نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

با ۱۷ باس فایت برتر مجموعه بازی های Metal Gear Solid آشنا شوید (قسمت اول)

مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid که توسط هیدئو کوجیما افسانه‌ای خلق شده، محبوبیت خود را با خصوصیات شگفت‌انگیز فراوانی که دارد کسب کرده است. یکی از این خصوصیات باس‌فایت‌های این بازی است که درادامه نگاهی به ۱۷ غول‌آخر برتر این سری می‌اندازیم. با زومجی همراه باشید.
درحالی‌ که اکثر طرفداران این روزها در حال تجربه بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هستند، ایده بازگشت به گذشته و نگاهی به برترین باس‌فایت‌های این مجموعه که به نوعی در ذهن ما به یک خاطره تبدیل شدند بسیار جالب بود. از این ۱۷ باس‌فایت، برخی از آن‌ها به‌دلیل  مبارزه‌ی حماسی که با ما ترتیب دادند و برخی دیگر به‌دلیل طراحی شگفت‌انگیز خود در این لیست قرار گرفته‌اند. با یکدیگر نگاهی به قسمت نخست این لیست می‌اندازیم و نگاهی به گذشته می‌کنیم. Metal Gear Solid (1)

۱۷: گیِر رِگس (Gear REX)- حضور در بازی Metal Gear Solid: Peace Walker

برای طراحی این باس‌فایت، کوجیما و کونامی با کپ‌کام وارد همکاری شده‌اند و با الهام‌گیری از مجموعه بازی‌های Monster Hunter، به خلق این غول‌آخر پرداختند. مبارزه‌ای که این موجود با ما به راه انداخت را نمی‌توان زیاد حماسی دانست، اما با نگاه‌کردن به طراحی آن در تصویری که درقسمت بالا مشاهده می‌کنید، متوجه خواهید شد چرا گیر رکس در این لیست ۱۷ تایی قرار گرفته است. کله‌ی بسیاربزرگ و دُمی نسبتا طولانی، طراحی این باس‌فایت را منحصربه‌فرد کرده و خود را به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین غول‌آخرها در ذهن ما جای داده است.   Metal Gear Solid (4)

۱۶: متال گیر رِیز (Metal Gear RAYs)- حضور در بازی Metal Gear Solid 2

در این مجموعه حتی مبارزه با یک متال گیر بسیار وحشتناک است، اما اجبار بازیکنان برای مقابله با سیل عظیمی از متال گیرهای گیر رِیز غیرقابل تصور است. مبارزه با این باس‌فایت‌ها که در پایان بازی Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty رخ داد، امتحانی برای آزمایش قدرت فیزیکی و روانی شخصیت رِیدِن بود. در این مبارزه ریدن نه تنها باید آتش خود را به صورت همزمان روی چند گیر ریز خالی می‌کرد، بلکه باید از حملات بی‌پایان و سنگین آن‌ها هم جاخالی می‌داد. براساس درجه‌ی سختی بازی، بازیکنان باید تا پایان یافتن این مبارزه با ۲۰ گیر رِیز مقابله می‌کردند.   Metal Gear Solid (1)

۱۵: والگین (Volgin)- حضور در بازی Metal Gear Solid 3

اگر بازی Snake Eater را فیلم جیمز باند در این مجموعه بنامیم، والگین هم شخصیتِ منفی این فیلم نام می‌گیرد. این شخصیت که اهل شوروی سابق بود، از سلاح الکتریکی برای از بین بردن دشمنان خود استفاده می‌کرد. مبارزه با این شخصیت در یک محیط وسیع که هیچ قسمتی برای پناه گرفتن در آن وجود نداشت رخ داد. در این مبارزه سخت، نه تنها اسنیک مکانی برای پناه گرفتن نداشت، بلکه والگین هم به دلیل اتفاقات بازی از دست وی بسیار عصبی و خشمگین بود. مبارزه‌ای که با والگین ترتیب داده شده بود هم از نظر مکانیکی و هم از نظر حماسی بودن جالب توجه بود. پس از اتمام مبارزه، شخصیت اُسِلات با پرتاب کُلتِ خود برای اسنیک، به قهرمان محبوب این مجموعه کمک کرد تا والگین را از پا در بیاورد.   Metal Gear Solid (2)

۱۴: سالیدوس (Solidus)- حضور در بازی Metal Gear Solid 2

در انتهای بازی Metal Gear Solid 2، سرسخت‌ترین انسان‌ها هم با شخصیت ریدن احساس همدردی کردند. در ساعت‌های پایانی بازی، آن‌قدر شاهد اتفاقات و خیانت‌های باورنکردنی‌ای بودیم که پیگیری و بررسی تمام آن‌ها کار مشکلی بود. در انتهای بازی، یک مبارزه‌ی حماسی میان ریدن و سالیدوس شکل گرفت. مقابله ریدن و سالیدوس اولین مبارزه تاریخ این مجموعه بود که در آن از شمشیر استفاده می‌شد. اگرچه مکانیک‌هایی که برای این مبارزه طراحی شده بود بسیار عالی نبود، اما ایده مبارزه با شمشیر در این بازی نظامی همگان را شگفت‌زده و پایانی بی‌نظیر را برای یک بازی بی‌نظیر رقم زد.   Metal Gear Solid (11

۱۳: متال گیر رِکس (Metal Gear REX)- حضور در بازی Metal Gear Solid

مبارزه با متال گیر رکس که زرهی اتمی داشت، یکی از خاطره‌ برانگیزترین مقابله‌های تاریخ این مجموعه است. کوجیما و تیم او زمان زیادی را برای نشان دادن خطراتی که این متال گیر به همراه خود آورده صرف کردند. حتی با استانداردهای گرافیکی سال ۱۹۹۸، مبارزه‌ای که با رکس انجام شد بسیار نفس‌گیر بود. این متال گیر هر سلاحی که فکرش را بکنید در خود داشت. از اشعه لیزری، تا تیرهای رگبار، ضد گلوله و بمب‌های انفجاری، رکس به هر نحوی که تصور کنید آتشِ خود را بر سر شخصیت اصلی بازی می‌ریخت. با این حال مانند ستاره مرگ در مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، این متال گیر دارای یک نقطه ضعف خاص بود. مبارزه با رکس بسیار هیجانی بود. در طول این مقابله بازی به صورت مداوم از گیم‌پلی به صحنه‌های سینمایی جهش می‌کرد و به همین دلیل، هیجان بازی دوچندان شده بود. با این حال در انتهای این نبرد، یکی از دوستان قدیمی اسنیک برای از بین بردن این روبات، مجبور شد جانِ خود را فدا و قربانی کند.   Metal Gear Solid (2)

۱۲: وولکان رِیوِن (Vulcan Raven)- حضور در بازی Metal Gear Solid

وولکان ریون که عضله و بدنی بسیار بزرگ و قدرتمند داشت، زمانی که با تفنگ رگبار از تانکِ خود بیرون آمد، ترسناک‌تر از زمانی که در این وسیله حضور داشت واقع شد. سلاح رگبار او با عضله‌های قدرتمندش مطابقت می‌کرد و با کُری‌هایی که برای اسنیک می‌خواند رقیبِ قدرتمندی به نظر می‌رسید. وی در یک کانتینِر یخی برای طعمه خود کمین کرده بود و زمانی که اسنیک در این کابین حاضر شد، ریون سریعا برای از بین بردن او اقدام کرد. اسنیک می‌دانست که سلاح‌ها و ابزارهای او توانایی مقابله با ریون را ندارند. برای همین مانند یک شکارچی تصمیم گرفت او را به منطقه‌ای که پر از مین است بکشاند و به این وسیله از دست او خلاص شود.تاکتیک انتخابی برای پیروزی در این نبرد حمله مستقیم نبود، تنها کاری که از دست اسنیک برمی‌آمد فرار کردن و زیرکی بود.   Metal Gear Solid (5)

۱۱: اُختاپوسِ خَندان ( Laughing Octopus)- حضور در بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

اختاپوس خندان که مهارت اصلی او در مخفی‌کاری نهفته شده بود، از تکنولوژی‌های پیشرفته برای از بین بردن دشمنان خود و شناسایی مکانی که در آن حضور داشتند استفاده می‌کرد. مبارزه اسنیک با این هشت‌پا مانند بازی موش و گربه بود. با یک موزیک مرموز و خنده‌های روانی کننده این موجود، مبارزه با او بیشتر حالت تاکتیکی گرفته بود که در آن، بازیکنان می‌بایست از هوش خود استفاده کنند. اختاپوس خندان که حرفه اصلی خود را در کارهای مخفی‌کاری می‌دید، به صورت ناگهانی به شخصیت اصلی بازی ضربه و سریعا در گوشه‌ی دیگری از محیط مخفی می‌شد.   Metal Gear Solid (6)

۱۰: اِسنایپر وولف (Sniper Wolf)- حضور در بازی Metal Gear Solid

در بازی Metal Gear Solid، کوجیما در زمان مبارزه دوم بازیکنان با اسنایپور وولف، قصد داشت بازیکنان این‌گونه فکر کنند که این مبارزه در رابطه با انتقام است. این مبارزه در یک طوفانِ برفی رخ می‌داد و با آهنگی که در پیش‌زمینه بازی پخش می‌دهد، می‌توانستیم صدایِ قلب اسنیک را برای شلیک یک تیرِ صحیح به دشمن خود گوش دهیم. اگرچه بازیکنان می‌توانستند با استفاده از یک وسیله این مبارزه را هرچه سریع به اتمام برسانند، اما با این کار صحنه حماسی و احساسی پایانِ این مبارزه با اسنایپر وولف از دست می‌رفت. با اینکه حضورِ این شخصیت در بازی بسیار کوتاه بود، اما این مبارزه جزو یکی از برترین و احساسی‌ترین مقابله‌های این مجموعه قدیمی است.   Metal Gear Solid (3)

۹: فَت‌مَن (Fatman)- حضور در بازی Metal Gear Solid 2

یکی از عجیب و غریب‌ترین باس‌فایت‌های مجموعه بازی‌های متال گیر، فَت‌مَن (مرد چاق) نام دارد. این مبارزه، توانایی بازیکنان در انجام چندین کار به صورت همزمان را به چالش می‌کشید. احتیاط برای اصابت نکردن تیرهای فت‌من به خود، در حالی که باید بمب‌هایی که در محیط وجود داشت را خنثی می‌کردیم، یکی از خاطره‌ برانگیزترین و سخت‌ترین مبارزات تاریخ این مجموعه را رقم زد. در حین این مبارزه، بازیکنان همچنین باید مراقب این مسئله که فت‌من به صورت مداوم سلامتی خود را بازمی‌یابد هم بودند. در این لحظه، قسمت اول مقاله ۱۷ غول‌آخر برتر مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid به پایان رسید. طی روزهای اخیر با زومجی همراه باشید تا شما را با ۸ باس‌فایت پایانی برتر این مجموعه آشنا کنیم. نفر اول این لیست، شخصی است که نقش مهمی را در قلب و دنیای اسنیک بازی کرده است. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده