نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

شرح ساخته شدن بازی Scalebound از زبان تهیه‌کننده‌اش

پس از تعریف و تمجیدهای نایب رئیس استودیوهای مایکروسافت از Scalebound، اکنون نوبت به یکی از دست‌اندرکاران پلاتینیوم گیمز رسیده که درباره‌ی همکاری‌های انجام‌شده برای ساخت این بازی انحصاری ایکس‌باکس وان صحبت کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.
ژان پیر کِلامز، تهیه‌کننده‌ی بازی Scalebound، در طی همایش Xbox One FanFest در شهر توکیو به شرح ماجرای ساخته شدن این بازی پرداخت. وی با اشاره به علاقه‌ی فراوان استودیو پلاتینیوم گیمز به کنسول‌های بازی مایکروسافت، عنوان کرد که دو کمپانی مدت‌ها به دنبال یافتن موقعیتی برای انجام پروژه‌ای مشترک با یکدیگر بوده‌اند. کلامز گفت:
در واقع مایکروسافت برای چندین سال به‌طور دائمی درباره‌ی پروژه‌هایی که دو طرف بتوانند با هم بر روی آن‌ها کار کنند با ما مذاکره می‌کرد. ما همیشه به‌نوعی در جستجوی راهی بودیم که بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم. ما [تا به اینجا] علاقه‌ی بسیار زیادی به ایکس‌باکس داشته‌ایم. [به‌عنوان مثال] Bayonetta برای ما به‌عنوان یک بازی [انحصاری] ایکس‌باکس 360 تلقی می‌شد.
تهیه‌کننده‌ی Scalebound این‌گونه ادامه داد:
ما همواره به ایکس‌باکس، به عنوان یک پلتفرم، قلباً  علاقه داشتیم و همیشه خواهان آن بودیم که با مایکروسافت کار کنیم. از این‌رو پس از به پایان رساندن بازی Wonderful 101، بازگشتیم [تا بر روی پروژه‌ی مشترک‌مان کار کنیم] … ما برای مدتی طولانی، حتی پیش از آنکه Bayonetta را بسازیم، سعی داشتیم تا ایده‌های اصلی Scalebound را شکل دهیم. سپس آن‌ها (مایکروسافت) بار دیگر به سراغ ما آمدند؛ البته این‌بار با چنین شرایطی: «داریم در مورد پلتفرم جدیدمان فکر می‌کنیم… شما ایده‌ای دارید که به اندازه‌ی کافی چالش‌برانگیز و بزرگ باشد تا بتوانیم با هم بر روی آن کار کنیم؟». برخورد ما هم چیزی شبیه به این بود: «ما درست همان ایده‌ای را که به دنبال‌اش هستید داریم».
کلامز در ادامه گفت:
این‌گونه شد که ما به آن‌ها Scalebound را نشان دادیم. روند گفت‌وگوها بسیار جالب پیش رفت و البته وقت زیادی هم گرفت. در این میان، یک استیل‌بوک (بسته‌بندی باکیفیتی با روکش فلزی که برای دیسک‌های بازی، فیلم و موسیقی استفاده می‌شود) با طراحی خاص خودمان هم تهیه شده بود که با آن، گستردگی بازی و جدیت‌مان در ساخت آن را [به مایکروسافت] نشان دادیم. مایکروسافت به پروژه باور پیدا کرد و حدود دو سال پیش، همکاری‌مان را، برای ارائه‌ی Scalebound در ایکس‌باکس وان، آغاز کردیم.
بازی Scalebound قرار است در تعطیلات آغاز سال ۲۰۱۶ به‌طور انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. گفته می‌شود که این بازی می‌تواند قدرت واقعی این کنسول را به نمایش درآورد. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده