نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

بازی Until Dawn حدود ۱۰ هزار صفحه دیالوگ داشته است

گراهام رِزنیک و لری فِسِندن، نویسندگان بازی Until Dawn، به‌تازگی در گفت‌وگویی با کوتاکو از زحمات و دردسرهای‌شان برای تهیه‌ی بازی‌نامه‌ی این اثر صحبت کرده‌اند. در ادامه همراه زومجی باشید.
نویسندگان Until Dawn در گفت‌وگوی‌شان عنوان کردند که در طی چهار سال کار بر روی داستان بازی، یعنی از سال ۲۰۱۱، ناچار شدند دو بازی‌نامه‌ی متفاوت برای آن بنویسند. آن‌ها همچنین گفتند که حدود ۱۰ هزار صفحه دیالوگ برای این اثر نوشته‌اند. این در حالی است که محتوای عرضه‌شده همراه Until Dawn حجم دیالوگ‌های بازی را هزار صفحه اعلام کرده که به نظر نویسندگان، امری دور از واقعیت است. فسندن در این‌باره گفت:
احتمالاً منظور آن‌ها هزار صفحه‌ی «خوب» بوده، چرا که در این میان ۹ هزار صفحه‌ی دیگر هم وجود داشت!
دلیل اصلی این حجم بالای کار را باید تغییرات اعمال‌شده در Until Dawn دانست. این بازی نخست قرار بود برای پلی‌استیشن 3 و کنترلر Move عرضه شود که بعداً پلی‌استیشن 4 به عنوان پلتفرم مقصد آن انتخاب شد. همچنین سبک اثر هم از اول-شخص به سوم-شخص تعاملی تغییر پیدا کرد. در این بین، تنها بخشی از دیالوگ‌های نوشته‌شده در بازی نهایی مورد استفاده قرار گرفته است. بازی Until Dawn چندی پیش توانست در یوتیوب عنوان پرطرفدارترین بازی ماه آگوست را از آن خود کند و در این فهرست در جایگاهی بالاتر از Call of Duty: Black Ops 3 و Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قرار بگیرد. فهرست فوق بر پایه‌ی تعداد ویدئوهای آپلود شده و زمان سپری‌شده برای تماشای آن‌ها آماده شده بود. منابع: VG247 و Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده