نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳

اختلاف نظر شدید بازیکنان FIFA 16 در مورد سیستم جدید پاس‌کاری

با انتشار نسخه جدید بازی محبوب FIFA و معرفی‌ سیستم پاس کاری جدید، برخی‌ گیمرها از این سیستم جدید استقبال کرده و برخی‌ عصبانی‌ شدند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
برخی‌ از گیمرهای قدیمی‌ سری FIFA از سیستم پاس‌کاری جدید نسخه سال ۲۰۱۶ این بازی شکایت کرده بودند. استپ‌‌های بد، پاس‌های ضعیف و عدم توانایی در رساندن پاس به مقصد از جمله مواردی بود که این گیمرها را در نسخه جدید این سری ناراحت کرده است. به طور خلاصه، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی‌ که در فیفا ۱۵ به خوبی کار می‌کردند، در فیفا ۱۶ عملا غیر قابل استفاده هستند. از طرف دیگر اما برخی‌ از بازیکنان قدیمی‌ این سری، طرفدار پرو پا قرص این سیستم پاس‌کاری جدید هستند. به نظر آنها، این سیستم باعث شده است که بازی هرچه بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. برای اینکه این موضوع را به طور مفصل بشکافیم، ابتدا لازم است سری به نسخه سال قبل این بازی بزنیم. نسخه‌ای که به نظر بسیاری از بازیکنان، تمرکز بسیار زیادی بر روی سرعت داشت. هنگام بازی آنلاین، اکثر قریب به اتفاق حریفان شما، تیم رئال مادرید را انتخاب می‌کردند. این کار آنها به این دلیل بود که رونالدو و بیل، دو بال بسیار سرعتی‌ رئال مادرید، برای خط دفاع حریفان مانند کابوس بودند. پاس‌های بلند پشت مدافعان، به راحتی‌ در اختیار این دو قرار می‌گرفت و در هنگام موقعیت تک به تک، احتمال گل نشدن توپ توسط این دو بسیار پائین بود.
ption id="attachment_48204" align="aligncenter" width="696"]Fifa 16 رونالدو، کابوس مدافعان در فیفا ۱۵
اقدام الکترونیک آرتز برای حل این مشکل در فیفا ۱۶ این بود که اختیارات بیشتری به خط هافبک تیم‌ها بدهد و در همین راستا تاثیر سرعت بر بازی‌ را کم کند (به گفته برخی‌ از بازیکنان در این نسخه رونالدو حتی در پشت سر گذاشتن مرتساکر، مدافع قد بلند اما کند تیم فوتبال آرسنال مشکل دارد). از دیگر تغییرات فیفا ۱۶ سخت شدن دادن پاس دقیق است. شانس اینکه مدافعان با تجربه حریف پاس‌های شما را قطع کنند در این نسخه بسیار بیشتر است. رسیدن پاس‌های عمقی نیز به بازیکنان همدسته دیگر تضمین شده نیست و ضد حملات سرعتی‌ در فیفا ۱۶ کمتر دیده می‌شوند. به دلیل این تغییرات، برخی‌ از بازیکنان، بازی فیفا ۱۶ را خسته کننده، فرسایشی و آهسته لقب دادند اما از طرف دیگر برخی‌ به طرفداران پرو پا قرص این سیستم جدید تبدیل شدند. پیشنهاد دسته‌ی دوم این است که با پاس کاری‌های ساده منتظر به وجود آمدن فضا شوید و در هنگام دیدن فضای مناسب، پاس نهایی خود را ارسال کنید. به طور کلی‌، با صبر و حوصله بازی‌ کردن در این نسخه حرف اول را می‌زند. مانند نسخه‌های قبلی‌ این مجموعه، مدتی‌ طول می‌کشد تا بازیکنان با فیفا ۱۶ آشنا شوند. به نظر من این حرکت الکترونیک آرتز قدمی در مسیر درست است. این کار آنها باعث شده که درست مانند فوتبال واقعی‌، سرعت حرف اول را نزند و باز هم مانند فوتبال واقعی‌، شما را وادار به فکر کردن کند بطوری که شما مجبور شوید با صبر و حوصله بازی کنید. FIFA 16 در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) سال جاری برای رایانه‎های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 منتشر شد. نظر شما درباره سیستم پاس‌کاری جدید فیفا چیست؟ شما از کدام دسته از افراد هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو با کیفیت 360p | دانلود ویدیو با کیفیت HD 720p

منبع:‌ Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده