نویسنده: کیا مختاری
// دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

تعداد بازی‌های پلتفرم لینوکس در استیم از مرز ۱۵۰۰ عدد عبور کرد

حدود دو سال از عرضه رسمی استیم در پلتفرم لینوکس می‌گذرد، حالا تعداد بازی‌های موجود در این پلتفرم به ۱۵۰۰ عدد رسیده است، در ادامه خبر با زومجی همراه باشید.
در اواخر سال ۲۰۱۳ و چند ماه پس از عرضه رسمی استیم در لینوکس از طرف شرکت ولو (Valve)، گیب نِوِل در سخنرانی LinuxCon گفته بود:
کمی خنده‌دار به نظر می‌رسد که من اینجا بیایم و به شما بگویم که لینوکس و منبع باز آینده گیمینگ هستند.
بازی کردن در پلتفرم لینوکس هیچ‌گاه موردتوجه نبوده است تا اینکه ولو SteamOS و کامپیوترهای مبتنی بر لینوکس خود موسوم به Steam Machine را معرفی کرد. وقتی به دوره‌ی ۱۲ ماهه حضور استیم در لینوکس نگاه کنیم نزدیک به ۱۰۰۰ بازی تا فوریه ۲۰۱۵ منتشر شدند، اما طی هفته گذشته و به گفته وب‌سایت فورونیکس، پلتفرم لینوکس رکورد ۱۵۰۰ عنوان قابل‌ بازی را جشن گرفت. فورونیکس اشاره می‌کند حدود ۱۰۰ بازی در ماه برای پلتفرم لینوکس در استیم طی تابستان منتشر شده و درحالی‌که تعداد بازی‌های ویندوز-۶۴۶۴-و مک-۲۳۲۳-در استیم بسیار بیشتر از آمار بازی‌های لینوکس است، این رشد آماری برای پلتفرم لینوکس در یک‌فاصله زمانی کوتاه جالب‌توجه است و بازی‌های Data 2 و Counter-Strike: Global Offensive از جمله بازی‌های محبوب در لینوکس هستند و همین تابستان اولین بازی مستقل انحصاری لینوکس به نام Don't Be Patchman منتشر شده است. درحالی‌که عرضه استیم در لینوکس همچنان با مشکلاتی ازجمله پشتیبانی ضعیف درایورهای گرافیکی و بازار نه‌چندان بزرگ روبرو است هنوز امیدهایی برای طرفداران لینوکس وجود دارد. چه دین، سردبیر وب‌سایت خبری بازی‌های لینوکس Rootgamer می‌گوید:
وقتی در اواخر ۲۰۱۳ ولو نسخه بتا (آزمایشی) SteamOS را منتشر کرد همه‌چیز تغییر کرد، پس از سال‌ها ما سرانجام با یک شرکت بازی‌سازی بزرگ که در کنار بر پورت بازی‌ها در پلتفرم لینوکس سیستم‌عامل لینوکسی اختصاصی خودش را دارد روبرو هستیم. این ‌یک لحظه مهم و نقطه عطفی برای کاربران لینوکس است.
به نظر می‌رسد پلتفرم لینوکس وارد مرحله جدیدی از حیات خود با کمک ولو شده باشد، نظر شما در مورد رکورد زنی بازی‌های مخصوص لینوکس در استیم چیست؟ آیا از کاربران لینوکس هستید و تجربه‌ای در زمینه‌ی بازی‌های لینوکس دارید؟ نظرات خود را با ما در بیان بگذارید. منبع: arstechnica


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده