محبوبیت بازی‎های پلتفرم اندروید غیرقابل انکار است. بسیاری از افراد در اوقات فراغت خود به انجام بازی‎های موبایلی و خصوصا بازی های اندرویدی می‎پردازند. اما همان بازی‎ها را در ابعاد بزرگ‎تر بر روی یک رایانه شخصی تصور کنید؛ جالب است نه؟ در ادامه با آموزش زومجی همراه باشید. 

شاید دوست داشته باشید که در ابعادی چند برابر بر روی رایانه شخصی خود، به تجربه بازی Clash of Clans بپردازید؛ شاید باتری گوشی شما به اندازه‎ای قدرت ندارد که بتوانید ساعت‎ها با آن بازی کنید یا شاید می‎خواهید که در دنیای «انگری بردز» بیشتر و بیشتر غوطه‎ور شوید.

همه این «شاید»‎ها را می‎توانید بدون کوچک‎ترین مشکلی برطرف کنید؛ چون مطمئنا دوای دردِ شما، یک مانیتور ۲۲ اینچ است که بر روی آن به تجربه بازی‎های موبایلی بپردازید. از خود بپرسید که چرا دارید این مقاله را می‎خوانید؟ مطمئنا شما هم همچون خیلی از افراد دیگر، می‎خواهید بدانید که چگونه باید بازی‎های اندروید را بر روی رایانه‎های شخصی اجرا کرد. پس حتما انگیزه‎ای (چه کوچک و چه بزرگ) برای این‎کار دارید. بنابراین مقدمات را آماده کنید و با زومجی همراه شوید تا لذت تجربه بازی‎های اندرویدی را در ابعادی چندین و چند برابر تجربه کنید.

در ابتدای کار، روش‎های بسیاری از در پیش روی خود می‎بینیم. روش‎هایی که اغلب شبیه به یکدیگر هستند. به‎طور مثال می‎توانید نرم‎ افزار توسعه اندروید را (که مسلما بسیار کند است و مشکلات زیادی دارد) دانلود و استفاده کنید. یا حتی می‎توانید از شبیه ‎ساز Manymo استفاده کنید. البته می‎توانید AmiDuOS را هم تهیه کنید که بسیار کارآمد است؛ اما مشکلی که دارد این است که حدودا ۱۵ دلار برای اندروید لالی‎پاپ و ۱۰ دلار برای اندروید کیت‎کَت قیمت دارد. این‎ها تنها تعداد اندکی از انتخاب‎ها هستند و همانطور هم که در ابتدا اشاره کردیم، روش‎های بسیاری برای این کار وجود دارد. اما ما سعی می‎کنیم بهترینِ آن‎ها را به شما نشان دهیم تا بدون هیچ مشکل و دردسری این مهم را امکان‎پذیر کنید.

برای کسانی که می‎خواهند راحت و بدون دردسر بازی‎های اندرویدی را بر روی رایانه‎های شخصی اجرا کنند، ما برنامه Bluestacks را پیشنهاد می‎کنیم. برنامه‎ای که طریقه استفاده از آن را در ادامه به‎طور مفصل شرح خواهیم داد. Bluestacks برنامه‎ای نسبتا سبک با محیطی زیبا است که به شما این امکان را می‎دهد تا بازی‎های اندرویدی را بر روی ویندوز و مک به‎راحتی اجرا کنید.

در ادامه مراحل اجرای بازی‎های اندرویدی بر روی رایانه‎های شخصی، با استفاده از نرم‎افزار Bluestacks، را بررسی می‎کنیم:

Screenshot-2015-09-15-15.09.08-840x547

گام اول: نرم‎افزار Bluestacks را نصب کنید

BlueStacks را از وب‎سایت رسمی این نرم‎افزار، دانلود و نصب کنید. BlueStacks نرم‎افزار سبکی است که برای نصب آنُ اصلا اذیت نخواهید شد. می‎توانید در حین نصب برنامه انتخاب کنید که آیا می‎خواهید نرم‎افزار، نوتیفیکیشن‌هایتان را نشان دهد یا خیر. البته انتخاب‎های دیگری نیز در پیش روی شما قرار می‎گیرد.

Screenshot-2015-09-15-15.11.32-840x547

گام دوم: صفحه اصلی خود را شخصی‎سازی کنید

بعد از دانلود، نصب و اجرای برنامه، مستقیما به صفحه اصلی آن هدایت خواهید شد. در این صفحه، می‎توانید تمامی برنامه‎هایی را که نصب کرده‎اید مشاهده کنید. کاملا روشن است که اینجا، ماوسِ کامپیوتر، جای تاچ‎پد گوشی را می‎گیرد. فراموش نکنید که برای کشیدن برنامه‎ها به جاهای مختلف، باید روی آیکن برنامه کلیک کرده و آن‎را نگه دارید. برای دسترسی به برنامه‎ها، صفحه را به سمت چپ بکشید. البته، برای کسانی که از رایانه‎های شخصی استفاده می‎کنند که صفحه نمایش لمسی دارد، انجام این کار، تفاوت آن‎چنانی با گوشی موبایل ندارد.

گام سوم: پلی‎استورِ گوگل را نصب کنید

حال شما نرم‎افزار را تهیه و آن‎را نصب کرده‎اید. برای اطمینان حاصل کردن از این‎که همه چیز بین دو دستگاهتان (دستگاه اندرویدی و رایانه شخصی) هماهنگ است، نیاز دارید که حتما پلی‎استورِ گوگل را نصب کنید. این امر همچنین به شما این امکان را می‎دهد که نرم‎افزارها و بازی‎های مورد علاقه خود را از پلی‎استور دانلود کنید.

App_player_-_All_Apps_Button

گام چهارم: App Sync را پیکربندی کنید

مشخصا، انجام این کار کاملا اختیاری است. اما شاید بدانید که چرا انجام این‎کار، توسط ما، توصیه می‎شود. نرم‎افزار BlueStacks از یک «اتصال ابری» برای انجام کارها استفاده می‎کند. اتصال ابریِ این نرم‎افزار باعث می‎شود که شما اطمینان حاصل کنید که هردو دستگاهتان کاملا همگام‎سازی شده‎اند. این امر موجب می‎شود که شما خیلی سریع‎تر بتوانید برنامه‎ها را بر روی رایانه شخصی خود پیکربندی کنید؛ به‎عبارتی، شما بر روی دستگاه اندرویدی خود نرم‎افزارها را طبق سلیقه خود پیکربندی کرده‎اید و مطمئنا اگر بخواهید همان زمان را برای پیکربندی نرم‎افزارها، بر روی رایانه شخصی صرف کنید، وفت زیادی را تلف می‎کنید.

در جریان پیکربندی اتصال ابریِ این نرم‎افزار. ایمیل خود را در برنامه وارد کنید؛ بعد از آن، BlueStacks دستورالعملی را برایتان می‎فرستد که شما می‎توانید هم از طریق دستگاه اندرویدی و هم از طریق رایانه شخصی به آن دسترسی داشته باشید. در این دستورالعمل آمده است که شما باید نرم افزار «اتصال ابری BlueStacks» را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید و سپس کُدی را که برنامه به شما می‎دهد، در نسخه پی‎سی نرم‎افزار وارد کنید تا دو دستگاه همگام‎سازی شوند.

گام پنجم: برنامه‎های خود را تهیه کنید

حتی اگر گام چهارم را هم نگذرانید، شما همچنان می‎توانید از سیستم جست‎وجوی نرم‎افزار برای پیدا کردن بازی‎های مورد علاقه خود در پلی‎استور استفاده کنید. در‎واقع این نرم‎افزار، به‎طور همزمان بین سه فروشگاهِ پلی‎استور، آمازون و وان‎موبایل، خواسته شما را جست‎وجو می‎کند. با کلیک بر روی آیکن زیر، می‎توانید به جست‎وجوی بازی‎های موردعلاقه خود بپردازید.

SearchApps

بعد از پیدا کردن و نصب بازیِ موردعلاقه خود، به صفحه اصلی نرم‎افزار برگشته و آن را اجرا کنید. به یاد داشته باشید که نرم‎افزار BlueStacks هنوز هم در دست توسعه قرار دارد. و این موضوع به‎ این معنی است که ممکن است برخی بازی‎ها بر روی آن اجرا نشوند. پس با در نظر گرفتن این موضوع، اگر مشکلی پیش آمد بدانید که مطمئنا در بروزرسانی‎های بعدی، برطرف خواهد شد.

نکته خوب و قابل توجه این است که شما می‎توانید حتی با گیم‎پد هم به تجربه بازی با BlueStacks بپردازید. به شخصه، مشکلی در استفاده از گیم‎پد برایم پیش نیامد و همه چیز خیلی خوب و روان اجرا شد. اما باز هم تاکید می‎کنم، در نظر داشته باشید که این نرم‎افزار مراحل توسعه خود را سپری می‎کند؛ پس انتظار هرگونه مشکلی را داشته باشید.

Android-Logo-Download-20-HD-Screensavers

لذت ببرید!

با جرات می‎گویم که در بیشتر از ۸۰ درصد مواقع، اجرای بازی‎های اندرویدی بر روی رایانه‎های شخصی با استفاده از این نرم‎افزار، بدون هیچ مشکلی صورت می‎گیرد. پس با در نظر گرفتن این موضوع، فقط می‎توانیم بگوییم که از تجربه‎ بازی‎های اندرویدی در ابعادی چندین و چند برابر لذت ببرید.

اگر شما هم نرم‎افزارهای مناسبی همچون BlueStacks می‎شناسید، آن را با ما و دیگران کاربرانِ زومجی به اشتراک بگذارید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده