نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

با ۱۷ باس فایت برتر مجموعه بازی های Metal Gear Solid آشنا شوید (قسمت دوم)

در راستای آشنایی شما با ۱۷ باس‌فایت برتر مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid، امروز می‌خواهیم نگاهی به قسمت دوم و آخر این مقاله که ۸ غول‌آخر نهایی برتر را به شما معرفی می‌کند بیاندازیم. با زومجی همراه باشید.
در قسمت اول این مقاله، از باس‌فایت هفدم شروع و در نهمین غول‌آخر مقاله را به اتمام رساندیم. در ادامه نگاهی به ۸ باس‌فایت نهایی که جزو خاطره‌انگیز ترین لحظات گیمینگ بسیاری از بازیکنان هستند می‌اندازیم. Metal Gear Solid (6)

۸: لیکوید اُسِلات (Liquid Ocelot)- حضور در بازی Metal Gear Solid 4

ممکن است در بازی Metal Gear Solid 4 چک‌پوینت‌های بسیار کمِ آن اعصاب برخی از بازیکنان را به هم ریخته باشد، اما با وجود این مسئله، بازهم نمی‌توان مبارزه اسنیک با دشمن قدیمی خود با نام لیکوید اُسلات را فراموش کرد. این مبارزه با استفاده از اکثر عناصر سه نسخه اول این مجموعه مانند موزیک، حرکات و افکت‌های رابط کاربری، ادای احترامی به سه قسمت اول این سری به حساب می‌آمد. مبارزه اسنیک با اُسلات پایان یک دوره در این مجموعه بود که هنوز هست ونمی‌توان حماسی بودن آن را از یاد برد.   Metal Gear Solid (1)

۷: اُلگا (Olga)- حضور در بازی Metal Gear Solid 2

اولین مبارزه بزرگ بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty با اُلگا گورلُکوویچ، به بازیکنان نشان داد چگونه مجموعه بازی‌های متالگیر به صورت اساسی در قسمت دوم تغییر کرده است. مبارزه اسنیک با الگا، حالت واقعی داشت. این دو شخصیت با یک کلت ساده، پشت سنگر خود تلاش می‌کردند با یک تیر دشمن خود را نابود کنند. در این مبارزه الگا از محیط و اسنیک از قابلیت دورزدن سنگرها به عنوان مزیت خود استفاده می‌کردند. از بین بردن چراغ‌های بزرگ که برای کور کردن اسنیک از آن‌ها استفاده می‌شد، دیدن الگا و شناسایی حرکات او را آسوده‌تر می‌کرد. از طرفی دیگر، این شخصیت با پرتاب نارنجک‌های پی در پی، اجازه نمی‌داد اسنیک برای مدت طولانی در یک نقطه باقی بماند. در سال ۲۰۰۱، مبارزه اسنیک و الگا نشان داد بازی‌هایی ویدیویی چگونه در حال تغییر یافتن و متحول شدن هستند.   Metal Gear Solid (2)

۶: سایبورگ نینجا (Cyborg Ninja)- حضور در بازی Metal Gear Solid 1

نخستین مبارزه طرفداران با سایبورگ نینجا (فِرَنک جِیگِر)، یکی از خشن‌ترین و پر تب‌ و تاب ترین مبارزات تاریخ مجموعه متال‌گیر است. این مبارزه که در انتهای آن شُک بزرگی را به بازیکنان وارد کرد، دارای یک سورپرایز ویژه بود. زمانی که در قسمت اول Metal Gear Solid با سایبورگ نینجا برخورد کردیم، نمی‌دانستیم در زیر لباس او فرنگ جیگر، دوست و یار قدیمی اسنیک قرار دارد. در مبارزه تن به تن اسنیک با سایبورگ، این نینجا کارهایی مانند پشتک زدن، دفع گلوله و حتی غیب شدن را انجام می‌داد و کار را برای قهرمان محبوب متالگیر سخت‌تر می‌کرد. مبارزه اسنیک و سایبورگ چه از نظر مکانیک‌های گیم‌پلی و چه از نظر روایت داستان، حماسی بود و عرق را از دستان بازیکنان جاری می‌کرد. در پایان این مبارزه، بازیکنان با این سوال که رفیق قدیمی اسنیک به چه چیزی تبدیل شده تنها ماندند.   Metal Gear Solid (2)

۵: سارو (Sorrow)- حضور در بازی Metal Gear Solid 3

مبارزه سارو با اسنیک در بازی Metal Gear Solid 3، قدرت کوجیما در ارائه مبارزات بی‌نظیر، سخت و البته فراموش‌نشدنی را به جهانیان نشان داد. مبارزه با سارو به دلیل چالش و جایزه‌ای که در انتهای آن به بازیکنان داده می‌شد حماسی نبود، بلکه نقدها و صحبت‌های فلسفی وی بود که مو را بر تن بازیکنان سیخ می‌کرد. زمانی که وارد رویای سارو می‌شدیم، بازی ما را مجبور به مبارزه مجدد با روح تمام اشخاصی که در بازی کشتیم می‌کرد. در بازی زیاد اهل خشونت نبودید و به دشمنان رحم می‌کردید؟ این رویا برای شما بسیار کوتاه بوده است. تمام چیزهایی که در بازی حرکت می‌کردند را از پا در آوردید؟ خوب، بهتر است با عواقب کارهای خود در این دنیای رویایی رو به رو شوید.   Metal Gear Solid (3)

۴: رِی در برابر رِکس (RAY vs. REX)- حضور در بازی Metal Gear Solid 4

در بازی Metal Gear Solid 4، زمانی که اسنیک با یک متالگیر رِکس آسیب‌دیده در حال فرار از دست دشمنان خود بود، یک متالگیر رِی که توسط لیکوید هدایت می‌شد، برای متوقف کردن وی جلوی او ظاهر شد. این مبارزه‌ که دو روبات را در کنار یکدیگر قرار می‌داد، آرزوی دیرینه طرفداران برای مبارزه دو متالگیر در برابر یکدیگر را به واقعیت تبدیل کرد. این مبارزه پر تب و تاب که دو روبات می‌توانستند در آن از توپ‌های آتشین، تیربار و حتی لیزر استفاده کنند، یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid است. تخریب‌ بی‌نظیر محیط در آن زمان و البته صحنه‌های سینمایی پی در پی و بازگشت مجدد به گیم‌پلی، کاری کرد که حتی تا امروز هم از این لحظات به شیرینی یاد کنیم.   Metal Gear Solid (4)

۳: سایکو مَنتیس (Psycho Mantis)- حضور در بازی Metal Gear Solid 1

چه کسی می‌تواند اهمیت شخصیت سایکو منتیس در این مجموعه را انکار کند؟ سایکو منتیس نماد عجیب و غریب ترین لحظات دنیای متال‌گیر است. او که یک مزدور روسی است، بر روی صورت خود یک ماسک گازدار دارد و از قدرت‌های ذهنی خود برای مقابله با دشمنان استفاده می‌کند. برای جلوگیری از خواندن ذهن خود توسط سایکو، باید به صورت مداوم مکان خود را تغییر و تظاهر به خاموش کردن تلویزیونی که در میدان مبارزه وجود داشت می‌کردید. سایکو منتیس که یکی از بزرگ‌ترین نمادهای این مجموعه است، با طراحی منحصر به فرد خود و البته قدرت‌هایی که داشت، یکی از بهترین لحظات گیمینگ اکثر گیمرها را رقم زد.   Metal Gear Solid (5)

۲: دی اِند (The End-پایان)- حضور در بازی Metal Gear Solid 3

چه کسی می‌تواند مبارزه با شخصیت دی اِند که از سلاح تک‌تیرانداز استفاده می‌کرد را از یاد ببرد؟ مبارزات این شکلی یکی بخش‌های اصلی و استرس‌آمیز مجموعه بازی‌های متال‌ گیر به حساب می‌آید. با این حال مقابله با این شخصیت، بهترین مبارزه تاریخ این سری با سلاح اسنایپر را به معرض نمایش گذاشت. پیش‌بینی حرکات این اسنایپر که عمری صد ساله داشت، بسیار مشکل بود. کوجیما با این بخش، مبارزه‌ای تک به تک و بی‌نظیر را در دل یک جنگل سرسبز و بزرگ با یک هوش‌مصنوعی پیچیده را به ما هدیه داد. در این مبارزه که هنوز هم می‌توان جزئیات آن را به خاطر آورد، اولین بار بود که بازیکنان به جای شکارچی، احساس طعمه و شکار بودن را تجربه کردند.   16801_metal_gear_solid

۱: باس (The Boss)- حضور در بازی Metal Gear Solid 3

قطعا تمام بازیکنان قدیمی مجموعه Metal Gear Solid، از همان ابتدا می‌دانستند لقب بهترین مبارزه تاریخ این مجموعه به باس داده می‌شود. هرچه مبارزات دیگر حماسی و فراموش‌نشدنی بودند، اما مقابله اسنیکِ لُخت با باس در بازی Metal Gear Solid 3، بهترین لحظه این سری قدیمی است. نه تنها باس نقش بسیار مهمی را در داستان تاریخ متال‌ گیر بازی می‌کرد، بلکه او مربی، دوست و شخصی که اسنیک را به این انسان  قدرتمند تبدیل کرد بود. جدا از این‌ها، مبارزه اسنیک با باس هیجان‌انگیز، جذاب و البته دارای مکانیک‌های بی‌نظیر که برای اولین بار در بازی‌های ویدیویی شاهد آن‌ها بودیم بود. دیالوگ باس در انتهای این مبارزه، حقیقتا یکی از برترین لحظات تاریخ بازی‌های رایانه‌ای (اگر بهترین نگوییم) بود. در ادامه با یکدیگر باری دیگر این دیالوگ را مرور و در همین‌جا مقاله ۱۷ باس‌فایت برتر مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid را به اتمام می‌رسانیم:
برای زنده ماندن یک نفر، شخص دیگری باید بمیرد.  هیچ پیروزی و شکستی در این مبارزه وجود ندارد. تنها شخصی که از آن جان سالم به در برده وجود دارد. این سرنوشت ما است. کسی که در این مبارزه زنده مانده، باید لقب باس را یَدَک بکشد. کسی که لقب باس را داشته باشد، در طول عمر خود باید با مبارزات زیادی سر و کار داشته باشد.
نظر شما در رابطه با ۱۷ غول‌آخر برتر این مجموعه چیست؟ آیا مبارزه‌ای وجود دارد که مدنظر شما باشد و لیاقت وارد شدن در این لیست را داشته باشد؟ منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده