نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

یوشیدا: هدست PlayStation VR یک سلاح قدرتمند برای بازیسازان است

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی سونی، عقیده دارد هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن برای خلق تجربه‌های بی‌نظیر با ایده‌های بسیار ساده به سازندگان کمک شایانی خواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
هدست PlayStation VR که قرار است در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود، در نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ توانایی‌های خود را به خوبی نشان داد. یوشیدا در صحبت‌های خود گفته است تمام سازندگان با هدست PlayStation VR سعی در خلق تجربه‌ای بی‌نظیر دارند:
تمام سازندگان سعی دارند چیزهای جدید، شگفت‌انگیز و نوآورانه بسازند و مردم را به وجد بیاورند. استفاده از تکنولوژی PlayStation VR بسیار ساده است. از این سخت‌افزار می‌توان به عنوان سلاحی بی‌نظیر استفاده کرد. فکر می‌کنم این تکنولوژی به سلاحی قدرتمند برای سازندگان در ساخت تجربه‌های هیجان‌انگیز تبدیل شود.
رئیس استودیوهای سرگرمی سونی در ادامه صحبت‌های خود گفت سازندگان بازی‌های مستقل و استودیوهای کوچک نباید نگران کمبود منابع برای خلق بازی برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن باشند. وی از بازی Headmaster، محصولی که ورزش فوتبال را از زاویه‌ای دیگر به تصویر می‌کشد به عنوان یک مثال برای تولید بازی توسط سازندگان مستقل استفاده کرد:
اگر ایده درست در ذهن شما باشد، با توانایی‌های PlayStation VR و البته منابع بسیار کم، می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر خلق کنید. Headmaster اگرچه توسط یک استودیو کوچک تولید شده، اما کسانی که آن را بازی کردند از تجربه این بازی لذت بردند.
در جریان نمایشگاه بازی توکیو، سونی به صورت رسمی از نام سخت‌افزار جدید خود رونمایی کرد. هدست واقعیت مجازی سونی که در گذشته با نام پروژه مورفیوس خوانده می‌شد، از این پس با نام هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن شناخته می‌شود. براساس اطلاعاتی که طی روزهای اخیر فاش شد، هدست PlayStation VR در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ (نهم بهمن) و تنها با قیمت ۳۳۵ دلار عرضه خواهد شد. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده