نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

بهترین ابزارهای گیمینگ که هم اکنون می‌توانید تهیه کنید

در دنیای فناوری هر هفته و هر ماه محصول جدیدی معرفی می‌شود که البته بسیاری از آن‌ها مورد نیاز کاربران نیستند. اگر می‌خواهید بهترین محصولات در زمینه بازی را بشناسید و برای خرید آن‌ها برنامه‌ریزی کنید، در ادامه همراه زومجی باشید.

محصولات مرتبط به بازی‌های رایانه‌ای معمولاً عمر طولانی‌تری نسبت به باقی گجت‌ها دارند و تعویض یا خرید محصول جدید معمولاً هرچند سال یکبار انجام می‌شود. کنسول‌های نسل هشتم دو سالی می‌شوند که روانه‌ی بازار شده‌اند و گیمرهای مشتاق حتماً تا به حال آن‌ها را تهیه کرده‌اند. علاوه بر کنسول‌های سونی و مایکروسافت و البته لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده قدرت‌مند مخصوص بازی، محصولات دیگری نیز وجود دارند که تجربه‌ی بازی کردن را بهبود می‌بخشند. ۱۸ مورد زیر از برترین محصولات بازار بازی‌های رایانه‌ای هستند که هم‌اکنون در بازارهای جهانی قابل تهیه هستند و بنا به نیاز گیمرها، خرید آن‌ها توصیه می‌شود.

msi-gt80-titan-16-1200-1

لپ‌تاپ گیمینگ ام‌اس‌‌آی GT80 Titan

اگر بودجه‌ی بالایی دارید، می‌توانید لپ‌تاپ GT80 Titan ام‌اس‌آی را مدنظر داشته باشید که قدرتمند‌ترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار است. این محصول امکانات گرافیکی و پردازشی فوق‌العاده‌ای را در کنار نمایشگر بزرگ ۱۸.۴ اینچی و صفحه کلید مکانیکی SteelSeries ارائه می‌کند. البته این قدرت به قیمت ابعاد بزرگ آن تمام می‌شود: ضخامت لپ‌تاپ حدود ۵ سانتی‌متر، طول آن ۴۵ و عرضش ۳۲.۵ سانتی‌متر است. باتری لپ‌تاپ برای وبگردی ساده چندساعتی دوام می‌آورد اما انتظار نداشته باشید هنگام اجرای The Witcher 3 همان مقدار دوام آورد.

قیمت: از ۲۹۰۰ دلار

 

3dsnewxl-mockup-1200-2-1

نینتندو 3DS XL جدید

کنسول نینتندو 3DS XL از همه لحاظ یک کنسول دستی عالی بود و ویژگی‌های خوب آن به نسخه‌ی جدید این کنسول که اوایل امسال در آمریکا عرضه شده، منتقل شده است. اضافه شدن قابلیت تشخیص چهره به عملکرد بهتر نمایشگر سه‌بعدی دستگاه منجرشده و اضافه شدن دکمه‌های جدید هم به کاربر امکانات بیشتری برای کنترل بازی‌ها می‌دهد.

این نسخه از 3DS دارای چیپ NFC است و به همین خاطر از مجسمه‌های‌ آمیبوی نینتندو پشتیبانی می‌کند. غیر از بهبودهای اشاره شده در نسخه‌ی جدید، سخت‌افزار کلی دستگاه مشابه نسخه‌ی قبلی است اما هنوز هم یکی از بهترین کنسول‌های دستی بازار به شمار می‌رود.

قیمت: از ۱۹۴ دلار

 

ps4-1000-1

پلی‌استیشن 4

شباهت‌های بسیاری در عملکرد کلی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان وجود دارد و پیشنهاد خرید یکی از این دو کنسول بسیار سخت است. اگر کنسول سونی را انتخاب کنید، به مجموعه‌ی گسترده‌ای از بازی‌های مستقل که اکثر آن‌ها بازی‌هایی عالی هستند دسترسی خواهید داشت و بازی‌هایی که برای پلتفرم‌های دیگر نیز عرضه می‌شوند، کمی بهتر روی این کنسول اجرا می‌شوند. اگر هم در بند میانگین نمرات بازی‌ها هستید، بازی‌های انحصاری این کنسول تا به حال در مجموع از رقیب آمریکایی خود بهتر عمل کرده‌اند و خود کنسول نیز فروش به مراتب بیشتری داشته است.

قیمت: ۳۹۹ دلار

 

playstation-camera-2-1200-1

دوربین پلی‌استیشن

اگر سرویس استریم بازی توییچ نقش مهمی در زندگی‌تان بازی می‌کند، به مفید بودن دوربین پلی‌استیشن پی خواهید برد. این وسیله چندان برای جابه‌جایی بین منوها یا کنترل  فیلم و آهنگ مناسب نیست، اما گیمرها به راحتی می‌توانند تصویر خود را همراه بازی استریم کنند و البته به کمک فناوری تشخیص چهره به حساب پلی‌استیشن 4 خود وارد شوند.

قیمت: ۴۵ دلار

 

microsoft-xboxone-1000-1

ایکس‌باکس وان

ایکس‌باکس وان به لطف سیاست‌های محدودکننده و کنترلی مایکروسافت شروع سختی داشت اما توانست موانع را کنار بگذارد و به رقیبی پایاپای برای پلی‌استیشن 4 تبدیل شود. چه بروزرسانی‌های نرم‌افزاری ماهیانه را ویژگی مثبتی در نظر بگیریم و چه به باندل ۳۴۹ دلاری بدون کینکت همراه یک بازی کنسول اشاره کنیم، به راحتی می‌توان این کنسول را برای خرید پیشنهاد کرد. فعلاً فناوری پردازش ابری را تنها روی کنسول مایکروسافت خواهید دید و البته به کمک قابلیت پیشتیبانی از بازی‌های نسل پیش، ردموندی‌ها حسابی به سبقت از رقیب دیرینه‌ی خود امیدوارند.

قیمت: ۳۴۹ دلار

 

microsoft-kinect-3-1200-1

سنسور کینکت برای ایکس‌باکس وان

کینکت آن طور که مایکروسافت انتظار داشت موفق عمل نکرد. آن تصمیمات عجیب مایکروسافت مبنی بر فروش اجباری آن همراه با ایکس‌باکس وان نتیجه‌ی خوبی نداشت و در نهایت هم از جعبه‌ی کنسول خارج شد. اما با این حال، کینکت همچنان دستگاهی بسیار کاربردی است. می‌توانید بدون استفاده از کنترلر به حساب ایکس‌باکس خود وارد شوید و منوها را بالا و پایین کنید، دستورات صوتی به کنسول بدهید و با اسکایپ چت کنید. اگر به استریم بازی‌های خود علاقه دارید می‌توانید تصویرتان را به وسیله‌ی آن استریم کنید و به وسیله‌ی صدایتان کلیپ‌هایی روی توییچ ضبط کنید.

قیمت: ۱۴۹ دلار

 

razer-blade-2-1

لپ‌تاپ گیمینگ ریزر بلید (۲۰۱۵)

لپ‌تاپ بلید محصول ارزانی نیست ولی اگر می‌خواهید ولخرجی کنید، ریزر بلید سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ با قدرت نه چندان مدهوش‌کننده‌ای است که می‌توانید آن را تهیه کنید. از این لپ‌تاپ دو مدل وجود دارد که تفاوتشان مربوط به رزولوشن نمایشگر می‌شود. مدل QHD با رزولوشن ۳۲۰۰x۱۸۰۰ عرضه می‌شود که البته باید مصرف بالای باتری در این مدل را هم مد نظر داشته باشید.

قیمت: مدل فول اچ‌دی ۲۰۰۰ دلار، مدل QHD ـ۲۴۰۰ دلار

 

microsoft-xboxremote-1000-1

کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس ۳۶۰ برای ویندوز

البته که می‌توانید از کنترلر‌های نسل هشتمی ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن 4 برای انجام بازی‌ها روی پی‌سی استفاده کنید، اما قطعاً دلتان نمی‌خواهد با کابل‌های یو‌اس‌بی آن‌ها سر و کله بزنید یا نگران قطع ارتباط بلوتوث باشید. کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس ۳۶۰ به وسیله‌ی یک گیرنده این مشکلات را پشت سر گذاشته و تجربه‌ای مشابه بازی روی کنسول‌ها ارائه می‌دهد. اگر دلتان کنترلر ایکس‌باکس وان را می‌خواهد، نگران نباشید چرا که آداپتور ویندوز آن هم به زودی عرضه خواهد شد.

قیمت: ۶۰ دلار

 

astro-a50-1000-1

هدست گیمینگ آسترو A50

هدست های گیمینگ ارزان‌تری هم در بازار وجود دارند (مثلاً هدست‌های استریکس ۲ و Echelon ایسوس که بررسی آن‌ها در زومجی موجود است) اما بدون شک هدست آسترو A50 بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید مد نظر داشته باشید. کیفیت صدای آن باورنکردنی است و نصب و راه‌اندازی آن‌ هم بسیار ساده و سرراست است.

قیمت: ۳۰۰ دلار

 

ps-vita-1000-1

پلی‌استیشن ویتا

اگر می‌خواهید تنها یک کنسول دستی تهیه کنید، 3DS XL جدید را بخرید. اما در کنار آن خوب است کنسول ویتا را هم زیر نظر داشته باشید. قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی آن به خوبی کنسول نینتندو نیست اما ویژگی‌های مانند نمایشگر عالی ۵ اینچی و دکمه‌های آنالوگ می‌تواند موارد برتر آن باشد. لیست بازی‌های ویتا چندان سرشار از بازی‌های بزرگ و معروف نیست اما بازی‌های بسیار خوب کمترشناخته‌شده‌ای مانند Spelunky و Hotline Miami برای آن عرضه شده که می‌تواند کاملاً سرگرمتان کند.

قیمت: ۲۰۰ دلار

 

dell-alienware-10-1

لپ‌تاپ گیمینگ دل Alienware 17

اگر دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ جدید در بازار هستید، حتماً سراغی از Alienware 17  بگیرید. این دستگاه تمام انتظاراتی را که از یک لپ‌تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی دارید برطرف می‌کند و البته کیفیت ساخت بالایی نیز دارد. طراحی جذاب آن و صفحه کلید این لپ‌تاپ که در نوع خودش بهترین است، آن را به گزینه‌ای جدی برای خریداران لپ‌تاپ گیمینگ تبدیل کرده است.

قیمت: از ۱۵۰۰ دلار

 

hyperkin-retron5-1000-1

کنسول هایپرکین رترون 5

این کنسول اندرویدی مناسب کسانی است که هنوز عاشق بازی‌های قدیمی هستند و آن‌ها را ترجیح می‌دهند. این دستگاه فوق‌العاده از کارتریج‌های بسیاری از کنسول‌های قدیمی از جمله سگا جنسیس، گیم‌بوی، فامیکام، NES و SNES پشتیبانی می‌کند. خروجی HDMI تعبیه شده روی رترون 5 به شما این امکان را می‌دهد که بازی‌های قدیمی را با کیفیت عالی روی تلویزیون‌های امروزی اجرا کنید.

قیمت: ۱۴۰ دلار

 

logitech-hdprowebcam-1000-1

وبکم لاجیتک C920

اگر می‌خواهید بینندگان شبکه‌ی توییچ شما، واکنش‌هایتان به بازی‌ها را ببینند به یک وبکم خوب نیاز خواهید داشت. برای گیمرهایی که نمی‌خواهد در این مورد زیاد خرج کنند، وبکم اچ‌دی لاجیتک مدل C920 گزینه‌ای عالی است.

قیمت: ۷۰ دلار

 

energizer-ps4-1000-1

شارژر انرجایزر کنترلر پلی‌استیشن 4

تقریباً اکثر کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 از ظرفیت کم باتری کنترلرشان ناراضی هستند و از آن پایه‌ی شارژر بدقواره‌ای هم که سونی عرضه کرده خوششان نمی‌آید. شرکت معتبر انرجایزر محصولی تولید کرده که مخصوص این کاربران است. راه‌اندازی این شارژر بسیار آسان است و البته ظاهر بسیار بهتری هم از محصولات مشابه و کلاً شارژ کردن کنترلر با کابل میکرو یو‌اس‌بی دارد.

قیمت: از ۲۰ دلار

 

antec-biaslighting-1000-1

ریسه‌ی نوری آنتک Bias

بازی کردن در نیمه‌های شب و در محیط تاریک اتاق می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند. این همان مشکلی است که شرکت آنتک قصد حل کردن آن را دارد و با محصولی جذاب به خوبی به هدف  خود رسیده است. این ریسه شامل لامپ‌های LED است که پشت نمایشگر می‌چسبد و از طریق درگاه یو‌اس‌بی آن روشن می‌شود. یک عدد از آن‌ها می‌تواند یک نمایشگر ۶۵ اینچی را پشتیبانی کند و جلوه‌ی بسیار خوبی به اتاقتان دهد.

قیمت: ۲۲ دلار

 

energizer-xbox-1000-1

شارژر انرجایزر کنترلر ایکس‌باکس وان

به نظر می‌رسد کنترلر ایکس‌باکس وان با دو باتری قلمی تازه، می‌تواند تا ابد کار کند اما حتی این باتری‌ها هم بالاخره تمام می‌شوند. شارژر انرجایزر برای کنترلرهای ایکس‌باکس وان بسیار شبیه مدل پلی‌استیشن آن است اما دو بسته‌ی باتری قابل شارژ ۱۲۰۰ میلی‌آمپری هم در آن وجود دارد تا هیچگاه بدون باتری نمانید.

قیمت: ۲۵ دلار

 

blue-yeti-1000-1

میکروفون Yeti

اگر صحبت کردن روی بازی‌ها یا استریم روند بازی‌تان بر روی توییچ فعالیتی جدی برای شما به شمار می‌رود، بهتر است که نگاه به میکروفون Yeti از شرکت بلو مایکروفونز بیاندزید. کیفیت ضبط صدای این محصول عالی است و نصب و راه‌اندازی آسانی هم از طریق کابل یو‌اس‌بی خود دارد.

قیمت: ۱۲۹ دلار

 

elgato-hd60-1000-1

دستگاه ضبط بازی الگاتو HD60

هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان قابلیت ضبط ویدیو از بازی‌ها و ویرایش آن‌ها و استریم زنده را دارند، اما این قابلیت در مقایسه با چیزی که دستگاه ضبط بازی الگاتو HD60 ارائه می‌کند بسیار پیش پا افتاده است. کافیست دستگاه را به کنسول یا رایانه‌ی خود وصل کنید تا با رابط کاربری ساده‌ی آن، به امکانات بسیاری دسترسی داشته باشید که شاید خیلی از آن‌ها حتی مورد نیازتان نباشد.

قیمت: از ۱۸۰ دلار

 

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده