نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

پیتر موور، نقش بانوان را در ساخت بازی‌های الکترونیک‌آرتز بسیار حیاتی می‌داند

الکترونیک آرتز یکی از شرکت‌هایی است که به دلیل اهمیت زیادی که برای قشر‌های مختلف در بازی‌هایش قائل می‌شود، مشهور است. حال پیتر موور، مدیر بخش اجرایی الکترونیک آرتز، از اهمیت نقش بانوان در ساخت بازی‌های این شرکت صحبت کرده است. با زومجی همراه باشید.

وی در این مورد گفت:

ما همیشه اعتقاد داریم که بانوان هم حق دارند تا به بازی‌های رایانه‌ای علاقه داشته باشند و همواره دقت زیادی به این قشر در ساخت بازی‌‌ها داشتیم. ولی امروزه این مبحث گسترش یافته و ما نه تنها بازی‌هایی برای بانوان می‌سازیم، بلکه از آن‌ها در ساخت بازی‌ها هم استفاده می‌کنیم و تعدادی از پروژه‌های بسیار مهم ما تحت مدیریت خانم‌ها ساخته می‌شود. هدف ما در الکترونیک آرتز، توجه به تمامی اقشار جامعه است و این ایده را حتی در زمان جذب نیرو هم در نظر می‌گیریم که به موجب آن در ۱۲ ماه اخیر خانم‌های زیادی که علاقه‌مند به صنعت بازی‌سازی بودند، جذب شرکت ما شده‌اند.

یکی از بازی‌هایی که بانوان نقش زیادی در ساخت آن دارند، سری مشهور Sims است که بیشتر اعضای تیم سازنده این بازی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. الکترونیک آرتز همچنین خانم‌ها را به یادگیری برنامه نویسی تشویق می‌کند،‌ موور در این خصوص اعلام کرد:

ما همواره سعی می‌کنیم تا دخترانی را که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند به یادگیری برنامه‌نویسی تشویق کنیم تا در آینده وارد رشته‌های دانشگاهی مربوط به بازی‌سازی شوند. ما حتی برای این افراد شغل‌های تضمینی هم ارایه می‌دهیم.

الکترونیک آرتز، در یکی از بزرگترین بازی‌های خود هم اهمیت زیادی برای بانوان قایل شده و در این راستا برای اولین بار امکان بازی با تیم‌های بانوان در FIFA 16 فراهم شده است که موور آن را تصمیمی مهم برای این شرکت می‌داند و اعتقاد دارد این بخش نظر مثبت علاقه‌مندان این سری را جلب خواهد کرد.

نظر شما در مورد نقش بانوان در ساخت بازی‌ها چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده