نویسنده: امیر دهقانی
// دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی بازی موبایل Shadowmatic؛ بازی رایگان این هفته آیتونز

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اجسام می‌توانند سایه‌ای ایجاد کنند که اصلاً شبیه آن‌ها نباشد؟ آیا با بازی سایه و دست آشنا هستید؟ با زومجی در معرفی بازی رایگان این هفته آیتونز همراه باشید.
استودیوی ارمنستانی Triada در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان یک استودیوی پویانمایی و گرافیک کامپیوتری تأسیس شد. آگهی‌های تبلیغاتی، جلوه‌های ویژه برای فیلم و دیگر کارهای مرتبط با گرافیک کامپیوتری ازجمله کارهای این استودیو به‌حساب می‌آید. دراین‌بین به فکر خلق یک بازی بر پایه گرافیک‌ها خلاقانه افتادند و در سال ۲۰۱۲، پروژه Shadowmatic شروع شد؛ ولی محصول نهایی سال ۲۰۱۵ منتشر شد. البته این تأخیر طولانی به خاطر اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این ایده بسیار بکر بود. جالب است بدانید که گروه این پروژه از ۴ نفر تشکیل‌شده است؛ یک برنامه‌نویس، یک طراح، یک موسیقیدان و یک مدیر پروژه!Hand-shadows deer Shadowmatic بازی‌ای به سبک معما با گرافیکی خیره‌کننده است که ریشه آن را می‌توان در بازی دست و سایه پیدا کرد. بازی دست و سایه به‌این‌ترتیب بود که منبع نور ثابتی، نور را به دیوار سفیدرنگ می‌تاباند و هنرمند با استفاده از حالت دادن به انگشتان و دست خود شخصیت و یا شکلی را بر روی دیوار پدید می‌آورد. در بازی Shadowmatic نیز شما وظیفه به وجود آوردن سایه‌ای با موضوع خاصی را دارید؛ ولی این بار نه به‌وسیله دست، بلکه با اجسامی با حجم‌های عجیب‌وغریب! در اکثر موارد به وجود آوردن سایه موردنظر انرژی زیادی از شما می‌گیرد و شمارا وارد چالش شدیدی می‌کند. shadowmatic از وجود سایه‌ها و نور در همه جای بازی استفاده شده است؛ از منوی آغازین گرفته تا مرحله‌های آن. محیطی که بازی کردن با آن را بسیار جذاب می‌کند و بازیکن هیچ‌گاه از آن خسته نمی‌شود. مرحله‌های بازی داخل ۹ اتاق طراحی‌شده‌اند که هرکدام از اتاق‌ها دارای پس‌زمینه . موسیقی متن خاص خود هستند؛ مانند اسباب‌بازی کودکان، دریا و غیره. این پس‌زمینه‌ها در اصل سرنخ‌هایی هستند که به شما کمک می‌کند راحت‌تر از موضوع مرحله‌ای که در آن هستید پی ببرید و سایه موردنظر را راحت‌تر بسازید. این ۹ اتاق در نقشه بازی به چندین قسمت تقسیم‌شده‌اند و شما برای شروع از یک چنگال شروع می‌کنید. بعد از تکمیل مرحله اول شما باید تصمیم بگیرید که چگونه بازی کنید و چه جهتی را در پیش بگیرید.shadowmatic بازی فقط از طریق چرخش اجسام انتزاعی که بر روی هوا معلق هستند، انجام می‌شود و در بعضی مواقع با اشکالی مواجه می‌شوید که اصلاً ربطی به هدف نهایی مرحله ندارند و شمارا متحیر می‌کنند. shadowmatic شما از طریق کشیدن یک انگشت روی صفحه اجسام را حول محورها می‌چرخانید و با کشیدن دو انگشت روی صفحه زاویه دوربین را تغییر می‌دهید. برای رسیدن به شکل نهایی مطمئناً  نیاز به هردوی این حرکات دارید. این حرکت‌ها بسیار دقیق و جزئی طراحی‌شده‌اند و بازی را لذت‌بخش می‌کند. در پایین صفحه نواری وجود دارد که به میزان نزدیک شدن به سایه موردنظر پر می‌شود. همچنین تایمری در بازی تعبیه‌شده است که زمان شما برای تکمیل مرحله را اندازه‌گیری می‌کند و هرچه بازی را زودتر تمام کنید، امتیاز بیشتری را کسب خواهید کردد. یک نکته زیبا در بازی گنجانده‌شده است که به‌طور عجیبی به زیبایی روند بازی افزوده است؛ و آن این است که هدف فقط تکمیل آنچه بازی از شما می‌خواهد نیست و در هر مرحله سایه‌ای مخفی وجود دارد. شما می‌توانید با پیدا کردن آن‌ها خود را از دیگر بازیکنان متمایز کنید و همچنین ذهن خلاق خود را به چالش بکشید. البته در بعضی از مراحل سایه اصلی راحت‌تر از سایه مخفی پیدا می‌شود ولی نگران نباشید، چراکه نوار پایینی در پیدا کردن آن‌ها نیز کمکتان می‌کند.
ption id="attachment_65033" align="alignleft" width="359"]shadowmatic اجسامی که یک غواص را خلق میکنند !
شاید مراحل اولیه بازی به خاطر ساده بودن شمارا از بازی خسته کند، ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم بازی را ادامه دهید. مطمئن باشید به‌جایی خواهید رسید که شما تسلیم بازی و خالقین آن می‌شوید و همین امر باعث می‌شود شما ساعت‌ها وقت خود را برای کشف معماهای آن بگذارید. در پایان می‌توان گفت که Shadowmatic یک جورچین با طراحی متفکرانه است که شما لذت بازی کردن با آن را می‌توانید فقط در دستگاه‌های اپل تجربه کنید. بازی‌ای که می‌تواند ورزش فکری خوبی برای اوقات بیکاری‌تان باشد. زومجی پیشنهاد می‌کند اگر از کسانی هستید که فکر می‌کنند ذهنی خلاق دارند، حتماً این هفته طلایی را برای دانلود و سرگرم شدن با این بازی را از دست ندهید. دانلود از آیتونز تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده