که در زمان جنگ‌جهانی دوم توسط سازمان جاسوسی آمریکا از آن استفاده می‌شده است. با زومجی همراه باشید.

بیگ‌باس برای جمع کردن سربازان بیشتر، با استفاده از سیستم فالتون آن‌ها را به پایگاه اصلی خود، جایی که کاز باید آن‌ها را برای پیوستن به گروه دایمِند داگ متقاعد کند می‌فرستد.

اسنیک با بستن سربازان و حیوانات به یک بالون، آن‌ها را مستقیما به پایگاه اصلی خود می‌رساند. جالب است بدانید در زمان جنگ‌جهانی دوم، از این سیستم توسط سازمان جاسوسی آمریکا استفاده می‌شده است.

این سیستم توسط شخصی با نام رابِرت اِدیسون فالتون خلق شده و سازمان جاسوسی آمریکا از آن در قسمت نیروی هوایی خود استفاده می‌کرده است. زمانی که فالتون این سیستم را خلق و نام خود را روی آن قرار داد، از یک بالون نایلونی که توانایی حمل ۴ الی ۶ کیلوگرم وزن را داشت استفاده کرد. پس از خلق این اختراع، فالتون آن را نزد لوئیس دی فِلورِز، رئیس بخش تحقیقات سازمان جاسوسی آمریکا در آن زمان برد.

MGS V The Phantom Pain 1

 

در سال ۱۹۵۰، سازمان جاسوسی آمریکا کار تحقیق و آزمایش روی این سیستم را به صورت جدی آغاز کرد. هدف این سازمان از به کار گیری سیستم فالتون این بود که سربازان و زندانیان خود را از پشت خط دشمن به خانه بازگردانند. با انجام تحقیقات بیشتر، فاتون توانست بالونی را خلق کند که توانایی حمل وزنی بالغ بر ۱۸۰۰ کیلوگرم را داشت.

از این بالون‌ها در زمان جنگ‌جهانی دوم برای کارهای دیگری هم استفاده می‌شده است. هوابردهای جنگی با حمل این بالون‌ها که حاوی وسایل ضروری در میدان جنگ مانند آب و غذا و سلاح بودند، آن‌ها را در قسمتی که نیروهای خودی قرار داشتند رها می‌کردند. در ادامه می‌توانید تصویری از این هوابردها را مشاهده و ایده بهتری از این مطلب به دست آورید:

FULTON

 

در سال ۱۹۵۲، اجازه استفاده از این سیستم برای حمل و نقل انسان‌ها به صورت قانونی صادر شد. در این سال جان داونی و ریچارد فِکتیو از سازمان جاسوسی آمریکا، با استفاده از این سیستم قصد سرقت یک محموله مهم را داشتند که نیروهای چینی با شناسایی این بالون، موفق به نابود کردن آن شدند.

در سال ۱۹۵۸، اولین استخراج قانونی موفقت‌آمیز با این سیستم انجام گرفت.جسد لِوی وودز، گروهبان نیروی تکاور آمریکا که در زمان جنگ کشته شده بود، توسط این بالون استخراج و به خانه بازگردانده شد. از آن زمان، سازمان جاسوسی آمریکا از این سیستم برای کارهای زیاده استفاده کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، از سیستم فالتون در مجموعه فیلم‌های The Dark Knight که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده بود هم استفاده شد.

نظر شما در رابطه با این اطلاعات جالب چیست؟

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده