نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

ویندوز ۱۰ سومین سیستم عامل محبوب کاربران استیم است

ویندوز ۱۰ حدود یک ماهی است که منتشرشده و در این مدت کوتاه، حسابی نزد کاربران شبکه استیم محبوب شده است. بر اساس نظرسنجی انجام شده میان کاربران، ویندوز ۱۰ سومین سیستم‌عامل محبوب در میان کاربران این شبکه است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در این نظرسنجی، حدود ۱۶ درصد از کاربران استیم اعلام کردند در حال حاضر سیستم‌عامل آن‌ها ویندوز ۱۰ است. با این آمار، ویندوز ۱۰ شصت و چهار بیتی، سیستم‌های عامل ویندوز ۸، ویندوز ویستا را از نظر محبوبیت کنار می‌زند.

حدود ۲۳.۳۶ درصد از کاربران استیم این روزها از ویندوز ۸.۱ شصت و چهار بیت و حدود ۳۹.۷۱ درصد از آن‌ها از ویندوز ۷ شصت و چهار بیت استفاده می‌کنند. با این حال تعداد کاربران این دو سیستم‌عامل در حال کاهش یافتن است. طی ماه‌های اخیر ویندوز ۸.۱ حدود ۷.۶ درصد و ویندوز ۷ حدود ۵.۲۶ درصد از کاربران خود را از دست داده است. این در حالی است که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ در طول این چندماه، حدود ۱۳.۱۷ درصد افزایش داشته است.

نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ هم در استیم طرفدارانی دارد. با توجه به آمار منتشرشده، حدود ۰.۶۳ درصد از کاربران این شبکه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. این رقم، ویندوز ویستا، ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ سی و دو بیتی را از نظر تعداد کاربر کنار می‌زند.

تا پایان ماه اکتبر، اگر همچنان شاهد افزایش کاربران ویندوز ۱۰ باشیم، این سیستم‌عامل می‌تواند رده دوم محبوب‌ترین‌ها را در استیم از آنِ خود کند. ویندوز ۷ هم‌اکنون محبوب‌ترین سیستم‌عامل کاربران ویندوز است و ویندوز ۱۰ برای رسیدن به آن، راه درازی را در پیش دارد.

اگرچه انتشار ویندوز ۸ با مشکلات زیادی همراه بود و انتقادات شدیدی را نسبت به مایکروسافت وارد کرد، اما ظاهرا این کمپانی با ویندوز ۱۰ قرار است خاطرات بد گذشته را به دست فراموشی بسپارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ شما این روزها از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید؟

اگر هنوز اطلاعات زیادی از نحوه عملکرد این سیستم‌عامل جدید ندارید، می‌توانید بررسی ویدیویی زومیت از ویندوز ۱۰ را از طریق زومجی تماشا کنید.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده