نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

ایسوس برترین سازنده لپ تاپ های گیمینگ در دنیا شد

شرکتِ کامپیوتری ایسوس پیش از این هم بزرگترین سازنده‌ی مادربردهای رده بالا در دنیا بوده است. برای خواندنِ جزییات بیشتر در مورد صدرنشینی ایسوس در زمینه‌ی لپ تاپ‌های گیمینگ با زومجی همراه باشید.

ایسوس یکی از تولیدکنندگانِ پیشرو در زمینه ی کارت‌های گرافیکی و تامین کننده‌ی شماره یک نمایشگرهای گیمینگ نیز به شمار می‌رود. بنا بر یک گزارشِ جدید رسانه‌ای، امسال این شرکت به برترین سازنده‌ی دنیا در ساخت نوت‌بوک‌هایی که توسط گیمرها استفاده می‌شود هم تبدیل شد.

بنا بر گزارش  DigiTimes به نقل از "منابعی در زنجیره‌ی توزیع"، شرکتِ Asustek در نیمه‌ی نخستِ سال ۲۰۱۵ میلادی سهمی ۴۰ درصدی از کل فروش لپ تاپ های گیمینگ دنیا  را با تراشه‌های گرافیکی جیفورس GTX 950M، 960M، 970M و GTX 980M از آن خود کرده است. گروهِ Lenovo هم دومین تامین کننده‌ی لپ تاپ‌های گیمینگ در نیمه‌ی نخستِ سال ۲۰۱۵ بود. شرکت MicroStar Internaional یا MSI حدود ۱۵ درصد از فروش بازار نوت بوک‌ های گیمینگ را در همین بازه در دست داشته، در حالی که گروه Acer با سهمِ ۱۱ درصدی رتبه چهارم را در میان تامین کنندگان بدست آورده است. asus_gx700_21 این گزارش دقیقا مشخص نمی‌کند که کدام لپ تاپ‌ها را در زمره‌ی مدل‌های گیمینگ محسوب کرده و کدام مدل‌ها متعلق به رده‌ی عمومی تر سیستم‌های قابل حمل چند رسانه‌ایِ قوی هستند. معمولا گزینه‌ی دوم آداپتورهای گرافیکی نظیر GeForce GTX 950M و GTX 960M را در دل خود جای می‌دهند، در حالی که گزینه‌ی اول شامل راهکارهای رده بالاتری مثل GTX 970M/GTX 980M می‌شوند. قدرتمندترین لپ تاپ از Lenovo دارای پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 860M از انویدیا بوده است. DigiTimes ادعا می‌کند که دستیابی لِنوو به میزانِ فروش بالا در لپ تاپ‌های گیمینگِ رده بالا، به خاطر فروش این شرکت در داخلِ کشور چین است. در مقابل اِم‌اِس‌آی و اِیسر بیشتر روی فروش در بازار اروپا تمرکز داشته‌اند و ایسوس سیستم‌های گیمینگ خود را در سطح جهانی به فروش رسانده است. msi_gt_80_gt80_titan از آنجایی که بازار رایانه‌های شخصی با کاربردِ عمومی در عین افولی که داشته همچنان شدیدا رقابتی باقی مانده است، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا حاشیه‌ی سودِ خود را با ارائه‌ی لپ تاپ‌های گیمینگ و چند رسانه‌ایِ غنی افزایش دهند. از شرکت‌های ASUS، Alienware، MSI، Razer و برخی دیگر به عنوان موفق‌ترین تامین کنندگانِ نوت بوک‌های بازی یاد می‌شود. کلِ بازارِ در دسترس لپ تاپ‌های مخصوص چند رسانه‌ای زیر ۱۰ میلیون واحد در هر سه ماه برآورد می‌شود. مدل‌های مخصوصِ گیمینگ هم فقط بخش کوچکی از این دسته بندی را نمایندگی می‌کنند. منبع: kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده