نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲

تمام صحنه‌ های سینمایی مجموعه Uncharted Collection از ابتدا طراحی شده‌ اند

در جریان پخش زنده‌ای که استودیو ناتی داگ اخیرا در شبکه توئیچ برگزار کرده، جاش شِر، نویسنده این استودیو و اِریک بالدوین، طراح ارشد انیمیشن‌های آن، اطلاعات جدیدی را از مجموعه Uncharted: The Nathan Drake Collection با طرفداران به اشتراک گذاشتند. با زومجی همراه باشید.

استودیو بلوپرینت که مسئولیت پورت این مجموعه به کنسول پلی‌استیشن 4 را بر عهده داشته، تمام صحنه‌های سینمایی این مجموعه را از ابتدا طراحی کرده است. در گذشته این صحنه‌ها در موتور بازی طراحی شده بودند، اما بلوپرینت با بازسازی خود برای روان‌تر بودن نورپردازی، کیفیت سایه‌ها و بافت‌ها، تمام این صحنه‌ها را از ابتدا به صورت کلی طراحی کرده است.

برای تولید مجدد صحنه‌های سینمایی Uncharted 3 سیستمی وجود داشته که به صورت مداوم جزئیاتی که باید در صحنه‌های سینمایی بارگذاری می‌شده را بررسی می‌کرده است. با این حال انجام این کار در بازی Uncharted 1 برای سازندگان کار مشکلی بوده است. بلوپرینت برای طراحی مجدد صحنه‌های سینمایی نسخه اول، برنامه‌های زیادی را طراحی و نوشته است.

شِر در صحبت‌های خود گفته است زمانی که بلوپرینت این کار را آغاز کرد، وی باور نمی‌کرد این استودیو بتواند در انجام آن موفق ظاهر شود. از طرفی دیگر بالدوین گفته است زمانی که خبر بازسازی این مجموعه توسط بلوپرینت به گوش وی رسید، احساس می‌کرد تیم آن‌ها راه ساده را برای بازسازی مجدد سه نسخه اول انتخاب می‌کند.

در ابتدا بلوپرینت رزولوشن صحنه‌های سینمایی را بالا و آن را با نرخ ۶۰ فریم اجرا می‌کرده است. اگرچه کیفیت به دست آمده قابل‌‌ قبول بوده، اما تیم آن‌ها تصمیم به بازسازی مجدد تمام صحنه‌های سینمایی Uncharted: The Nathan Drake Collection گرفته است.

Uncharted: The Nathan Drake Collection

 

برای تولید مجدد این صحنه‌ها در قسمت اول آنچارتد، از بسیاری ازبخش‌های آنچارتد ۳ مانند موهای نیتن، بافت‌های صورت و قسمت‌های دیگر بازی استفاده شده است.

Uncharted: The Nathan Drake Collection که شامل نسخه بازسازی شده بازی‌های Uncharted 1: Drake’s Fortune, Uncharted 2: Among Thieves و Uncharted 3: Drake’s Deception می‌شود، در تاریخ ۱۷ مهر به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. کسانی که این کالکشن را خریداری کنند، به نسخه آزمایشی بخش چندنفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End هم دسترسی پیدا خواهند کرد.

علاوه بر بهینه‌سازی‌های کلی در گرافیک بازی، شاهد نورپردازی بهتر، تکسچرهای پیشرفته‌تر، مدل‌سازی بهینه، قابلیت Photo Mode و تروفی‌های جدید هم خواهیم بود.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده